Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OT | 4 | 2 |
La professora que consta com a responsable de la guia docent no serà la professora que impartirà l'assignatura.
Encara no sap en quina llengua es farà l'assignatura.
- Conèixer els components del llenguatge sonor: semántica i estètica de la veu, música, efectes sonors i silenci.
- Saber construir els perfils sonors dels personatges, els paisatges sonors, la perspectiva acústica, planificació, per a un producte interactiu.
- Conèixer les estratègies per a la selecció de veus, música i efectes més apropiades al projecte interactiu que s’estiguin elaborant.
- Conèixer els fonaments de l’edició sonora.
- Conèixer aspectes tecnològics relacionats amb el so per a productes interactius.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions pràctiques | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 |
Sessions teòriques | 15 | 0,6 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 16, 17, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 2, 4, 7, 9, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de treballs, lectures, etc. | 87 | 3,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
LES ACTIVITATS D’AVALUACIÓ SÓN:
- Activitat A, examen teòric, 35 % sobre la qualificació final
- Activitat B, realització de pràctiques durant el curs (individuals i en grup) 40 % sobre la qualificació final
- Activitat C, treball final, 25% sobre la qualificació final.
Per poder aprovar l’assignatura, caldrà treure una nota mínima de 5 en les activitats A, B i C
RECUPERACIÓ
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Podran recuperar-se l'examen teòric i el treball final. No seran recuperables les pràctiques fetes al llarg del curs.
SEGONA MATRÍCULA:
En cas de segona matrícula,l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consisitirà en un exercici teòrico-pràctic. La qualificació de l'assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
PLAGI. MOLT IMPORTANT:
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de teoria | 35% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Pràctiques de curs | 40% | 4 | 0,16 | 3, 5, 8, 10, 13, 14, 15, 16, 18 |
Treball final | 25% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 |
ARNHEIM, Rudolf: Estética radiofónica. Gustavo Gili, Barcelona, 1990.
BALSEBRE TORROJA, Armand.: El lenguaje radiofònico. Ed. Cátedra, Madrid, 1994.
BAREA, Pedro: Redacción y guiones. Servicio Universidad del País Vasco, Bilbao, 1992.
BELTRÁN MONER, Rafael: La ambientación musical. Ed. IORTV, Madrid, 1984.
BERRY, Richard: "A Golden Age of Podcasting? Evaluating Serial in the Context of Podcast Histories". Journal of Radio and Audio Media, Vol. 22, 2105, pp. 170-178.
BLANCH, Margarida i LÁZARO, Patrícia: Aula de locución. Edt. Cátedra, 2010.
GUTIÉRREZ GARCÍA, María i PERONA PÁEZ, Juan José: Teoría y técnica del lenguaje radiofónico. Ed. Bosch, Barcelona, 2002.
HUERTAS BAILÉN, Amparo i PERONA PÁEZ, Juan José: Redacción y locución en medios audiovisuales: la radio. Ed. Bosch, Barcelona, 1999.
KISCHINHEVSKY, Marcelo: Mediaciones e interacciones radiofónicas digitales. Editorial UOC, 2017. https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2085376?lang=cat
MARTÍNEZ COSTA, María Pilar: "Radio y nuevas narrativas. De la crossradio a la transradio". En Oliveira, M y Ribeiro, F.: Radio, Sound and Internet. Proceedings of Net Station International Conference, 2015, pags. 168-187.
NIQUI, Cinto: Disseny i creativitat sonora : el so al cinema, la televisió, la ràdio i la música. Persones i tecnologies que hi intervenen. Ed. UOC, 2007. (https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991009297419706709).
O'MEARA, Jennifer.: "Like Movies For Radio: Media Convergencia at he Serial Podcast Sensation". Recurs en línia: http://framescinemajournal.com/article/like-movies-for-radio-media-convergence-and-the-serial-podcast-sensation/
PERONA, Juan José, BARBEITO, Ma Luz i FAJULA, Anna: "Los jóvenes ante la sono-esfera digital: medios, dispositivos y consumo sonoro", Revista Comunicación y Sociedad, vol.27, núm. 1, 2014. (https://dadun.unav.edu/handle/10171/36271)
RODERO, Enma i SOENGAS, Xosé: Ficción radiofónica. Ed. Instituto RTVE, Madrid, 2010.
RODRÍGUEZ BRAVO, Ángel: La dimension sonora del lenguaje audiovisual. Ed. Paidós, Barcelona, 1998.
S'usarà programari d'edició d'àudio gratuït (tipus Audacity).