2022/2023
Pràctiques Externes I
Codi: 104967
Crèdits: 12
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
2500894 Turisme |
OB |
2 |
A |
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- català (cat)
- Grup íntegre en anglès:
- Sí
- Grup íntegre en català:
- No
- Grup íntegre en espanyol:
- No
Altres indicacions sobre les llengües
També s'utilizarà l'espanyol atenent al nombre d'estudiants que el parlin
Equip docent
- Gemma Sagué Pla
Prerequisits
No hi ha prerequisits
Objectius
- Aproximar l’alumnat a la realitat laboral del Sector.
- Ampliar i aplicar els coneixements teòrics dels diferents aspectes treballats durant el decurs de la carrera.
- Adquirir experiència i coneixement en el món professional real
- Facilitar la generació de capacitats professionals
- Donar compliment a la concepció del cicle docent de les pràctiques.
Competències
- Aplicar les eines de les tecnologies de la informació i de la comunicació (programes de gestió de reserves, paquets de gestió d'agències de viatges, programes de gestió hotelera, etc.) als àmbits de gestió, planificació i productes del sector turístic.
- Demostrar un comportament responsable amb el medi ambient.
- Demostrar un comportament ètic i d'adaptació a diferents contextos interculturals.
- Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
- Gestionar els recursos humans en les organitzacions turístiques.
- Integrar a l'entorn de pràctiques les competències adquirides.
- Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
- Planificar i gestionar activitats partint de la qualitat i la sostenibilitat.
- Planificar, organitzar i coordinar el treball en equip, creant sinergies i sabent-se situar al lloc dels altres.
- Prendre decisions en contextos d'incertesa i ser capaç d'avaluar i preveure les conseqüències d'aquestes decisions a curt, mitjà i llarg terminis.
- Ser capaç d'autoavaluar-se els coneixements adquirits.
- Tenir orientació de servei al client.
- Tenir visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
Resultats d'aprenentatge
- Demostrar un comportament responsable amb el medi ambient.
- Demostrar un comportament ètic i d'adaptació a diferents contextos interculturals.
- Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
- Gestionar els recursos humans en les organitzacions turístiques.
- Integrar a l'entorn de pràctiques les competències adquirides.
- Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
- Planificar i gestionar activitats partint de la qualitat i la sostenibilitat.
- Planificar, organitzar i coordinar el treball en equip, creant sinergies i sabent-se situar al lloc dels altres.
- Prendre decisions en contextos d'incertesa i ser capaç d'avaluar i preveure les conseqüències d'aquestes decisions a curt, mitjà i llarg terminis.
- Ser capaç d'autoavaluar-se els coneixements adquirits.
- Tenir orientació de servei al client.
- Tenir visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
- Utilitzar els programes informàtics i altres eines de comunicació necessaris per a desenvolupar l'activitat professional.
Continguts
La formació pràctica consisteix en una formació de 250 hores en una empresa del sector turístic. El contingut d’aquesta assignatura inclou el període de pràctiques, la realització dels tallers i les activitats relacionades amb aquesta matèria i l’assistència a diversos actes i sessions organitzats durant l’any.Al final del període de pràctiques, l'estudiantat haurà de lliurar a la tutora acadèmica la Memòria de pràctiques, així com el document emplenat per la persona tutora de l'empresa amb l'avaluació del seu rendiment en aquesta. També es sol·licitarà l’enquesta de valoració de les pràctiques.
La formació pràctica persegueix conèixer l'organització, el funcionament i la gestió d'empreses del sector turístic, que cobreixen l'atenció al client, l'organització i la promoció de productes o serveis turístics, etc. Si és necessari, l'EUTDH oferirà una àmplia gamma d'empreses associades que col·laborarà per assolir aquests objectius d’aprenentatge. En aquest sentit, entre les activitats i esdeveniments que l'estudiantat ha de completar i assistir per aprovar l'assignatura destaquem el Workshop -Trobada universitat Empresa que se celebra al febrer de cada any.
Metodologia
El curs s'impartirà utilitzant tres metodologies d'ensenyament diferents:
a) Aprendre fent: formació pràctica en un entorn professional, degudament supervisada i tutoritzada per un expert en el camp professional.
b) Autoavaluació i tasques d'autoanàlisi.
c) Treball autònom després d'estar en contacte amb professionals de la indústria per comprendre millor les operacions comercials i els perfils professionals que millor s'ajusten a cada rol i tipus d'empresa.
A més, l'estudiant s'haurà d'adaptar a la cultura de l'organització, la seva regulació interna i els seus valors en considerar les instruccions del tutor i les regles principals de l'EUTDH
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
L’avaluació consta de :
a.- Informe de valoració emès per la persona tutora de l ‘establiment turístic.
b.- Redacció de la Memòria de les pràctiques per part de l’alumnat
c.- L ‘avaluació continuada està basada en el control i seguiment de l’estada de pràctiques per part de la persona tutora d’empresa i la tutora docent del Centre, així com per l’assistència de estudiantat a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre. Per exemple el Workshop-Trobada Universitat-Empresa
Per poder aprovar l’assignatura s’ha d’obtenir un mínim de 5 tant de la part de la Memòria que redacta l’estudiantat com de la valoració que fa la persona tutora d’empresa.
- La Memòria té un valor del 50% sobre la nota final i la valoració de la persona tutora d’empresa un 40%.
- Assistència de l'estudiantat a les reunions, trobades i actes estipulats pel centre: 10%.
- L'alumnat matriculat en aquesta assignatura té l'obligació d'assistir a les sessions de treball (tallers i altres sessions de familiarització), així com a seminaris, conferències i presentacions externes organitzades per la institució.
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Assistència esdeveniments/activitats aula |
10% |
10
|
0,4 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13
|
Memòria de pràctiques |
50% |
5
|
0,2 |
3, 5, 6, 10
|
Valoració tutors d'empresa |
40% |
5
|
0,2 |
4, 5, 6, 8, 10, 11, 12
|
Bibliografia
- Schultze, H (2019): Excellence wins: a no-nonsense guide to becoming the best in a world of compromise.
- Mullins, Laurie J., Dossor, Penny (Jun 2013, 5th Edition): Hospitality Management and Organisational Behaviour.
- Kinni, T. (Updated version 2011): Be our guest; perfecting the art of customer service by the Disney Institute.
- Knowles, Tim (Feb 1998, 2nd Edition): Hospitality Management: An Introduction.
- ALONSO ALMEIDA, Mª del Mar, RODRÍGUEZ ANTÓN, José Miguel (coord.) (2011): Turismo y género. Madrid. Síntesi
- El empoderamiento de las mujeres y el turismo: Informe OMT/ consulta junio 2022
Els materials addicionals d'aprenentatge en format digital, així com enllaços a llocs web, es proporcionaran a través del Campus Virtual.