Degree | Type | Year | Semester |
---|---|---|---|
2501935 Advertising and Public Relations | OB | 3 | 2 |
Annotation: Within the schedule set by the centre or degree programme, 15 minutes of one class will be reserved for students to evaluate their lecturers and their courses or modules through questionnaires.
Title | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|
Type: Directed | |||
EDITING VIDEO AND SOUNDTRACK | 32.5 | 1.3 | 4, 13 |
PLANNING THE REALIZATION | 10 | 0.4 | 4, 13 |
PLANNING THE REALIZATION | 10 | 0.4 | 4, 13 |
Type: Supervised | |||
EDITING SPOT AND MAKING OF | 5 | 0.2 | 4, 13 |
SPOT AND TV STORE PRODUTION | 2.5 | 0.1 | 4, 13 |
Type: Autonomous | |||
PRODUCTION AND REALIZATION SPOT AND TV STORE | 82.5 | 3.3 | 4, 13 |
Plagiarism:
In the event that the student performs any irregularity that may lead to a significant variation of an evaluation act, this evaluation act will be graded with 0, regardless of the disciplinary process that could be instructed. In the event, that several irregularities occur in the evaluation acts of the same subject, the final grade for this subject will be 0.
Title | Weighting | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|---|
AUDIOVISUAL PRODUTION | 7 | 5 | 0.2 | 3, 1, 12, 2, 4, 6, 5, 7, 8, 11, 10, 9, 13, 14 |
GRUPAL AND INDIVIDUAL THEORY WORK | 3 | 2.5 | 0.1 | 3, 1, 12, 2, 4, 6, 5, 7, 8, 11, 10, 9, 13, 14 |
Bassat, Lluis (1994): El libro rojo de la publicidad. 4ª Edición, Madrid: Debolsillo. Disponible en: https://myslide.es/documents/el-libro-rojo-de-la-publicidad-luis-bassat-56a0ff9c0607e.html (consultado el 13 de abril de 2018). Ver un resumen en García-Uceda, Mariola (2009): Las claves de la publicidad. Madrid: ESCI, 6ª Edición, pp.301-309. Disponible en: https://books.google.es/books?id=MSV9_aUxVzMC&pg=PA9&hl=es&source=gbs_selected_pages&cad=2#v=onepage&q&f=false (consultado el 13 de abril de 2018). Ver esta presentación en video:
http://www.e-studionline.com/materiales/plato_virtual/html5.html (consultado el 13 de abril de 2018).
Blanch, M.; Lázaro, P. (2010) Aula de locución. Madrid: Cátedra.
Fernández Díez, F.; Martínez Abadía, J. (1999) Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona: Paidós.
Lázaro, P. (2016): Apunts. Assignatura: Llenguatges Comunicatius Escrits i Audiovisuals. Bellaterra: UAB.
Lorite García, N. (2021): “Publicidad, diversidad fenotípica y dinamización intercultural en Cataluña en tiempos de crisis y cambios”. En Cuadernos.info, 48, pp.139-165. Disponible en: http://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/27671: (consultado el 3 de febrero de 2021).
Lorite García, N.; Grau Rebollo, J.; Lacerda, J. (2018): “Representation of sociocultural diversity in audiovisual advertising: materials for inclusive treatment”. En Revista Latina de Comunicación Social, 73, pp. 425 a 446. Disponible en: http://www.revistalatinacs.org/073paper/1263/22es.html (consultado el 3 de abril de 2018).
Lorite García; N.; Grau Rebollo, J. (2017): “La representación de la diversidad sociocultural en la publicidad televisiva de prime-time en España desde la óptica del alumnado universitario”, en Temps d’Educació, 53, Barcelona: Universitat de Barcelona. Disponible en: https://ddd.uab.cat/pub/artpub/2017/186421/temedu_a2017v53p13.pdf (consultado el 14 de abril de 2018).
Lorite García, N.; Entenza, A.; Muraca, E. (2017): “Identidad cultural de la música y el color en la publicidad televisiva española. Propuestas para su incorporación al aula”. En Temps d’Educació, 53, p. 45-65. Universitat de Barcelona. Disponible en: https://ddd.uab.cat/pub/artpub/2017/186422/temedu_a2017v53p45.pdf (consultado el 14 de abril de 2018).
Millerson, G. (2001): Técnicas de realización y producción en TV. IORTV, Madrid. Cuarta edición.
Morales Morante, F. (2017). Editing and Montage in International Film and Video: Theory and Technique. London: Focal Press - Rouledge/Taylor and Francis.
Morales Morante, F. (2013): Montaje audiovisual: Teoría, técnica y métodos de control. Barcelona: UOC.
Rodríguez Bravo, A. (1998) La dimensión sonora del lenguaje audiovisual. Barcelona: Paidós.