Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies | OT | 0 | 2 |
Nivell C2 d'anglès, i interés combinat en els estudis de Gènere i la música popular actual. Participar en els debats a classe és imprescindible.
Objectius: El curs “Gender Studies: New Sexualities / New Textualities” estudia la representació cultural i literària del gènere identitari prenent com a punt de partida l'impacte del feminisme dels anys 1960s i 70s i, molt especialment, la Teoría Queer dels anys 1990s i les seves variants actual. Si us plau, pren nota: el 2022-23 analitzarem la masculinitat en relació a la música popular actual.
Continguts: Reflexió sobre la teorització del gènere en els Estudis de les Dones, els Estudis de Gènere, els Estduis Queer i els Estudis de les Mascunilitats mitjançant l'anàlsis d'una sèrie de textos en anglès. Si us plau, pren nota: el 2022-23 analitzarem un seguit de cançons del s. XXI i video-clips musicals d'artistes masculins.
Activitats
Total hores = 150
Contacte: 30 (classe: seminaris, debats, anàlisi i interpretació de textos, us de fonts secundàries). Inclouen 8 hores d'activitats d'avaluació. Contacte amb el docent 100%
Supervisades 20 (despatx i campus virtual: tutories, participació al fòrum). Inclouen 11 hores d'activitats d'avaluació. Contacte amb el docent 20%
Treball autònom 100 (biblioteca, domicili: lectura i visionat de fonts primàries, localització de fonts primàries i secondàries, preparació de seminaris, redacció per avaluació). Inclouen 19 hores d'activitats d'avaluació. Contacte amb el docent 10%
Metodologia: aquest curs és un seminari i es basa en el debat a l'aula. Els estudiants han de: a) llegir i/o veure els textos primaris i secundaris; b) preparar notes sobre aquests textos per avançat seguint el programa; c) participar en els debats a l'aula; anar a tutories individuals si s'escau
Les activitats i participació a classe es realitzaran a través de l'aula presencial i de fòrums a l'aula virtual a Moodle.Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats a l'aula | 37 | 1,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi propi | 63 | 2,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Activitats d'avaluació (Total hores 36/150)
Entre 3 i 6 fitxes per estudiant sobre les cançons assignades pel docent per participar en un volum col·lectiu amb publicació al Dipòsit Digital de Documentació de la UAB (veure com exemple https://ddd.uab.cat/record/254907). Data máxima per entregar les fitxes 15 Juny 2022. 50% (19 h)
Revisió dels treballs dels companys de classe (treball oral i escrit) 20% (11 h)
Presentacions a classe individuals sobre els artistes assignats 15% (4 h)
Participacióals debats a classe basats en les cançons i videoclips 15% (4 h)
Si us plau, pren nota:
L'estudiant que no compleixi els requisits de la metodologia pot suspendre el curs.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat el 50% de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificaràamb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Revisió i recuperació
El format d'avalació fa molt improbable que l'estudiant pugui suspendre excepte que no entregui el treball a temps. En tot cas,els estudiants sempre poden demanar una revisió individual dels seus treballs i notes un una trobada al despatx amb el docent. Si no es pot presentar el treball a temps es pot demanar una extensió, mai més tard del 25 de juny 2023.
Observacions
Cal llegir i/o veure tots els textos amb suficient anticipació.
Es demana els estudiants usar llenguate no sexiste en la seva producció oral i escrita. Veure el web de la Linguistic Society of America (LSA): https://www.linguisticsociety.org/resource/lsa-guidelines-nonsexist-usage. L'ús de llenguateg no sexista és part dels criteris d'avaluació
Programa
El programa consta de 10 sessións de 180 minuts en 10 setmanes (11:30-14:30, dimecres) = 30 hores. Les classes comencen el dimecres 15 de febrer i acaben el dimecres 26 de maig, 2023.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació a classe | 15% | 4 | 0,16 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Presentacions a classe | 15% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Redacció de fitxes | 50% | 19 | 0,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Revisió de treballs dels companys de classe | 20% | 11 | 0,44 | 4, 5, 6, 7, 10 |
LECTURA OBLIGATÒRIA
Raewyn Connell, Masculinities (U of California Press, 2005)
NOTA: altres lectures obligatòries consistiran en articles que s'indicaran al llarg del curs.
No es fa servir cap programari.