Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503878 Estudis Socioculturals de Gènere | FB | 2 | 1 |
Per a un bon seguiment del curs és recomanable un adequat coneixement de les bases de l’assignatura de Dret antidiscriminatori
BLOC I: Els drets de les dones en l'àmbit internacional
Tema 1: El sistema de protecció internacional dels Drets Humans com a punt de partida
Tema 2: Evolució i instruments de protecció dels drets de les dones en el dret internacional
Tema 3: La pràctica dels organismes de control internacionals en matèria de gènere.
BLOC II : Els drets de les dones i polítiques de gènere a Europa
Tema 4: Introducció als diferents sistemes regionals de protecció dels drets de la dona a Europa.
Tema 5: Instruments de protecció i accions del Consell d'Europa;
Tema 6: Igualtat de gènere a la Unió Europea.
Tema 7: Accions i polítiques de gènere a la Unió Europea
BLOC III : Els drets de les persones LGBTIQ+ en l'àmbit internacional.
Tema 8: Evolució dels drets LGTBIQ+ al món i el seu desenvolupament a Europa
El procés d'aprenentatge té com a base el treball de l'alumnat a partir del estudi, lectura de textos, recerca de documentació i preparació de treballs. Al professorat li correspon el plantejament teòric i dels problemes així com una adient guia per tal de proporcionar els instruments necessaris per la correcta comprensió dels problemes jurídics que es poden plantejar i les eines que poden ser emprades per resoldre'ls.
Es concretarà en diferents activitats a realitzar a l'aula o virtualment: classes magistrals, presentacions orals i debats, resolució de casos pràctics, comentaris de jurisprudència, etc.
Aquestes activitats seran objecte de concreció en un cronograma que es penjarà a l'aula Moodle abans d'iniciar el curs.
La metodologia docent i l’avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 26,5 | 1,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Clàsses teòriques | 26 | 1,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Projecte Final | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 32 | 1,28 | 1, 4, 5, 7, 8 |
Lectures | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 |
Preparació de treballs | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Recerca | 10 | 0,4 |
L'avaluació consta de les següents activitats:
Per superar l’assignatura s’haurà d’obtenir una nota final, resultat de totes les activitats d'avaluació, que sigui superior a 5/10, i haver obtingut una nota mínima de 4/10 al examen de síntesi. Cal obtenir, a més, un mínim 3/10 a cada una de les activitats.
A l'inici del curs la professora informarà del contingut i característiques de les activitats i de la seva programació. (Moodle)
En el moment de realització de cada activitat avaluable, la professora informarà a l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Tindran accés al procés de recuperació l'alumnat que no superi l'assignatura en el seu conjunt i que hagi obtingut un mínim de 3/10 en cada una de les activitats, inclòs l'exàmen de síntesi.
La recuperació consistirà en un examen teòric i/o pràctic de tota l'assignatura.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En casque es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. La professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de Síntesi | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Projecte Final | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Pràctica Bloc I | 10% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
Pràctica Blocs II i III | 10% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Test Bloc I | 20% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 |
Textos bàsics
Bibiliografia:
Ross, Susan Deller. Women’s Human Rights: The International and Comparative Law Casebook. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, Inc, 2011. Print. https://csuc-uab.primo.exlibrisgroup.com/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_askewsholts_vlebooks_9780812200027
Webs de referència