Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4314947 Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques | OB | 0 | 1 |
Els objectius del mòdul són:
- Reforçar i ampliar els coneixements que tenen els alumnes sobre la figura i rol del planner.
- Ampliar i aprofundir els coneixements dels alumnes en l’àmbit de l’estratègia per afrontar millor la seva activitat professional quan es relaciona amb l’elaboració d’un pla de comunicació o les necessitats i estratègies comunicacionals d’una marca.
Aquest mòdul està integrat per dues grans àrees d’activitat: (1) treballar les claus d’una bona estratègia i (2) treballar l’aplicació de l’estratègia en la fase de creació. Ja que el rol del planner és diferent en cadascuna d’elles, s’abordaran, respectivament, amb tècniques docents diferents:
(1) Les claus d’una bona estratègia (de marca i comunicació): amb més contingut teòric i impartida per Sam Júdez i Miquel Campmany, professionals amb una llarga trajectòria lligada a l’estratègia. És un element bàsic del mòdul i intenció fundacional d'aquest Màster treballar amb el mètode del cas. Per això, la forma d'enfocar cada tema d’aquesta àrea serà a partir de l'anàlisi i RESOLUCIÓ D’UN CAS real, majoritàriament casos reconeguts en els Premis a l'Eficàcia. Així, per a cada tema/cas, el procés de treball dins i fora de classe consta d'una doble sessió que s'estructura de la següent manera:
Dia 1: Treball del cas |
Dia 2: Suport teòric lligat al cas |
(Lectura prèvia del cas a casa) |
(Lectura d'articles a casa) |
30min DEBAT PER GRUPS |
45min DEBAT (en grup i global) |
30min EXPOSIC. PREGUNTES |
60min EXPLICACIÓ TEÓRCIA |
60min EXPLICACIÓ / COMENTARI |
15min PLANTEJAMENT EXERCICI |
A més a més d'aquestes classes, hi haurà una sessió de 4 hores teórico-pràctica focalitzada en la Responsabilitat Social Corporativa com a instrument clau en les estratègies corporatives, impartida per la Doctora Estrella Barrio.
(2) L’aplicació de l’estratègia i el rol del planner en la fase creativa: eminentment pràctica i impartida per Patrícia Luján, Directora Creativa de grans agències tant locals com internacionals. En conseqüència, el format d’aquesta segona àrea del mòdul serà més proper al de TALLERS, amb exercicis, comentaris i referències teòriques.
Tanmateix, ambdues àrees es cobriran simultàniament al llarg de les 10 setmanes de sessions, per garantir el vincle entre elles.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Es treballa amb el mètode del cas. Això implica la preparació d'un cas lligat a cada tema, la seva ressolució i abordar els aspectes teòrics relacionats mitjançant una exposició del professor i la lectura d'articles. | 225 | 9 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
L'avaluació del mòdul es realitza a través de la participació de l’alumne/a en:
1- un treball en grup, en el qual es desenvoluparà un cas específic a partir dels coneixements i habilitats adquirits al llarg de les sessions amb casos.
2- els tallers sobre creativitat de la Patricia.
Els respectius percentatges de la nota final seran:
- 50% de la nota final: treball escrit (a entregar un mes després del final de les sessions).
- 25% de la nota final: presentació oral del treball (en les setmanes posteriors a l’entrega escrita).
- 25% de la nota final: exercicis en els tallers sobre creativitat.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treball escrit + presentació oral | 100 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Es facilitaran diversos articles i assatjos per l'estudi de cada tema.
L'assignatura no requereix cap programari específic.