Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316837 Gestió Turística del Patrimoni Cultural | OB | 1 | 2 |
No hi ha prerequisits
L'objectiu d’aquest mòdul és que l’alumne pugui adquirir les competències necessàries per gestionar de forma adequada el coneixement científic dins del camp de les arts i les humanitats i del turisme, i, més concretament de les activitats turístiques relacionades amb el patrimoni. Contemporàniament s’ofereixen, a l’alumne les eines metodològiques necessàries per l’anàlisi i resolució de problemes identificats en la pràctica professional.
Els continguts principals d’aquest mòdul es refereixen:
Tant a paradigmes de recerca i el mètode científic: els aspectes fonamentals d’una proposta d’estudi. La pregunta de recerca i principals dissenys d’estudi. Aspectes ètics de la recerca. Tècniques de comunicació oral per a la defensa d’un article científic.
Com a la recerca de la informació en base de dades documentals: Bibliografia i bibliometria. Fonts de dades primàries: recol·lecció de dades pròpies. Fons de dades secundàries: recol·lecció de dades estadístiques d’institucions públiques i privades vinculades al turisme cultural.
Aplicació de Metodologia de recerca quantitativa: concepte i aplicabilitat. Metodologies i mètodes més utilitzats: elaboració i explotació d’enquestes, interpretació de dades i altres mètodes aplicats. Anàlisi de dades quantitatives: ús de software específic per a l’explotació i obtenció d’indicadors rellevants.
Així com Metodologia de recerca qualitativa: concepte i aplicabilitat. Metodologies i mètodes més utilitzats: disseny òptim d’entrevistes i altres mètodes d’explotació qualitativa. Anàlisi de dades qualitatives: ús de software específic per a l’explotació i obtenció d’indicadors rellevants.
Les metodologies a seguir en aquest mòdul es basaran en:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 26 | 1,04 | 1, 3, 5, 6, 7, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de Treballs | 22 | 0,88 | 2, 5, 8 |
Presentacions orals, Treballs | 23,5 | 0,94 | 1, 4, 5, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 72,5 | 2,9 | 1, 2, 4, 6, 7, 8 |
L’avaluació d’aquest mòdul es basa en els següents criteris:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a conferències i activitats complementaries | 10% | 2 | 0,08 | 2, 7, 8 |
Assistència i participació activa | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 5, 8 |
Lliurament de Treballs | 35% | 0 | 0 | 1, 4, 5, 6, 7 |
Presentacions orals, Treballs | 35% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 9 |
Aguirre Baztan, Ángel (2002) Etnografía: metodología cualitativa en la investigación socio cultura. México: Alfaomega.
Delgado, Juan Manuel; Gutierrez, Juan (2010). Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Sintésis.
Denzin N, Lincoln Y, editors. Handbook of qualitative research. 2nd ed. Thousand Oaks: Sage Publications; 2000.
Guerrero Bejarano, Maria Auxiliadora. (2016) La investigación cualitativa. INNOVA Research Journal, 1(2), 1-9. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n2.2016.7 (página revisada en juliol de 2022)
Hammersley M. y Atkison P. (1994). Etnografía. Métodos de investigación. Barcelona: Paidos.
Iñiguez Rueda, L. (1999). “Investigación y Evaluación Cualitativa: Bases teóricas y conceptuales”. En Atención Primaria. Vol. 23 Núm. 8. Mayo 1999. Barcelona: Universidad Autónoma de Barcelona.
Iñiguez Rueda, L. y Antaki C. (1994). El análisis del discurso en psicología social. En: Boletín de Psicología 1994; 44: 57-75. Barcelona: Universidad Autónoma de Barcelona.
Krueger R.A. (1991). El grupo de discusión. Guía práctica para la investigación aplicada. Madrid: Pirámide
Lozano J. y Peña Marin Cristina. (1989). Análisis del discurso. Hacia una semiótica de la interacción textual. Madrid: Cátedra.
Martinez M., Miguel (2013). La investigación cualitativa etnográfica en educación. Editorial Trillas, México.
Mays N, Pope C. Qualitative research in health care: assessing quality in qualitative research. BMJ. 2000;320:50-2.
Montero Maritza. (1994). Psicología social comunitaria. Guadalajara: Universidad de Guadalajara.
Patton, M. Qualitative research and evaluation methods. 3rd ed. Thousand Oaks: Sage; 2002.
Ruiz Olabuenaga J.I. (1997). Metodología de investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto.
Sandoval C. Módulo cuatro: investigación cualitativa. Programa de Especialización en Teoría, Métodos y Técnicas de Investigación Social. ARFO; 2002.
Ugalde Binda , Nadia Balbastre-Benavent, F. (2013). Investigación cuantitativa e investigación cualitativa: buscando las ventajas de las diferentes metodologías de investigación. vol. 31 núm. 2 revista de ciencias económicas https://revistas.ucr.ac.cr/index.php/economicas/article/view/12730 (pàgina revisada el juliol de 2022)
A la Plataforma Moodle