Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504012 Estudis d'Espanyol i Xinès: Llengua, Literatura i Cultura | OB | 3 | 1 |
Cal haver adquirit els coneixements de les assignatures de xinès dels cursos anteriors (Xinès I, II, III, IV).
Aquesta assignatura té l'objectiu de proporcionar l'alumnat una contextualització sociocultural que li permeti una millor comprensió de textos (orals i escrits) en xinès que, al seu torn, li pugui servir per dur a terme tasques de mediació cultural amb èxit. Es treballaran especialment els continguts de coneixements socioculturals recollits per al Marc Europeu Comú de Referència de les Llengües.
Els continguts de l'assignatura s'han escollit a partir del repertori de coneixements socioculturals que recull el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües. Concretament, a partir de textos en xinès, es treballaran els temes següents:
Les sessions partiran de textos escrits en xinès, equivalents a un nivell B1/B2, que l’alumnat haurà de llegir i analitzar. Per a cada text, hi haurà dos estudiants (es treballarà en parelles) que s’encarregaran de presentar la contextualització del text, tot identificant-hi els referents culturals, els temes que s'hi tracten i els aspectes clau. Això també serà una de les activitats avaluables. A partir de la presentació de l'alumnat, el professorat responsable ampliarà el tema i en farà una contextualització històrica, social i cultural més àmplia. El professorat també prepararà activitats complementàries (activitats de mediació de diferents tipus que implicaran l'aplicació dels coneixements culturals per poder resoldre problemes de traducció, interpretació o transferència del contingut dels textos a les llengües maternes) per completar el contingut de les session.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats de mediació a l'aula | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 |
Sessions teòriques de contingut aplicat | 26 | 1,04 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 14, 18, 19, 21, 22, 24, 25, 26 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació i exposició de textos d'anàlisi | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectura de textos complementaris | 47,5 | 1,9 | 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 20, 21, 24, 26, 28, 29, 33 |
L'avaluació consistirà en les activitats següents:
Altres aspectes sobre l'avaluació
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l'acta, el professorat comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d'avaluació s'acordarà entre el professorat i l'alumnat.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació les persones que s'hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. L'alumnat es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota. En cas de recuperació, la nota màximaque es pot obtenir és un 5. En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l'acta de l'assignatura, el professorat comunicarà per escrit el procediment de recuperació; pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de "no avaluable"
S'assignarà un "no avaluable" quan les evidències d'avaluació que s'hagin aportat equivalguin a un màxim d'una quarta part de la qualificació total de l'assignatura.
Irregularitats en les activitats d'avaluació
En cas d'irregularitat (plagi, còpia, suplantació d'identitat, etc.) en una activitat d'avaluació, la qualificació d'aquesta activitat d'avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d'avaluació, la qualificació final de l'assignatura serà 0. S'exclouen de la recuperació les activitats d'avaluació en què s'hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d'identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'autoria aliena, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dues persones, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a totes dues.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Comentari de text | 30% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 33, 34 |
Documentació i presentació d'un text | 30% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 |
Prova final | 40% | 2 | 0,08 | 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 18, 21, 22, 23, 24, 26, 27, 28, 29, 34 |
Bibliografia per a complementar o ampliar temes tractats a classe:
No es preveu l'ús de programari específic.