Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OT | 3 | 1 |
2500239 Història de l'Art | OT | 4 | 1 |
No es requereixen coneixements previs relacionats amb l'art asiàtic. No obstant això, es recomana que l'estudiantat sigui capaç de llegir i entendre l'anglès, ja que la major part de lectures obligatòries i vídeos es proveiran en aquesta llengua.
- Assolir uns coneixements sobre les manifestacions artístiques d'Índia i Xina.
- Conèixer els recursos bibliogràfics propis de la disciplina per tal de poder aprofundir en aspectes específics
de l'art asiàtic.
- Dominar la terminologia historicoartística adequada.
1. Conceptes generals. Orientalisme, colonialisme i decolonització del discurs de la història de l'art.
2. Introducció a l'hinduisme, budisme, confucianisme i daoisme. Vocabulari específic i altres aspectes culturals.
3. Índia: de les primeres evidències arqueològiques a les manifestacions del món contemporani.
4. Xina: de les primeres evidències arqueològiques a les manifestacions del món contemporani.
El curs està dividit en sessions teòriques impartides per la professora que comptaran amb el suport de les lectures obligatòries. Aquestes es discutiran en les dates indicades a l'inici de curs en el marc de les sessions teòriques. També es realitzaran seminaris a classe i activitats via Campus Virtual, entre d'altres. Així mateix, es realitzaran sessions pràctiques amb la possibilitat de fer-les fora de l'espai de la classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 5 |
Seminari | 20 | 0,8 | 4, 8, 9, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Lectures i altres | 10 | 0,4 | 1, 2, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 80 | 3,2 | 2, 3, 5, 11 |
L'avaluació consistirà en quatre evidències principals:
- Una prova escrita a final de curs (amb l'opció de realitzar un parcial a mitjan curs). 35% del total de l'assignatura.
- Participació activa en les sessions i lectures obligatòries. 25% del total de l'assignatura.
- Dues activitats de tipologies diferents que suposen un 20% del total de l'assignatura cadascuna.
La nota final és el resultat de la suma de les qualificacions obtingudes a totes tres evidències. Per a poder fer mitjana amb la resta, la mitjana de les dues proves escrites mai es realitzarà amb notes per sota de 4. En cas d'haver suspès algun dels dos parcials, l'alumne es podrà presentar a la recuperació del bloc corresponent.
Si l'estudiant només s'ha presentat a alguns dels exercicis obligatoris i els ha superat, obtindrà un "no avaluable" quan la suma global no arribi a l'aprovat o a una qualificació superior. En cas contrari, li constarà la nota que hagi tret. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l'alumnat (Campus Virtual) del procediment i data de revisió de les qualificacions. Només té dret a una recuperació - a la data fixada per la Gestió Acadèmica de la Facultat - l'alumnat suspès que s'hagi presentat a totes les evidències obligatòries. La nota màxima a aconseguir a la reavaluació de l'estudiant que hagi de recuperar els dos parcials és 5.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. La professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats escrites, individuals o en grup, presentacions orals | 20% | 0 | 0 | 4, 5, 6, 8, 9 |
Participació en seminaris i lectures obligatòries i altres activitats | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 10, 11 |
Una o més proves escrites | 35% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 7, 8, 12 |
Índia
Ahuja, Naman P. 2018. India. Art and Archaeology. Earliest times to the sixth century. Oxford: Ashmolean Museum.
Clunas, Craig; Harrison-Hall, Jessica. 2014. Ming. 50 years that changed China. Londres: The British Museum.
Crill, Rosemary (ed.). The Fabric of India. London: V&A Publishing 2016.
Dalmia, Yashodhara. The Making of Modern Indian Art: the Progressives. (New Delhi, Oxford: Oxford University Press, 2001.
Eaton, Richard M. 2020. India in the Persianate Age: 1000 - 1765. Londres: Penguin.
English, Elizabeth. 2002. Vajrayogini: Her Visualisations, Rituals and Forms. Boston: Wisdom Publications.
Jongeward, David. 2019. Buddhist Art of Gandhara in the Ashmolean Museum. Oxford: Ashmolean Museum.
Shimada, Akira and Willis, Michael. Amaravati: the art of an early Buddhist monument in context. London: British Museum Press 2016.
Sinha, Gayatri (ed.). Art and Visual Culture in India 1857-2007. Mumbai: Marg Publications 2009.
Topsfield, Andrew. 2012. Visions of Mughal India. The Collection of Howard Hodgkin. Oxford: Ashmolean Museum.
Topsfield, Andrew. 2021. Art of India and Beyond. Oxford: Ashmolean Museum.
Topsfield, Andrew (ed.).2014. In the Realms of Gods and Kings. The Art of India Philip Wilson Publishers.
Xina
Bartholomew, T. 2006. Hidden Meanings in Chinese Art. San Francisco: Asian Art Museum.
Cao Yin ed.2016. Tang: Treasures from the Silk Road Capital. Sydney: Art Gallery of New South Wales.
Clunas, Craig.2017. Chinese Painting and Its Audiences. Princeton: Princeton University Press.
Eckfeld, T. 2005. Imperial Tombs in Tang China 618-907: The Politics of Paradise. Londres: Routledge Curzon.
Gasparini, Mariachiara. 2020. Transcending Patterns. Honolulu: University of Hawaii Press.
Huang, Shih-shan. 2012. Picturing the True Form. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
Kuhn, D. ed. 2014. Chinese Silks. New Haven: Yale University Press.
Lee, Hui-shu. 2001. Exquisite Moments: West Lake and Southern Song Art. Nova York: China Institute.
Li, Wendan. 2009. Chinese Writing and Calligraphy. Honolulu: University of Hawaii Press.
Linduff, K. and Yan Sun (eds.) 2004. Gender and Chinese Archaeology. Walnut Creek, Ca.: Altamira Press.
McCausland, S.2014. The Mongol Century: Visual Cultures of Yuan China. Honolulu: University of Hawaii Press.
Pierson, S. 2013. From object to concept: global consumption and the transformation of Ming porcelain. Hong Kong: Hong Kong University Press.
Steinhardt, N. ed. 2002. Chinese Architecture. New Haven: Yale University Press.
Sturman, P. and S. Tai (eds.). 2012. The Artful Recluse: Painting, Poetry and Politics in Seventeenth-Century China. Prestel, Munich, Londres i Nova York: Delmonico Books.
Si cal un programari específic s'anunciarà oportunament.