Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313815 Recerca en Educació | OB | 0 | A |
Es tracta d'un mòdul obligatori del MURE
Aquest mòdul pretén introduir a l'alumnat en la metodologia de la investigació en educació
Objectius específics de tipus cognitiu
Objectius específics de tipus procedimental
Objectius específics de tipus actitudinal
1. Mètodes i dissenys de recerca en educació
1.1. Investigació quantitativa: ex post-facto, experimental, quasi-experimental, correlacional i descriptiva.
1.2. Investigació qualitativa: Investigació fenomenològica, etnogràfica, estudi de casos, investigació-acció.
1.3. Altres: investigació basada en el disseny, i investigació evaluativa.
2. Instruments i estratègies de recollida d'informació
2.1. Tipologia d'instruments, estratègies i dispositius de recollida d'informació: protocols d'observació, entrevistes i qüestionaris
2.2. Diseny, construcció i validació d'instruments i dispositius de recollida d'informació
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi i discussió col·lectiva d'articles i fonts documentals | 6 | 0,24 | 2, 15, 16, 18 |
Classes magistrals / expositives | 60 | 2,4 | 4, 6 |
Presentació / exposición oral de treballs | 4 | 0,16 | 1, 10, 13 |
Pràctiques d'aula: Disseny de recerques i discussió de la seva pertinença i viabilitat | 10 | 0,4 | 5, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 17, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories supervisió del treball individual i ressolució de dubtes | 60 | 2,4 | 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 55 | 2,2 | 3, 4, 7, 11, 12, 13, 14, 16, 17 |
Lectura d'articles i fonts documentals | 30 | 1,2 | 2, 15, 18 |
L'avaluació del mòdul es desenvoluparà mitjançant les activitats que s'indiquen.
La nota final serà la mitjana ponderada de les activitats previstes. Per a poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir, com a mínim, un 4 a totes les activitats.
El procediment de revisió de les proves es desenvoluparà de forma individual
L'assistència és obligatòria a les sessions presencials. Per a poder obtenir l'avaluació final positiva, l'estudiant ha d'haver assistit a un mínim del 80% de les classes.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats i exercicis d'aula | 20% | 0 | 0 | 2, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19 |
Assistència i participació | 10% | 0 | 0 | 13 |
Presentació i seguiment del treball | 30% | 0 | 0 | 1, 10, 13, 15 |
Treball individual de final del mòdul | 40% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19 |
Albert M.J. (2007). La investigación Educativa. McGraw Hill
APA (2019).Publication manual of the American Psychological Association. (7th ed). American Psychological Association
Briones, G. (2016). Métodos y técnicas de investigación en Ciencias Sociales. (4ª ed.) Trillas.
Brenner, M. E. (2012). Interviewing in educational research. En J. Green, G. Camilli y P. Elmore (Eds), Handbook of complementary methods in education research (pp. 357-370). Lawrence Erlbaum.
Canales, M. (Ed.) (2017). Metodologías de investigación social. LOM Ediciones.
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social. Ed Mcgraw Hill.
Creswell, J. W. & Creswll, J.D. (2018). Research Design. Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. (5º ed.). SAGE
Design-Based Research Collective. (2003). Design-based research: An emerging paradigm for educational inquiry. Educational Researcher, 32 (1), 5–8.
Easterday, M., Lewis, D. y Gerber, E (2014). Design-Based Research Process: Problems, Phases and Applications. ICLS Proceedings Volume I. (317-324)
Espinoza, E.E. (2015). Aspectos teóricos e instrumentos de la Metodología de Investigación Educativa. Universidad Técnica de Machala.
Fabregas, S.; Meneses, J. Rodríguez-Gómez, D. y Paré, M.H. (2016). Técnicas de investigación social y educativa. Editorial UOC.
Green, J.L.; Camilli, G & Elmore, P.B. (eds.) (2006). Handbook of Complementary Methods in Education Research. Washington DC: Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Publishers & American Educational Research Association.
Hernández Sampieri, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación (6ª ed). McGraw-Hill
Hernández Sampieri, R. Y Mendoza, C,P. (2018). Metodología de la investigación. Las rutas cuantiativa, cualitativa y mixta. McGraw-Hill
Krueger, R.A.; Casey. M.A. (2008). Focus groups: A practical guide for applied research. SAGE
León, O. & Montero, I. (2015). Métodos de investigación en Psicología y Educación. Las tradiciones cuantitativa y cualitativa. (4a Edición). McGraw Hill Education
Martínez Mediano C. & Galán González, A. (2014). Técnicas e instrumentos de recogida y análisis de datos. Editorial UNED.
Mckenney, S.E. y Reeves, T. (2012). Conducting Educational Design Research. Routledge
McMillan, J.H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: evidence-based inquiry (7th ed). Pearson
Mertens, D.M. (2010). Research and Evaluation in Education and Psychology (3rd Edition). SAGE Publications.
Pimienta, J. y De la Orden, A. (2017). Metodologia de la investigación. Pearson.
Quintal, J.; García, B. (coord.) (2012). Fundamentos básicos de metodología de investigación educativa. CCS.
Rodríguez Gómez, d. y Vallderiola, J. (2009). Metodología de la investigación. Ediciones de la UOC
Stake, R.E. (1998). Investigación con estudio de casos. Morata.
Aquesta assignatura no necessita programari específic