Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316837 Gestió Turística del Patrimoni Cultural | OB | 1 | 1 |
No hi ha prerequisits
L’objectiu d’aquest mòdul és entendre la història com a eix vertebrador pel desenvolupament dels continguts turístics que afecten al patrimoni, tant tangible com intangible, aportant els conceptes i els elements bàsics que permetin construir un discurs turístic fonamentat en dits elements històrics. Per això, aquests continguts es centren en l’adquisició de destreses per a la utilització i comprensió dels testimonis històrics, en diferents suports, el seu tractament i les seves implicacions socials i materials aplicades a les activitats turístiques. Aprendre a aplicar la objectivitat en la història, la interpretació, la singularitat i la intencionalitat dels recursos històrics, així com entendre els instruments que permetin aplicar dits continguts per obtenir una oferta turístico-cultural sòlida i de qualitat.
També es tractarà l’anàlisi dels centres museístics i de interpretació històrica, la varietat d’enfocaments existents en quant a la gestió del coneixement, els continguts que implementen, les tipologies dels visitants i l’evolució de dits espais en base a les demandes actuals.
Els continguts principals d'aquest mòdul van referits a:
Les metodologies a seguir en aquest mòdul són:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 26 | 1,04 | 1, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 14, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Classes Supervidades i tutories | 23,5 | 0,94 | 5, 9, 12, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de Treballs | 22 | 0,88 | 2, 9, 11, 12, 14, 15, 16 |
Estudi | 72,5 | 2,9 | 3, 5, 9, 13, 16 |
El sistema d'avaluació consta dels següents elments:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe | 20% | 0 | 0 | 3, 7, 8, 9, 12, 16 |
Defensa Oral de Treballs | 35% | 4 | 0,16 | 1, 2, 10, 11, 15 |
Lliurament de Treballs | 35% | 0 | 0 | 2, 5, 6, 7, 9, 13, 14 |
Proves de Sintesis | 10% | 2 | 0,08 | 4, 6, 7, 8, 12, 14 |
Antón Pelayo, J. (2017). "La Inglaterra de los primeros Estuardo, la Guerra Civil y la República en el cine (1603-1660)“, Tiempos Modernos. Revista Electrónica de Historia Moderna, 34, pp. 234-269
Antón Pelayo, J. (2008). The Enlightenment in Catalonia. Catalan Historical Review. Núm.6 pp 61-71. ISSB; 2013 - 4088
Antón Pelayo, J. y JIMÉNEZ SUREDA, M.(2005). La memòria de pedra. Les làpides sepulcrals del pla de la catedral de Girona. Girona: Diputació de Girona, 332 pp. ISBN 84-95187-85-X
Dieckow, Liliana María (2020) El nuevo turismo: los nuevos escenarios y desafíos. Ensayo. https://orcid.org/0000-0001-5797-3290 (pàgina revisada en julio de 2022)
Garcia Hernández, Maria (2000) Turismo y medio ambiente en ciudades históricas. De la capacidad de acogida turística a la gestión de los flujos de visitantes. Anales de Geografia de la Universidad Complutense (pp.131-148). https://core.ac.uk/download/pdf/38823161.pdf (pàgina revisada en julio 2022)
Moral-Moral, Maria (2020) (2017). El turismo de batallas: un turismo experiencial y sostenible. TURYDES: Revista sobre Turismo y Desarrollo local sostenible, Vol. 10, Nº. 22. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7932231 (pàgina revisada en julio 2022)
Morère Molinero, Núria (2012) Sobre los itinerarios culturales del ICOMOS y las rutas temáticas turístico-culturales. Una reflexión sobre su integración en el turismo. Revista de Análisis Turístico.Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo (AECIT) http://www.usfx.bo/nueva/vicerrectorado/citas/SOCIALES_8/Turismo/N%20Monr_re%20Molinero.pdf (página revisada en julio 2022)
Roqué, X. (2016). Making Marie Curie. Ambix, 63, 356-357. ISSN: 0002-6980
Roca-Rosell, A. Roqué, X. (2013). Physical Science in Barcelona. Physics in Perspective, 15, 470-498 ISSN: 1422-6944
A la plataforma Moodle