Logo UAB
2022/2023

Pràctiques Externes

Codi: 43869 Crèdits: 9
Titulació Tipus Curs Semestre
4316231 Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology OB 0 2

Professor/a de contacte

Nom:
Isabel Corrales Pinart
Correu electrònic:
isabel.corrales@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
anglès (eng)

Prerequisits

Coneixements bàsics de l'idioma anglès (nivell B1 o superior)

Objectius

Introduir l’estudiant en el treball de recerca en el camp de la biologia vegetal i la biotecnologia, en l’entorn professional industrial i / o de recerca

Competències

  • Concebre, dissenyar, gestionar i desenvolupar un projecte científic, tècnic o industrial en biologia i biotecnologia de plantes i fongs, i ser capaç d'interpretar-lo i extreure'n coneixements.
  • Desenvolupar el raonament crític en l'àmbit d'estudi i en relació amb l'entorn científic i empresarial.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Sintetitzar, analitzar alternatives i debatre críticament.
  • Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Treballar en un equip multidisciplinari.
  • Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica i recursos informàtics en l'àmbit d'estudi.

Resultats d'aprenentatge

  1. Desenvolupar el raonament crític en l'àmbit d'estudi i en relació amb l'entorn científic i empresarial.
  2. Distingir les fases de planificació de projectes de R+D+I en el camp de la Biologia, la Genòmica i la Biotecnologia Vegetal.
  3. Interpretar els resultats obtinguts als experiments realitzats per prendre les decisions adequades.
  4. Proposar projectes innovadors, factibles en l'entorn real de l'empresa o institució de les pràctiques.
  5. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  6. Seleccionar i utilitzar la metodologia adequada al projecte.
  7. Sintetitzar, analitzar alternatives i debatre críticament.
  8. Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  9. Treballar en un equip multidisciplinari.
  10. Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica i recursos informàtics en l'àmbit d'estudi.

Continguts

Les pràctiques externes en empreses o institucions científiques són un mòdul en què l'alumne s'uneix a un grup de recerca d'una empresa o institució que el fa participar en fases fonamentals del procés de R + D + i amb especial èmfasi en la selecció i aprenentatge de la metodologia i la presentació i la comunicació dels resultats.
El treball d'investigació de l'estudiant en un projecte específic de l'empresa o institució ve acompanyat de tutories i seminaris on els estudiants amb l'ajut dels tutors analitzen alguns aspectes de l'organització del treball científic a la institució / empresa.
Les pràctiques externes es duen a terme preferentment a la mateixa empresa o institució en què es desenvoluparà el treball de fi de màster.

Metodologia

L’estudiant realitza tasques de recerca en un projecte específic d’una empresa o institució de recerca. Aquestes tasques s'acompanyen de tutories i seminaris on l’estudiant guiat pel tutor analitza aspectes d’organització de la recerca en l’entorn institucional o industrial.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Sessions de tutoria 5 0,2 1, 3, 4, 7
Tipus: Supervisades      
Activitats de recerca supervisades 170 6,8 1, 2, 3, 4, 6, 7
Tipus: Autònomes      
Activitats de recerca autònomes 50 2 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9

Avaluació

L’avaluació es basa en l’informe de supervisió de l’estudiant (50%), l’informe d’experimentació de laboratori de l’estudiant (40%) i l’assistència i participació a les sessions de tutoria i seminaris (10%).
El informe de laboratori de l’estudiant és un resum (màxim 4 pàgines DINA4 que continguin els objectius, l'esquema del projecte, la metodologia i la bibliografia rellevant) de les activitats realitzades durant l’estada del Pràcticum Extern, amb especial èmfasi en la metodologia emprada i en les habilitats tècniques adquirides.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència i participació en tutories i seminaris 10% 0 0 2, 5, 7, 10
Informe d'experimentació del laboratori 40% 0 0 1, 2, 3, 6, 7, 10
Informe del supervisor 50% 0 0 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Bibliografia

Articles científics i revisions específiques sobre el projecte de recerca dels estudiants. L’estudiant serà responsable de la cerca i consulta de la bibliografia necessària per dur a terme la seva feina. Per això, l’estudiant pot rebre l’ajut del seu supervisor.

Programari

No pertoca