Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317563 Medicina Transfusional i Teràpies Cel·lulars i Tissulars/Transfusion Medicine and Cellular and Tissue Therapies | OB | 0 | 2 |
Cal tenir un nivell B2 d’anglès o equivalent.
Aquest mòdul tractarà la gestió de projectes aplicada a les especificitats dels bancs de sang, les cèl·lules, els teixits i altres substàncies d'origen humà.
S'hi introduiran coneixements, tècniques i eines bàsiques per gestionar les diferents àrees involucrades en el desenvolupament de qualsevol projecte dins de l'organització, i que siguin més avançades que els coneixements tècnics específics tractats en altres mòduls del màster.
L'estudiant ha de reconèixer i identificar, així com aplicar correctament el marc normatiu de l'activitat, comprendre l'estructura financera, identificar els conceptes clau per a una bona comunicació de les idees a nivell escrit i oral, identificar els conceptes bàsics per a la gestió de recursos humans , i per justificar els projectes desenvolupats a nivell bioètic.
El mòdul conté un component teòric sobre metodologia de la investigació en medicina transfusional (50 hores/2 ECTS). Aquesta part aborda els paradigmes de recerca, el mètode científic, les metodologies específiques i la cerca d'informació en bases de dades documentals, i els alumnes faran treballs pràctics sobre els seus propis projectes, aplicant la metodologia de recerca (qualitativa o quantitativa) més adequada.
1. Paradigmes de recerca.
2. Metodologies específiques de recerca.
3. Gestió de bases de dades.
Aquest curs seguirà una metodologia activa i constructiva. No compta només el contingut, a més cal llegir, reflexionar i aplicar el coneixement a situacions raonablement properes, per crear un aprenentatge significatiu.
Així doncs, es treballarà amb exemples de la vida real i amb estudis de casos, reflexionant sobre situacions complexes i poc estructurades per trobar-hi solucions adequades.
Fidels a la metodologia proposada, els estudiants són el centre del procés d’aprenentatge i generen coneixement interactuant de manera significativa amb els seus companys, amb el material docent i amb l’entorn. Aquest programa no només ensenya sobre l’entrenament en un mitjà virtual, sinó que l’estudiant també viurà cada dia aquesta experiència d’aprenentatge.
Al començament de la unitat, el professor o professora presentarà al grup una proposta de planificació de l’aprenentatge amb els objectius específics que s’han d’assolir, les activitats d’aprenentatge que es duran a terme, els recursos necessaris i les dates recomanades per a cada activitat.
Les dates per portar a terme aquestes activitats són recomanades per al seguiment i ús apropiats del curs. Les úniques dates que es consideren immòbils són el principi i el final de les unitats didàctiques. Això significa que els estudiants podran seguir la seva pròpia planificació, però hauran de respectar les dates d’inici i finalització de cada unitat didàctica.
Es recomana treballar de manera contínua i constant i no deixar que les tasques s’acumulin en cada data límit. Acumular tasques per a una sola data pot portar a un treball accelerat, pressionat pel temps, i a no gaudir de l’aprenentatge o de les reflexions addicionals. A més, el curs proporciona activitats de dinàmica de grup i, per portar a terme un treball cooperatiu, cal un mínim de sincronització temporal.
Algunes activitats s’han d’enviar al professor o professora en línia perquè puguin ser valorades, juntament amb l’evolució de l’aprenentatge. El professor o professora tornarà el treball comentat de manera que l’estudiant podrà seguir reflexionant i aprenent. La data límit per a aquestes activitats és la data final de cada unitat didàctica. Altres activitats consistiran a discutir i treballar junts en espais compartits.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Discussions | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Casos Virtuals/Resolució de Problemes | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Elaboració de Treballs | 20 | 0,8 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi Personal | 10 | 0,4 | 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 14 |
Lectura d'Articles/Reportatges d'Interès/Vídeos | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
Prova/Esquema | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13 |
El mòdul s'avaluarà de la manera següent:
1. Cas pràctic. Suposa un 16% de la nota.
2. Exercici. Això compta per al 20% de la qualificació.
3. Cas pràctic. Això representa el 16% de la nota.
4. Fòrum de discussió i cas pràctic. Això representa el 16% de la nota.
5. Fòrum de discussió i cas pràctic. Això representa el 16% de la nota.
6. Fòrum de discussió. Això representa el 16% de la nota.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Cas Pràctic | 16% | 10 | 0,4 | 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13 |
Cas Pràctic | 16% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Estudi de Cas Clear Blood | 16% | 10 | 0,4 | 1, 4, 5, 7, 10, 11, 13 |
Exercici | 20% | 15 | 0,6 | 2, 4, 6, 7, 10, 11, 13, 14 |
Fòrum de Discussió | 16% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Oriol Amat. ANÁLISIS ECONÓMICO FINANCIERO. 17ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 2000.
Oriol Amat; Pilar Soldevila. COMPTABILITAT I GESTIÓ DE COSTOS. 1 ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 1998.
Joan M. Amat. CONTROL PRESUPUESTARIO. 4ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 1994.
Joseph M. Rosanas; Eduard Ballarín. SISTEMAS DE PLANIFICACIÓN Y CONTROL. 7ª Edición.
Robert S. Kaplan; David P. Norton. CUADRO DE MANDO INTEGRAL. 2 ª Edición. GESTIÓN 2000; Barcelona, 2000.
Fernando Pereira; Eduard Ballarín; Josep M. Rosanas CONTABILIDAD PARA DIRECCIÓN. IESE.
Bayón M., Fernando “Organizaciones y Recursos Humanos”. Síntesis Economía de la empresa (2002).
Berry, Leonard: “Un buen servicio ya no basta: más allá de la excelencia en el servicio” Deusto (1999).
Kofman, Fredy “Metamanagement” Granica (2007).
Phillips, Jack J.; Ph. D. “Invertir en el capital humano”. Deusto (2006).
Pin, José Ramón “Consistencia” FT Prentice Hall (2006).
Rucci, Steven P. Kirn y Richard T. Quinn: “The Employee-Customer-Profit Chain at Sears” Harvard Bussiness eview (1998).
Ulrich, Dave; Wayne Brockbanck “La Propuesta de valor de Recursos Humanos”. Deusto (2006).
Uscher, Ernesto; Alcaraz, José M. “Organizando la arquitectura de recursos humanos para crear valor”. Capital Humano (2005).
Porret, Miquel. “Recursos Humanos. Dirigir y gestionar personas en las organizaciones” (2007).
Adler, N.J. “International dimensions of organizational behavior.” (1991).
Kotter, John P. “Leading change.” (1996).
No hi ha programari específic per a aquest Mòdul.