Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4314947 Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 | 1 |
Els contemplats en el pla docent del Màster.
S'espera que al finalitzar el màster l'alumnat sigui capaç de:
- Identificar els diferents tipus de consumidors i consumidores des del punt de vista persuasiu i psicològic.
- Analitzar els hàbits de comportament i necessitats dels consumidors i les consumidores sota la perspectiva del “Shopper understanding studies”.
- Conèixer les noves tendències de consum i dels segments emergents.
- Aplicar de forma estratègica la comunicació persuasiva adreçada al nou model de persona consumidora.
- Conèixer la representació de la diversitat en la publicitat i els seus efectes dinamitzadors interculturals
- Identificar la funció de la publicitat com a ens de transformació social en temes claus com la vulnerabilitat sociocultural i les malalties de transmissió sexual i causades per virus.
- Conèixer com les organitzacions defineixen el seu propòsit corporatiu alineat amb aquelles accions i / o comunicacions que s'articulen a favor de la dona, amb missatges que empoderen dones i nenes.
Els continguts del mòdul s'agrupen en els següents apartats:
- Estatut del "Consumidor" des de la perspectiva de la Comunicació.
- Tendències socials de consum. Prospectiva.
- Els consumidors i les consumidores: Característiques i tipologia. Hàbits i comportamnent. Necessitats i desitjos: “Shopper understanding studies”.
- Estereotips de gènere, Branding i la Comunicació en femení.
- Models psicològics del comportament del Consumidor i la consumidora.
- Els nous consumidors i consumidores.
- Gestió de les emocions a la comunicació persuasiva.
- Aproximació antropològica: la creació d'identidad a través del consum.
- Estratègies de comunicació inclusives des de la funció de la publicitat com a ens de transformació social.
- Segments emergents i noves tendències de consum.
- Eficàcia de la comunicació estratègica davant el nou consumidor i la nova consumidora.
Les metodologies docents del mòdul són:
- Classes magistrals.
- Classes de resolució de problemes (casos).
- Tutories.
- Estudi i treball personal.
- Elaboració de treballs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 18 | 0,72 | 1, 3, 5, 7 |
Classes problemes | 16 | 0,64 | 2, 5, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 5, 7, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 45 | 1,8 | 2, 5, 13 |
Estudi personal | 56 | 2,24 | 1, 3, 7, 13 |
Les activitats d'avaluació consistiran en:
- L'elaboració de treballs individuals o en grup (50%).
- La presentació dels treballs (30%).
- La realització de proves d'assimilació de continguts i de processos (20%).
Aquestes proporcions són genèriques. Cada professor les ajusta a les seves classes en funció de l'contingut desenvolupat i les hores impartides.
La NOTA final del mòdul s'obté de la ponderació de les notes obtingudes dels treballs i proves del professorat, d'acord a les hores impartides.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració de treballs | 50% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Presentació oral de treballs | 30% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Proves de processos | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Bibliografia bàsica:
Aljure, Andrés. (2016). El plan estratégico de comunicación. Barcelona: UOC.
Añaños, Elena. y otros (2008). Psicología y Comunicación Publicitaria. UAB: Servicio de Publicaciones.
Batalla, José Maria (2013). Las marcas buenas venden más y las buenas persones duermen mejor. Barcelona: Plataforma empresa.
Barletta, Marti (2006). Marketing to Women. USA: Dearborn Trade Publishing.
Cernuda, Gemma (2014). Ellas deciden. Barcelona: Empresa activa.
Chavez, Brenda (2017). Tu consumo puede cambiar el mundo. Barcelona: Península.
Lorite García, N. (2021). Publicidad, diversidad fenotípica y dinamización intercultural en Cataluña en tiempos de crisis y cambios. Cuadernos.Info , (48), 139-165. https://doi.org/10.7764/cdi.48.27671
Lorite García, N., Grau Rebollo, J. & Lacerda J. (2018). Representation of sociocultural diversity in audiovisual advertising: materials for inclusive treatment. Revista Latina de Comunicación Social, 73, 425-446. DOI: 10.4185/RLCS-2018-1263en
Morató, Jordi (2011). Comunicació i estratègia. L'empresavista a través de les ulleres de la comunicació. Barcelona: UOC.
Morató, Jordi (2016) La comunicación corporativa. Barcelona: UOC.
Saez, Patricia y Pareras, Luis (2011). Capitalismo 2.0. El poder del ciudadano para cambiar el mundo. Barcelona: plataforma Empresa.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2005). Comportamiento del consumidor. Pearson Educación.
Sinek, Simon (2013). La clave es el por qué. Barcelona: Península.
Vinyals, A. (2019). El consumidor tarado. Barcelona: Amazon.
Zaltman, G. (2003). Cómo piensan los consumidores”. Empresa Activa, Barcelona.
No hi ha software específic