Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 3 | 1 |
Aquesta assignatura no té prerequisits
Els objectius marc de l'assignatura intenten ser un reflex d'alguns els objectius primordials del grau.
Així, en aquesta assignatura l'alumnat ha d'aplicar els seus coneixements sobre les teories criminològiques a les experiències de conflicte i criminalitat existents i plantejar respostes adequades i relacionades amb el marc legal vigent, tenint en compte que l'estudi de les teories criminològiques estarà basat en l'anàlisi des del punt de vista de la Psicologia de cara a aportar respostes idònies en l'estudi del delicte des de la vessant psicològica. Alhora, es pretèn augmentar els coneixements sobre la Criminologia i familiaritzar-se amb el lèxic psicològic propi del grau. En concret, l'alumnat haurà de comprendre els processos psicològics bàsics i els factors de personalitat fonamentals per a l'estudi criminològic des del punt de vista de la Psicologia.
Aquesta assignatura compta amb un Manual específic per a la mateixa, distribuït en quatre unitats didàctiques, cada una de les quals cubriria un espai temporal de 2 setmanes.
Bloc Criminologia:
Unitat didàctica 1: - Introducció a les teories criminològiques - Fonamentació de l'estudi del crim - Historia de la criminologia - Teories criminològiques I - Influència del grup en el crim - Teories criminològiques clàssiques i Escola de Chigago
Unitat didàctica 2: - Teories criminològiques II - Teories criminològiques integradores - Teories criminològiques dels anys 90
Bloc Anàlisi Criminal
Unitat didàctica 3: - Introducció a les ciències forenses - Historia de la criminalística i de la perfilació criminal - Anàlisi criminalística de la conducta delictiva - Fonaments de la motivació criminal
Unitat didàctica 4: - Fonaments de la personalitat - Psicologia aplicada a la investigació del crim - Anàlisi preventiva de la criminalitat - Predicció de risc de conducta delictiva
Tenint en compte que la modalitat de la classe és Online, amb l'objectiu d'assolir els objectius d'aprenentatge descrits en aquesta Guia desenvoluparem una metodologia que inclou l'estudi individual a partir del Manual, i les lectures que es plantejaran en cada tema, a més d'alguns documentals.
Cada tema disposarà d'un fòrum de dubtes. També treballarem amb casos pràctics i lectures de reflexió. Cal destacar que a causa del model Online l'alumnat haurà de preparar els materials de forma autònoma (documents, lectures, vídeos etc ..) i els fòrums i sessions Online es dedicaran a aprofundir sobre els temes tractats així com a resoldre possibles dubtes.
És important mencionar que les videoclasses tenen com a principal objetiu resoldre els dubtes relatius al temari, per tant es imprescindible una preparació dels temes abans de cada sessió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Conferència virtual | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Exàmen | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Redacció de treballs | 50 | 2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal: treball personal de consolidació de coneixements, lectures programades, etc. | 94 | 3,76 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 18 |
El plantejament que proposem pretén reunir diferents puntuacions sobre la participació dels / les estudiants de l'assignatura que permeti procedir a l'avaluació continuada i definitiva. Plantejarem, doncs, una avaluació continua, mesurada a través dels comentaris escrits sobre les lectures, el lliurament del treball treballat en grup i examen escrit.
En cas que un alumne / a no superi l'avaluació continuada, tindrà l'opció de presentar-se al examen final, que implicarà continguts de tota l'assignatura i la seva nota màxima serà d'un 5 en l'assignatura.
A) 2 treballs de reflexió / discussió (25% de la nota final). Aquests treballs s'aniran demanant edurant el curs i es centraran en comentaris de lectures. Cada un d'ells haurà de ser lliurat en la data prevista segons el cronograma. La mitjana de tots dos ha der ser mínim de 5, però perquè cada treball es consideri apte per fer mitjana haurà d'obtenir una nota mínima de 4. La nota dels treballs suposarà el 30% de la nota del curs. Qui no lliuri els treballs en el termini requerit haurà de presentar-se a l'examen final de tot el curs.
B) 1 examen (50% de la nota final). L'alumnat, de manera individual, realitzarà un examen (en funció de la data proposada segons el cronograma). La seva nota suposarà el 40% de la nota del curs. L'alumnat suspès o no presentat haurà de presentar a l'examen final de tota l'assignatura, i podrà obtenir una nota màxima de 5 punts.
C) Temes treballats en grup (25% de la nota final). Es proposarà un cas pràctic/ exercici que es treballarà de forma grupal que haurà de ser lliurat en la data proposada segons cronograma. La seva nota suposarà el 30% de la nota del curs. En grups de màxim de 4 persones s'haurà derealitzar un treball, basat en l'exercici proposat en el Moodle.
Per a l'alumnat que repeteixi l'assignatura es penjarà una nota informativa a la Plataforma Moodle al respecte del seu seguiment del curs.
Nota = Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar ..., una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Treball de grup | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Treball individual | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
La bibliografia obligatòria constarà al Campus, en haver-hi un manual específic.
Sistema Moodle