Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | FB | 2 | 2 |
Cap prerequisit contemplat.
Avís: La professora responsable de la guia docent no serà qui impartirà l'assignatura
S'espera que l'estudiant, al finalitzar el seu estudi sigui capaç de:
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura.
SESSIONS MAGISTRALS
1. Introducció. Psicologia aplicada al comportament de les audiències. Persuasió
2. Com ens persuadeixen. Psicologia de la comunicació persuasiva.
3. Com percebem els continguts: atenció, percepció i memòria.
4. Com prenem decisions: emocions, dissonàncies, via ràpida i via lenta.
5. Com seguim tendències: canvi social, segmentació psicosocial i tendències socials.
6. Com formem part de segments de mercat: identitat, grups socials, estratificació i principals categories socials: edat i gènere.
SEMINARIS
En paral·lel a les sessions magistrals es realitzaran 7 seminaris d'assistència obligatòria, que acostaran a la pràctica professional els continguts teòrics.
Seminari 1: persuasió
Seminari 2: atenció
Seminari 3: eye tracking
Seminari 4: aprenentatges associatius
Seminari 5: via ràpida / via lenta
Seminari 6: pensament creatiu
Seminari 7: categorització social i gènere
L'objectiu de l'assignatura és l'aplicació de les teories provinents de la psicologia a la pràctica professional de la comunicació audiovisual, per això tant les classes magistrals, com els seminaris i els exercicis pràctics, cercaran que l'alumnat sapiga aplicar aquests coneixements a problemes reals.
La metodologia docent inclou activitats dirigides, supervisades i autònomes i combinarà i integrarà les classes teòriques amb grups de debat i sessions dirigides de seminaris, i també la realització de tutories presencials.
La integració metodològica es portarà a terme a partir de la utilització de les aules MOODLE de UAB.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per factors externs, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases teòriques | 37,5 | 1,5 | 1, 3 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Autònoma | 40 | 1,6 | 1, 2, 3 |
Les competències i l'assignatura s'avaluaran a través de les següents activitats:
a) AVALUACIÓ CONTINUADA:
Per a aprovar l'assignatura en l'avaluació continuada totes les avaluacions (Examen, Treball de curs i Seminaris) han de tenir una nota igual o superior a 5 en les següents condicions:
b) RECUPERACIÓ:
Hi haurà recuperació de les ACTIVITATS SUSPESES en l'avaluació continuada. Les condicions per a fer la recuperació són les següents:
Característiques de la recuperació:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3 |
Participació i informes dels seminaris | 20% | 18 | 0,72 | 1, 2, 3 |
Treball de curs | 40% | 30 | 1,2 | 1, 2, 3 |
Bibliografía Básica
Dubois, B. y Rovira, A. (1998) Comportamiento del Consumidor. Comprendiendo al Consumidor. Madrid: Prentice Hall, 2ª Edición.
Quintanilla Pardo, I. (2002) Psicología del Consumidor. Madrid:Prentice Hall.
Shiffman y Kanuk (2005). “Comportamiento del Consumidor. Madrid: Editorial Pearson.
Vinyals, A. (2019). El consumidor tarado. Barcelona: Amazon.
Bibliografía Complementaria
Alonso L. E., Conde F. (1994) Historia del consumo en España: Una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo. Madrid: Debate
Ariely D. (2008) Las trampas del deseo . Londres: Harper Collins Harper Collins.
Cortina, A. (2002) Por una ética del consumo. Madrid: Taurus.
Dooley, R. (2011). Brainfluence: 100 ways to persuade and convince consumers with neuromarketing. John Wiley & Sons.
Kahneman, D. (2012). Pensar rápido, pensar despacio. Debate.
Klein, N. (2000) No logo. El poder de las marcas. Barcelona: Paidós.
Morgado, I. (2012). Cómo percibimos el mundo. Ariel.
Ruiz Maya, S. Y Alonso Rivas, J. (2013) Casos prácticos de comportamiento del consumidor. Madrid: Editorial ESIC.
Thaler, R. H. (2016). Todo lo que he aprendido con la psicología económica. Barcelona, Deusto.
Zaltman, G. (2003) Cómo piensan los consumidores. Barcelona: Empresa Activa.
AMPLIACIÓ DE TEMES I ARTICLES DE REFLEXIÓ AL BLOG:
http://psicologiadelconsumo.wordpress.com/
No cal programari específic