Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317933 Mediació Familiar i en els Àmbits del Dret Privat | OB | 0 | 1 |
No hi ha requisits previs
L'objectiu del present mòdul és conèixer els fonaments generals de la mediació i els conceptes fonamentals de la mediació familiar i del dret privat. Així mateix, es pretenen establir les diferències conceptuals entre mediació, negociació i arbitratge i presentar diferents escoles o models de mediació. També es treballarà el concepte de conflicte, així com les tècniques de gestió i la seva resolució.
• Les persones i el seu entorn. Desenvolupament i interacció:
o Processos psicològics i psicosocials del desenvolupament
o El conflicte, tipologia i nivells
o Anàlisi, Gestió i resolució de conflictes.
• La mediació, principis, disseny del procés i pràctica de la mediació:
o La resolució alternativa de conflictes jurídics
o La mediació i la legislació al voltant de la mediació
o El desenvolupament de la mediació. L´atenció a persones vulnerables
• Escoles i models de mediació
• Diferències entre conciliació, mediació i arbitratge
• El contracte de transacció i la seva regulació jurídica
• Estratègies i eines específiques per comprendre i analitzar la dinàmica del conflicte i la mediació
Aquest mòdul es desenvolupa mitjançant activitats dirigides, supervisades i autònomes caracteritzades per la combinació de:
• Conferències amb experts convidats.
• Resolució de casos, exercicis i problemes pràctics de manera presencial i virtual.
• Simulació de problemes i role playing
• Fòrum de debats.
• Tutories.
• Estudi personal.
• Lectura d’articles i informes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe dins del calendari establert pel centre o per la titulació perquè l'alumnat empleni les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura o el mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats dirigides | 112,5 | 4,5 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades | 56,2 | 2,25 | 1, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 206,3 | 8,25 | 1, 4, 6, 7 |
Aquest mòdul s'avaluarà d'acord amb les evidències següents:
• Assistència i participació activa als fòrums
• Assistència a conferències i activitats complementàries (reflexió crítica, escrit amb aportacions de la conferència a la pràctica professional de la mediació, etc.)
• Lliurament exercicis resolució de casos
• Lliurament d'informes/treballs
La nota del mòdul s'establirà seguint les proporcions que es detallen a la taula d'activitats d'avaluació.
Hi haurà una qualificació dels aspectes més jurídics i de pràctica mediadora (incloent-hi alguns exercicis i proves escrites) i una altra dels aspectes més psicosocials.
La còpia o plagi, en qualsevol tipus de prova avaluativa, constitueixen un delicte, i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la. Es considerarà que un treball o activitat està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. https://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Així mateix, per aprovar aquest mòdul, també cal demostrar una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitatses tindrà en compte la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assisténcia i participació activa | 10% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 10 |
Lliurament exercicis / resolució de casos | 40% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Lliurament informes i treballs | 40% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
S'hi especifica la bibliografia general que no exclou l'específica que pugui proporcionar el professorat que intervé en la formació.
Barona Vilar, Silvia y otros autores; (2022); Meditaciones sobre mediación (MED+). Valencia: Tirant lo Blanch.
Blanco; M. (2018). Mediación y sistemas alternativos de resolución de conflictos. Una visión jurídica. Madrid: Editorial Reus.
Cabrera, R y Quesada, P.M. (2018). La mediación como método para la resolución de conflictos. Madrid: Dykinson.
Farré, S. (2006, 2ª). Gestión de conflictos: taller de mediación. Un enfoque socioafectivo. Barcelona: Ariel
Madrid; S. (2017). Mediación motivacional. Hacia una relación de acompañamiento en los conflictos. Madrid: Editorial Reus.
Moreno, F.J. (Coord.) (2014). Bases de Mediació. Barcelona: Servei de publicaciones de la UAB
Munné Catarina, Frederic y Vidal Teixidó, Antoni; (2013); La mediación. Resolución Pacífica de conflicto. Régimen jurídico y eficacia procesal. Barcelona: La Ley.
Ortuño Muñoz, Pascual; (2018); Justicia sin jueces. Barcelona: Ariel.
Pérez-Ugena, M (2017). El uso on-line de la mediación, servicio de solución de conflictos. Madrid: Dykinson.
Suares, M. (2005). Mediación. Conducción de disputas, comunicación y técnicas. Barcelona: Paidós.
Ury, W. (2012). Supere el No. Como negociar con personas que adoptan posiciones inflexibles. Madrid: Gestión 2000.
Vega; Y. y otros (2015). Gestión de conflictos y procesos de mediación. Madrid: Paraninfo.
Accés a les bases de dades de les biblioteques d'humanitats i ciències socials. Recursos acadèmics on-line (https://www.uab.cat/web/servei-de-biblioteques-1345703209400.html)
No es requereix programari específic