Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4315658 Polítiques Socials i Acció Comunitària | OB | 0 | 2 |
Els prerequisits per a cursar el Mòdul d'Eines per a l'acció comunitària són haver cursat prèviament els mòduls teòrics del Màster, és a dir els mòduls 1, 2, 3 i 4.
L'objectiu d'aquest mòdul és aportar eines als alumnes per a l'anàlisi, disseny, dinamització i implementació d'accions comunitàries. Els continguts abordats se centren en la planificació del procés d'acció comunitària i en el coneixement de metodologies per a la intervenció, possibilitant el desplegament de les accions comunitàries, la seva organització, dinamització i el treball conjunt que d'això es deriva.
Com continguts específics del Mòdul d'Eines per a l'acció comunitària trobem: L'avaluació d'objectius de procés i dels objectius de projecte. Disseny de l'estratègia de relació amb els actors. Elaboració de la programació comunitària. Planificació i dinamització dels espais de coordinació, tècnics i veïnals. El diagnòstic comunitari com estratègica per a la dinamització. La investigació-acció-participativa en l'acció comunitària. L'anàlisi de xarxes comunitàries. Tècniques de mapeig per a l'acció comunitària. Les metodologies participatives per a l'acció comunitària.
La metodologia docent combina de manera central classes magistrals amb visites d'estudi de cas, lectures, exercicis pràctics en grup, tutoria, treball supervisat per a la realització d'exercicis i l'elaboració de treballs.
Els alumnes al llarg del desenvolupament del mòdul realitzen visites d'estudi de cas a experiències concretes. De forma prèvia a les visites, els alumnes reben classes magistrals, lectures i material audiovisual complementari, amb l'objectiu d'aportar elements teòrics i d'anàlisi a posar en pràctica o contrastar en la visites.
De forma posterior a les visites d'estudi de cas els alumnes reben una classe magistral en què s'analitzen, debaten i contraposen els elements abordats en la visita.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Visites d'estudi de cas, classes magistrals, exercicis pràctics en grup a l'aula i debats | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura d'articles / capítols llibre / informes d'interès, visualització de material audiovisual, revisió bibliogràfica, estudi personal | 102,5 | 4,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
A la finalització del mòdul els alumnes hauran de presentar treballs per escrit sobre els continguts abordats en les classes magistrals i les visites d'estudi de cas.
La nota vindrà determinada pel nivell de coherència en l'argumentació de les respostes basant-se: els continguts exposats a classe i en les visistas, els materials complementaris (lectures / audiovisuals) i els mateixos debats generats en l'argumentació de les respostes en base a: els continguts exposats a classe i en les visistas, els materials complementaris (lectures / audiovisuals) i els mateixos debats generats a classe i en el marc de les visites d'estudi de cas.
Els alumnes disposen dels espais al centre on s'imparteixen les classes per promoure l'intercanvi i reflexió compartida a l'hora de realitzar els seus treballs.
De forma prèvia a la presentació dels treballs de fi de mòdul els alumnes realitzaran una tutoria col·lectiva sobre els treballs a lliurar, i una altra un cop aquests hagin estat avaluats.
L'assistència a les activitats programades en aquest mòdul (dues visites d'estudi de cas) és obligatòria, l'absència a alguna d'elles ha de ser justificada i no podrà ser superior al 20%.
Es considera que un estudiant obté la qualificació de No Avaluable quan ha assistit a menys d'un 80% de les sessions programades en el mòdul. No es podrà avaluar els alumnes que no assisteixin a les vistes de cas.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treballs d'avaluació de la visita de casos | 100% | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.