Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317933 Mediació Familiar i en els Àmbits del Dret Privat | OB | 0 | A |
No hi ha
L'objectiu del mòdul 3 és conèixer els diferents contextos de mediació (àmbit familiar), les seves regulacions jurídiques i les actuacions específiques que es requereixen, així com analitzar les situacions de desigualtat en les relacions familiars i de convivència. També es pretén adquirir competències per saber dur a terme i desenvolupar un procés de mediació aplicat a l'àmbit de la mediació familiar.
Aquest mòdul es desenvolupa mitjançant activitats dirigides, supervisades i autònomes caracteritzades per la combinació de:
• Conferències amb experts convidats.
• Resolució de casos, exercicis i problemes pràctics de manera presencial i virtual.
• Simulació de problemes i role playing
• Seminaris pràctics presencials
• Aprenentatge basat en problemes
• Tutories.
• Estudi personal.
• Lectura d’articles i informes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe dins del calendari establert pel centre o per la titulació perquè l'alumnat empleni les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura o el mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats dirigides | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades | 37,5 | 1,5 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 137,5 | 5,5 | 1, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14 |
Aquest mòdul s'avaluarà d'acord amb les evidències següents:
• Assistència i participació activa als fòrums
• Assistència a conferències i activitats complementàries (reflexió crítica, escrit amb aportacions de la conferència a la pràctica professional de la mediació, etc.)
• Lliurament exercicis resolució de casos
• Lliurament d'informes/treballs
La nota del mòdul s'establirà seguint les proporcions que es detallen a la taula d'activitats d'avaluació.
La còpia o plagi, en qualsevol tipus de prova avaluativa, constitueixen un delicte i es penalitza amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la. Es considerarà que un treball o activitat està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està plagiat quan es presenta com a propi una part d'un text d'un autor sense citar-ne les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. https://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Així mateix, per aprovar aquest mòdul, també cal demostrar una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o llengües vehiculars que consten a la guia docent. A totes les activitats es tindrà en compte la correcció lingüística, redacció i aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d’expressar-se amb fluïdesa i correcció i mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Asistència i participació activa | 10% | 0 | 0 | 5, 6, 12, 14 |
Assistència a conferències i activitats complementàries (reflexió crítica, escrit amb aportacions de la conferència a la pràctica professional de la mediació, etc.) | 10% | 0 | 0 | 5, 8, 10, 12, 14 |
Lliurament exercicis/ resolució de casos/ prova escrita | 30% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13 |
Lliurament informes i treballs | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Proves de desenvolupament conceptual i metodològic | 20% | 0 | 0 | 2, 5, 9, 11, 12, 13 |
S'hi especifica la bibliografia general que no exclou l'específica que pugui proporcionar el professorat que intervé en la formació.
Alés, J.; Mata, J.D. (2016). Manual práctico para mediadores. El misterio de la mediación. Barcelona: Editorial Atelier.
Bordalí, A. (2014). Justicia privada. Revista de Derecho, Vol. 16, 1, 165-186.
Casanovas, P., Magre, J. y Lauroba, M.E. (dirs.) (2010). Llibre blanc de la mediació a Catalunya, Barcelona: Huygens editorial.
De Diego, R. y Vallejo, C. (2013). Mediación: proceso, tácticas y técnicas. Barcelona: Pirámide.
Haybes, J. (2012). Fundamentos de la mediación familiar. Madrid: Gaia.
Ortuño, J.P. (1018). Justicia sin jueces. Barcelona: Ariel.
Accés a les bases de dades de les biblioteques d'humanitats i ciències socials. Recursos acadèmics on-line (https://www.uab.cat/web/servei-de-biblioteques-1345703209400.html)
No es requereix programes específics.