Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4310486 Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | OT | 0 | A |
No existeixen prerequisits per la realització d'aquesta assignatura.
L'assignatura de Complements de Formació en Ciències Socials (10cr) està formada per 3 blocs:
El temari de cada un dels complements es detallarà al programa de principi de curs i es centrarà en els següents apartats generals:
GEOGRAFIA
HISTÒRIA DE L'ART
HISTÒRIA
Les hores que s'indiquen per cadascuna de les activitats formatives són orientatives i es poden veure modificades lleugerament en funció del calendari o de les necessitats docents.
En les activitats d'aula es proposarà treball en petit grup per tal de promoure el màxim la participació de tots els alumnes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Assistència i participació a classes magistrals, sortides, etc. i la realització d'activitats relacionades | 62,5 | 2,5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització, revisió i avaluació dels treballs realitzats (informes, estudis de cas, resolució de problemes, exposicions, treballs de camp...) | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisi de lectures i propostes de realització d'informes, disseny d'activitats, anàlisi i resolució de casos. | 137,5 | 5,5 | 1, 5, 6, 7, 11 |
L'assistència a les classes és obligatòria. L'estudiant ha d'assistir a un mínim d'un 80% de les sessions de cada un dels professors/res que intervenen al Mòdul. En cas contrari es considerarà "no presentat".
Per aprovar el mòdul Geografia, Història i Història de l'Art cal obtenir una nota igual o superior a 5. Totes les activitats avaluatives entren a puntuar segons els seus percentatges i són de lliurament obligatori per superar l'assignatura.
El detall de l'avaluació de cada bloc es proporcionarà amb el programa a l'inici de curs. L'avaluació de cada bloc inclou activitats en grup i activitats individuals. Al llarg de la part del mòdul que cada professor/a imparteix, es poden demanar tasques complementàries sense haver de ser considerades necessàriament tasques d'avaluació, però sí de lliurament obligatori.
El lliurament de treballs es realitzarà prioritàriament per la via del campus virtual. Es podran habilitar altres vies de lliurament, previ acord amb el professorat, informades via presencial a la classe i via campus virtual. No s'acceptaran treballs lliurats per vies no acordades amb el professor/a ni tampoc els treballs amb formats incorrectes, que no incloguin el nom dels autors i la temàtica a la que fan referència o que s'enviïn fora de termini.
Els treballs i els exàmens es retornaran revisats pel professor/a corresponent com a màxim 1 mes després del seu lliurament o realització.
La copia o plagi, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que pot representar suspendre l’assignatura. Es considerarà que un treball, activitat o examen està “copiat” quan reprodueix tot o una part del treball d'un/a altre/a company/a. Esconsiderarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. (més informació sobre plagi a http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html).
Atès que la llengua vehicular del màster i de l'ensenyament secundari és el català, les tasques orals i escrites relacionades amb aquest mòdul s'han de presentar en aquesta llengua. En les activitats lliurades per escrit (individuals o en grup) es tindrà en compte la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. Així mateix, cal expressar-se oralment amb fluïdesa i correcció i cal mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser no avaluada, retornada o suspesa si el professorat considera que no compleix els requisits esmentats anteriorment.
Cal mostrar una actitud compatible amb la professió educativa per aprovar aquest mòdul. Es valorarà l’escolta activa, el respecte, la participació, la cooperació, i la puntualitat. També es tindrà en compta el compromís ètic amb els principis deontològics de la professió.”
La qualificació final del mòdul de Geografia i Història tindrà en compte:
a) El compliment dels criteris d'assistència
b) El lliurament de les tasques proposades en el termini indicat
c) L'absència de plagi d'acord amb les indicacions esmentades en els punts anteriors
Els estudiants que hagin suspès amb una nota mínima de 3,5 poden presentar-se a la recuperació que consistirà en un treball/prova. La recuperació es valorarà com a apte/no apte.
Les qüestions i/o dubtes referents a l'avaluació que no estiguin recollits en les indicacions anteriors es regiran pels següents documents:
- Criteris i pautes generals d'avaluació de la Facultat de Ciències de l'Educació (http://www.uab.cat/web/informacio-academica/avaluacio/normativa-1292571269103.html)
- Normativa d'Avaluació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Títol IV: Avaluació. Versió segons les modificacions aprovades per acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2017. (http://www.uab.cat/web/informacio-academica/avaluacio/normativa-1292571269103.html)
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació de complements de formació d'història de l'art: activitat en grup i narrativa visual | 33,3% | 0 | 0 | 1, 2, 5, 6, 7, 10, 11 |
Avaluació de complements de formació d'història: Miniconferència | 33,3% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Avaluació de complements de formació de geografia: sortida de camp i presentació escrita i oral dels resultats | 33,3% | 0 | 0 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 11 |
Geografia per a docents
Història per a docents
Història de l'Art per a docent
Cap especialment, llevat de les eines office habituals i el Teams en cas de realitzar les connexions on-line.