Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4316022 Gestió Esportiva / Sport Management | OB | 0 | 2 |
No hi han prerequisits
L'objectiu primordial és que els alumnes puguin iniciar-se en l'estudi dels esdeveniments en general i particularment en l'àmbit esportiu. Per a això, es proporcionarà a l'alumne les eines bàsiques d'activació per a la presa de decisions en l'àmbit de la gestió esportiva. En concret els objectius a nivell formatiu són:
• Analitzar els diferents tipus d'esdeveniments segons la seva magnitud, repercussió i temporalitat
• Desenvolupar models adequats a cada tipus d'esdeveniments.
• Analitzar el procés d'elaboració i presentació de candidatures, planificant el calendari adaptat a l'esdeveniment amb les seves fites intermedis.
• Elaborar una estructura mínima d'organització del mateix
• Estimar un pressupost i analitzant l'impacte del mateix,
• Establir els elements de l'estratègia de comunicació i promoció de l'esdeveniment.
• Introduir el pla d'operacions operacions d'un esdeveniment, així com el llegat que aquest deixa en el lloc de celebració i el seu impacte econòmic.
Tema 1: Introducció
1.1 Conceptualització d'un esdeveniment
1.2 Tipus d'esdeveniment i models d'organització
1.3 Fases d'un esdeveniment
1.4 Candidatura
Tema 2: Comunicació
2.1 Màrqueting
2.2 Patrocini
2.3 TV i Mitjana
Tema 3: Operacions
3.1 Project management
3.2 Logística i Operacions
3.3 Seguretat i risk management
3.4 Venue management
3.5 Acreditacions
3.6 Tecnologia i transformació digital
3.7 Voluntariat
3.8 Ètica i RSC - Medi ambient - Antidoping
Tema 4: Finances
4.1 Finances d'un esdeveniment esportiu
4.2 Ticketing
4.3 Pla de negoci
Tema 5: Llegat
5.1 Impacte econòmic
5.2 Turisme i esdeveniments
Modalitat en línia
En el cas de la modalitat en línia, la metodologia s'ajustarà per tal que els alumnes puguin assolir tots els resultats de l'aprenentatge especificats en aquesta guia i alhora desenvolupar les competències i habilitats pròpies de la matèria impartida.
A tal efecte, s'optimitzaran els recursos disponibles en les aules modle per tal de maximitzar la implicació i la motivació dels estudiants (fòrums, debats, jocs de simulació, casos de estudi, presentacions en línia, etc...)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
Sessió magistral participativa | 40 | 1,6 | 2, 5, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Foros de discusió | 10 | 0,4 | 3, 4 |
Resolució de problemes / Casos d'estudi | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 60 | 2,4 | 2, 3, 5 |
Realització de treballs / Informes | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Proves teòric-pràctiques: Lliurament exposició i defensa dels exercicis i treballs realitzats (podran ser individuals i/o en grup).
Treballs teoricopràctics individuals: Lliurament d'exercicis i treballs realitzats, així com participació en fòrums i debats.
L'equip docent detallarà les activitats específiques a l'inici del mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9 |
Proves teoricopràctiques | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
Treballs teoricopràctics individuals | 40% | 1 | 0,04 | 1, 2, 5, 6, 8 |
-Acosta, R. (1999). Dirección, gestión y administración de las Organizaciones deportivas.Barcelona: Paidotribo.
-Alberto, C.; Hernando, V.; Fernández, J.A. (1996). Gestión y dirección de empresas deportivas.Madrid: Gymnos.
-Aragon, P. (1991). Técnicas de dirección y marketing para entidades deportivas. Málaga: UNISPORT / IAD.
-Ayora, D. y García, E. (2004). Organización de eventos deportivos. Barcelona, INDE.
-Calonge, A.L. (1999).La organización y administración de clubes deportivos: manual práctico de gestión. Modalidad fútbol. Madrid: Civitas Ed.
-Celma, J. (2004). ABC del gestor deportivo. Barcelona: INDE.
-De la plata, N. (2001). Los Servicios Públicos Deportivos. Serie Estudios Europeos nº 11. Madrid: Universidad Europea - CEES Ediciones. IAD
-Escuela Canaria del Deporte (1998). Organización de eventos deportivos.Islas Canarias: -Dirección General de Deportes del Gobierno de Canarias
-García, M., Puig, N. y Lagardera, F. (2002). Sociología del Deporte. (2ª edición REVISADA) Madrid: Ciencias Sociales-Alianza Editorial.
-Gil, Jose (1995). Cómo organizar una competición deportiva. Barcelona. Ed. Flash Books.
-Greenwell, C. (2013). Managing Sports Events. Champaign (IL): Human Kinetics.
-Heinemann, Klaus (1999). Sociología de las organizaciones voluntarias. El ejemplo del club deportivo.Estudios de economía y sociología. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch.
-Landaberea, J.A. (1992). El contrato de esponsorización deportiva. Pamplona: Aranzadi.
-Landaberea, J.A. (2000). Guía práctica para elaborar contratos de patrocinio. Cuadernos -Kirolgi nº 1. Gipuzkoa, Ed. Fundación Kirolgi.
-Martin, O. (1996). Manual práctico de organización deportiva: Claves para un rendimiento óptimo.Madrid: Ed. Gymnos.
-Mastermann, G. (2009). Strategic Sports Event Management.Oxford: Butterwoth Heinnemann.
N/A