Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OT | 4 | 1 |
No n'hi ha.
Aprendre a utilitzar les eines d’un motor de jocs (com ara Unreal Engine o Unity) per crear espais i escenografies on es desenvolupin els continguts audiovisuals interactius (app, joc, entorn de RV...).
Els continguts general de l'assignatura comprenen
Disseny de geografies i arquitectures per a videojocs i realitat virtual. Disseny d' escenaris exteriors. Creació de terrenys texturitzats, cel, vegetació, boira i vent. Importació de models estàtics i animats. Il·luminació de l'escena, els tipus i paràmetres dels llums i ombres. Els tipus i paràmetres i els sistemes de partícules i els videojocs 3D amb escenaris interiors tindran un paper important. També s'abordaran les tècniques eficients de visibilitat de mapes per millorar el realisme: Diffuse map, Specular map, Normal map, Albedo/opacity map.
Creació de Espais bidimensionals (espais plans), Mons en miniatura (bidimensionals o isomètric), Plataformes, Ambients 3D.
Es fa especial èmfasi en la construcció de paisatges, arquitectura, edificis, textures, creació de llums i control d’ombres dels escenaris/objectes creats, creació i aplicació de textures sobre els objectes, etc.
Aquesta assignatura té un cert equilibri entre la part teòrica i la part pràctica, tot i que la part pràctica té més pes. No és una assignatura totalment ABP ja que els conceptes teòrics són importants, i la part pràctica es realitzarà amb sessions de tutories, sessions d'entregues i avaluació dels problemes planetjats i treball autònom per part de l'alumne.
Classes de teoria: Tot i que es reduiran el màxim possible, són classes de tipus magistral on s'introdueixen els conceptes teòrics de l'assignatura. Tot i ser classes de teoria, una bona part de la sessió (aproximadament la meitat) es destinarà a solucionar en grup senzills problemes plantejats pel professor.
Seminaris: Són classes on es plantejaran casos pràctics que requeriran l'aplicació dels conceptes explicats a les classes de teoria.
Laboratoris: Són sessions en les que el professor realitzara tutories amb els alumnes per tal de guiar la seva feina al desenvolupar la solució a pràctica un problema real d'una certa complexitat. Abans d'aquestes sessions, l'alumne haurà de realitzar una serie de tasques de forma autònoma que seran mostreades al començar la sessió de laboratoris.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 22 | 0,88 | 3, 6, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Laboratoris | 12 | 0,48 | 4, 5, 7, 8, 11, 12, 14, 18 |
Seminaris | 12 | 0,48 | 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi proves d'avaluació | 60 | 2,4 | 3, 6, 11 |
Treball autonom pràctica | 38 | 1,52 | 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 18 |
La nota final de l'assignatura serà
NF = w1*NTeo + w2*NLab
on w1 i w2 seran definits pel professor responsable de l'assignatura el primer dia del curs.
La nota NTeo és
NTeo = 0.5*NTeo1 + 0.5*NTeo2
on NTeo1 i NTeo2 són dos activitats d'avaluació que es realitzaran al llarg del curs en horaris de sessions de teoria.
La nota NLab serà una mitja ponderada de les diferents sessions de laboratori NLab(i).
NLab = w1*NEntr1 + w2* NEntr2
on NEntr(i) és la nota individual de cada una de les dues entregues de pràctiques (previsiblement a les sessions de laboratori 3 i 6 del curs, respectivament), i w1 i w2 son els pesos de cada entrega (els valors s'anunciaran a principi de curs). El càlcul d’aquestes notes està especificat en l’enunciat de cada pràctica (que es publicarà a les aules Moodle).
No hi ha segona convocatòria per a la nota NLab ni per cap de les notes NLab(i).
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura, s’haurà hagut d’obtenir la nota mitjana de. 3.5 Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són les pràctiques.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació Laboratoris | 0.55 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Avaluació continuada individual Teoria 1 | 0.225 | 3 | 0,12 | 7, 9, 11, 12, 16 |
Avaluació continuada individual Teoria 2 | 0.225 | 3 | 0,12 | 7, 9, 11, 12, 16 |
.
Unreal Engine
Unity