Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313384 Recerca Aplicada en Economia i Empresa / Applied Research in Economics and Business | OB | 0 | 1 |
cap
Equipar a l'alumnat amb les eines analítiques bàsiques per entendre els aspectes fonamentals de la recerca aplicada en economia i empresa.
Temes:
1- Demanda i comportament respecte al consum
2- Tecnologia, costos i eficiència productiva
3- Drets de propietat, mercats i polítiques públiques
4- Teoria de Jocs bàsica
5- Regulació de monopoli natural
6- Institucions i economia política en microeconomia
7- Mercats financers
8- Poder de mercat i organització industrial empírica
Temes:
1- Estructures d'institucions financeres, infrastructures de préstec, entorns legals i d'informació: efectes sobre la disponibilitat de crèdit de les petites i mitjanes empreses.
2- Superació de les restriccions de creixement a través de l'accés a finançament: finançament intern versus extern, petites i mitjanes empreses transparents i opaques.
3- Algunes alternatives de finançament: leasing, venture capital, business angels, microfinances.
Eficiència productiva i innovació
Temes:
1- Conceptes introductoris d'eficiència i productivitat
2- Medició dels inputs i dels outputs: indicadors de productivitat parcial i la seva agregació
3- Aproximació frontera a l'anàlisi de l'eficiència
4- Extensions de l'avaluació frontera
5- Innovació i canvi tecnológic. Els índex de variació de la Productivitat Global dels Factors
Macroeconomia Aplicada
Temes:
1. Models de macroeconomia moderna DSGE/RBC. 1. L'origen de la macroeconomia moderna. 2. El model Ramsey/Central Planner. 3. El model d'economia descentralitzada. 4. Introducció del Govern. 5. Economia monetària. 2. Teoria del creixement: model neoclàssic de creixement endogen i desenvolupament comparatiu. 1. El model de creixement neoclàssic. 2. Introducció de restriccions ambientals. 3. El model de creixement endogen. 4. Una font d'idees: immigració i innovació. 5. Introducció al desenvolupament comparatiu.
Combinació de classes de teoria i ressolució de problemes, assajos i estudi i recerca autònoms.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria i ressolució de problemes | 93,75 | 3,75 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Assajos i tutories | 56,25 | 2,25 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats de recerca i estudi | 222 | 8,88 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 15 |
Avaluació del mòdul (regles generals)
Calendari d'activitats d'avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens finals, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
"La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l'estudiant afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d'avaluació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació (principalment algun examen/s final) han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Un cop totes les activitats avaluatives del mòdul s’hagin acabat, s'anunciarà als estudiants el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals del mòdul. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió de l’avaluació d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total del mòdul." Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Addicionalment, es requerirà que l’estudiant hagi assolit una nota mitja del mòdul entre 3.5 i 4.9.
La data d'aquesta recuperació serà degudament anunciada per la coordinació del programa. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà el mòdul amb una nota de 5. En cas contrari, mantindrà la mateixa nota i l’estudiant suspendrà el mòdul.
Irregularitats en actes d'avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'un mateix mòdul, la qualificació final d'aquest mòdul serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Qualificació “No avaluable”
Un alumne només pot obtenir un "No Avaluable" al mòdul sempre i quan no hagi participat en cap de les activitats d'avaluació dins d’aquest. Per tant, es considera que un estudiant que realitza alguna component d'avaluació ja no podrà optar a un "No Avaluable" en el mòdul.
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assajos | 35% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Assistència a classe | 5% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Exàmens | 60% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |