Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 | 2 |
L'alumne hauria d'haver cursat l'assignatura troncal de Psicologia de l'educació.
L'objectiu principal és analitzar la relació alumne-professor dins del procés d'ensenyament-aprenentatge. Si bé, també s'analitzen les variables pròpies dels alumnes, aquesta assignatura fonamentalment pretén apropar a l'estudiant al coneixement psicològic del professor, tant pel que fa a les variables clàssicament reconegudes com a significatives per al desenvolupament del procés instruccional (ex: el pensament del professor, els processos de planificació, la gestió del temps, etc.) com d'altres de contingut personal emocional i social (emocions, motivacions, expectatives, etc.) que, tal vegada amb menys reconeixement explícit, exerceixen tanmateix una molt notable influència en la seva actuació professional. Així també es pretén que l'estudiant tingui una visió clara de quines metodologies utilitzen els diferents docents, així com els instruments que hi ha per avaluar a aquests. En definitiva, es tracta d'una assignatura en que es tingui conexiement i es pugui valorar que ha de fer o no un bon professor i quina relació ha de tenir aquest amb els alumnes.
1. Educació i Sistema Educatiu
1.1. Sistema educatiu espanyol vs Danès
2. Procés d’ensneyament-aprenentatge
2.1. La perspectiva de l’alumne
2.2. La perspectiva del professor
3. Comunicació i Gestió del temps
4. La tecnologia en el procés d'ensenyament-aprenentatge
5. Emocions i motivacions dels docents
6. Tipologies docents
7. Metodologies docents
8. Estrès me Burnout dels professors
9. Avaluació
9.1. Avaluació de l’alumne
9.2. Avaluació del professor
Els seminaris constaran de dues parts diferenciades, una d’elles a càrrec del professor i l’altre de treball dels alumnes. A la primera sessió, es presenta la programació, s’entrega bibliografia bàsica i complementària i es realitza una presentació d’activitats a fer. Les sessions de desenvolupament del seminari consisteixen en exposicions per part del professor amb la corresponent discussió, en la que es convida a participar activament als alumnes. Les classes expositives s’utilitzaran per introduir i explicar els tòpics principals del programa.
En les altres sessions, el professor mostrarà una sèrie d’aplicacions dels continguts presentats a les classes magistrals a fi de que l’alumne faci algun tipus d’activitat.
Es important tenir en compte que aquest assignatura funcionarà amb el recurs del Campus Virtual, eina de gran utilitat per aconseguir un seguiment acurat de l’assignatura, del que s’està fent o cal fer, així com l’obtenció de materials i lectures complementàries.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 24 | 0,96 | |
Seminaris | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Sessions de consultes en grup | 10 | 0,4 | |
Tutories programades | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats d'estudi | 10 | 0,4 | |
Consulta campus virtual | 19 | 0,76 | |
Lectura de textos | 20 | 0,8 | |
Recerca d'informació | 28,5 | 1,14 | |
Treball de curs | 15 | 0,6 |
L'avaluació estarà articulada per un conjunt d'activitats optatives:
Activitat 1. Pràctiques a l'aula. Individual, escrit (20%). Es realitzaràn al llarg del curs.
Activitat 2: Mapa conceptual. Individual, virtual (20%). S'entregarà aproximadament a meitat de curs.
Activitat 3. Presentació i defensa de la carpeta d'aprenentatge. Individual, escrit (40%). Durant la segona setmana d'avaluacions.
Activitat 4. Prova presencial per avaluar els continguts de l'assignatura. Individual, escit (20%). Segon periode avaluatiu.
Cal obtenir una nota mitjana d'un 50% en la suma de totes les activitats per superar l'assignatura.
És obligatori lliurar totes les evidències per superar l'assignatura. Si no es lliuren totes les evidències, malgrat la suma aritmètica de les evidències lliurades sigui superior a 5, la nota final tindrà un topall d'un 4.5 i, per tant, l'assignatura quedarà suspesa.
Recuperació: pot optar l'alumnat que al llarg de l'avaluació continuada hagi realitzat evidències amb un pes igual o major a 2/3 de la qualificació total i hagi obtingut una nota inferior a 5 punts i major o igual a 3.5. La recuperació consistirà en una prova global de tot el que s'haurà fet al llarg del curs.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar com a "NO AVALUABLE".
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Enllaç a a pautes d'avaluació de la facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
A1 Pràctiques a l'aula | 20 | 0 | 0 | 1, 3, 21, 30 |
A2 Mapa conceptual | 20 | 0 | 0 | 2, 3, 4, 9, 14, 15, 20, 22, 23, 24, 26, 29 |
A3 Treball de la carpeta d'aprenentatge i la seva corresponent exposició | 40 | 0 | 0 | 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 25, 27, 28 |
A4 Prova per avaluar els continguts teòrics de l'assignatura | 20 | 1,5 | 0,06 | 3, 8 |
Bain, K. (2007). Lo que hacen los mejores profesores universitarios. PUV
Khvilon, E; Patru, M. (coords.). (2004). Las tecnologías de la información y la comunicación en la formación docente. Guía de planificación. París. UNESCO:
Liston, D.P.; Zeichner, K.M. (1993). Formación del profesorado y condiciones sociales de la escolarización. Madrid: Morata.
Santrock, J.W. (2006). Psicologia de la educación. McGraw-Hill
Vaello, J. (2009). El professor emocionalment competent. Un pont sobre “aules turbulentes”. Editorial Graó.
Lectures complementàries que s’aniran donant al llarg del curs.
-