Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 | 2 |
L'assignatura no té requisits previs obligatoris.
Els objectius de l'assignatura són:
Determinar què és un projecte i per a què serveix.
Conèixer el cicle de vida d’un projecte (planificació, organització, implementació, desenvolupament i control de projectes)
TEMARI
TEMA 1: LA GESTIÓ DE PROJECTES: CONCEPTE I EL CICLE DE VIDA
El concepte de projecte i característiques que el defineixen.
El cicle de vida d’un projecte: contextualització, planificació, execució, tancament i avaluació
TEMA 2: METODOLOGIES I EINES DIGITALS PER A LA GESTIÓ DE PROJECTES
Metodologies: Agile, Scrum, PMI.
Eines digitals: Trello, Canvas, etc.
TEMA 3: PRESENTACIÓ DE PROJECTES
Tècniques de presentació en públic
Bones pràctiques en les presentacions professionals
Eines digitals de disseny de presentacions
Els continguts de l'assignatura seran sensibles a la perspectiva de gènere.
El curs es desenvolupa de forma teorico-pràctica. La metodologia serà aprenentatge per servei. Les sessions pràctiques estaran vinculades a un projecte de curs que resultarà en un servei per a un centre de recerca.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual, on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris pràctics | 33 | 1,32 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19 |
Sessions teòriques | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació continuada: treballs pràctics durant tot el curs | 32 | 1,28 | 1, 5, 6, 8, 10, 12, 15, 17, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom: lectures i pràctiques | 60 | 2,4 | 1, 2, 6, 8, 9, 10 |
L'avaluació continuada de l'assignatura serà de caràcter sumatiu i es basarà en la qualificació de cada alumne en les següents activitats d'avaluació:
A. Treball de curs (50%): el treball de curs es compon d'un conjunt d'activitats de caràcter grupal i individual que permeten a l'estudiant aprendre a gestionar un projecte real.
B. Control de continguts (25%): prova escrita per avaluar el coneixement dels conceptes teòrics de l'assignatura.
C. Presentació de projectes (25%): presentacions orals en grup on s'avaluarà els aspectes formals, de disseny i de comunicació.
És obligatori participar en totes les activitats d'avaluació per poder obtenir la nota global de l'assignatura. En cas de motius justificats (salut, defunció o problema familiar greu) les activitats d'avaluació es podran recuperar en altres dates indicades per la coordinació de l'assignatura.
Les notes de cada activitat es publicaran al Campus Virtual i es poden fer consultes o rectificacions fins a 10 dies després de la publicació d'aquestes. Passat aquest període, la nota no es podrà modificar.
Qualsevol treball escrit que tingui cinc errors ortogràfics i / o barbarismes (sumant 5 errors en total) obtindrà la nota de zero. També obtindrà un zero qualsevol treball amb un percentatge de plagi que superi les normes habituals de el dret de cita; perdetectar els possibles plagis comporten unes procediments informàtics sobre els arxius digitals dels treballs lliurats, ja sigui aplicant-los a tots o només a mostres aleatòries. L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat...) que puguiconduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Recuperació:
L'alumnat que suspengui l'assignatura en l'avaluació contínua (resultat de la suma de totes les activitats d'avaluació) podrà optar a presentar-se a una recuperació de l'assignatura, per optar a aconseguir l'aprovat en el curs. La prova de recuperació consistirà en un examen sobre tot el contingut impartit al llarg de les classes de teoria i pràctica. En la prova de recuperació també es podrà preguntar sobre l'actualitat informativa de les temàtiques de el curs. L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura serà necessari haver obtingut una nota mitjana mínima de 3,5.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Control de continguts | 25 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10, 19 |
Presentació de projectes | 25 | 2 | 0,08 | 5, 12 |
Treball de curs | 50 | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
AJENJO, Alberto Domingo (2000). Dirección y gestión de proyectos. 2a. ed. Madrid: Editorial Ra-ma.
CARRIÓN, Íñigo, y BERASATEGI, Iosune. (2010). Guía para la elaboración de proyectos. Leioa: Universidad Autónoma del País Vasco.
DRUDIS, Antonio (1999). Gestión de proyectos: “Cómo planificarlos, organizarlos y dirigirlos”. Barcelona: Gestión 2000
MEREDITH, Jack R., MANTEL, Samuel. (2009). Project Management: A Managerial Approach. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc.
PROJECT MANAGEMENT INSTITUTE. (2013). Guía de los fundamentos para la dirección de proyectos (Guía del PMBOK®). Quinta edición. Newtown Square: PMI.
Es facilitará bibliografia complementaria segons el temari impartit a classe.
Eines bàsiques de Microsoft Office, aplicacions de l'entorn Moodle i plataformes virtuals d'aprenentatge gratuïtes.