Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 | 1 |
Per poder cursar aquesta assignatura és necessari tenir coneixement bàsics de llengua anglesa per afrontar la lectura de la bibliografia.
Tenir assumits els coneixements bàsics de les assignatures 104738 "Introducció a la tecnologia web" i 2503873 "Serveis webs avançats".
Conèixer la tecnologia disponible per al desenvolupament d'aplicacions web.
Reconèixer les exigències tècniques necessàries per al desenvolupament d'aplicacions web i la seva posada en funcionament.
Dissenyar i prototipar aplicacions web per al seu posterior desenvolupament.
Planificar l'execució del desenvolupament d'aplicacions web.
Familiaritzar-se amb el desplegament d'aplicacions web en servidors locals i cloud.
Tema 1: Introducció a les aplicacions web.
Tema 2: Ecosistema tecnològic de les aplicacions web.
Tema 3: Desplegament de projectes.
L’assignatura consta d’una part teòrica, part pràctica, i part de treball personal de l’alumne/a. S’imparteix un total de 48 hores presencials. La dedicació total és de 150 hores, pel que hi ha una dedicació no presencial de 102 hores. Al llarg de l’assignatura es duran a terme les següents activitats:
Classes de teoria i problemes (15 hores)
Sessions de teoria, on el professor subministrarà informació sobre els coneixements de l'assignatura i sobre estratègies per adquirir, ampliar i organitzar aquests coneixements. Es fomentarà la participació activa dels i de les estudiants durant aquestes sessions, per exemple plantejant discussions en aquells punts que admetin solucions tecnològiques diverses.
Pràctiques de laboratori (33 hores)
Sessions de pràctiques al laboratori, on es plantejaran activitats pràctiques grupals relacionades amb els temes de l’assignatura.
L’alumnat podrà trobar al Campus Virtual la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
En una de les sessions de l’assignatura es destinaran uns 15 minuts per a que els estudiants puguin respondre les enquestes d’avaluació de l’actuació docent i d’avaluació de l’assignatura o mòdul.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | 8 |
Pràctiques de laboratori | 33 | 1,32 | 3, 4, 5, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 30 | 1,2 | 3, 4, 5, 9 |
Preparació pràctiques | 57 | 2,28 |
Les competències d'aquesta assignatura s'avaluen amb diferents activitats:
- ACTIVITAT A, 40% sobre la qualificació final. Seguiment i avaluació de les competències adquirides en les sessions teòriques.
- ACTIVITAT B, 50% sobre la qualificació final. Seguiment i avaluació de les competències adquirides en les pràctiques de laboratori.
- ACTIVITAT C, 10% sobre la qualificació final. Seguiment i avaluació de les competències adquirides en les pràctiques d'aula.
La nota final serà la suma de la puntuació obtinguda en cada una d'aquestes parts. Cal tenir present que, per superar l’assignatura, caldrà obtenir un mínim de 4/10 punts a cada una de les parts.
El sistema d'avaluació d'aquesta assignatura es correspon a avaluació continuada.
SISTEMA DE RECUPERACIÓ OPTATIU:
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura només si ha estat avaluat del conjunt d'activitats. Per tant, queden excloses de recuperació totes les activitats no presentades.
La nota obtinguda en la recuperació de les activitats d’avaluació de tipus B estarà limitada a 5/10 punts.
La nota obtinguda en la recuperació de les activitats d’avaluació de tipus A serà la nota final d'aquest apartat, amb independència de si aquesta és millor o pitjor que la primera.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova teòrica i problemes | 40% | 3 | 0,12 | 8 |
Pràctiques d'aula | 10% | 2 | 0,08 | 1, 7, 9, 11 |
Realización de pràctiques de laboratori | 50% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
La bibliografia bàsica es composa d'articles científics i llibres del camp d'estudi.
1. Northwood, Chris (2018). The Full Stack Developer. Apress
2. Luján-Mora, S. (2011). Accesibilidad en el diseño de aplicaciones web.
3. Hassan, Y., Martín Fernández, F. J., & Iazza, G. (2004). Diseño web centrado en el usuario: usabilidad y arquitectura de la información. Hipertext. net, (2).
4. Allanwood, G., & Beare, P. (2015). Diseño de experiencias de usuario: cómo crear diseños que gustan realmente a los usuarios. Parramón Paidotribo.
Durant la sessió d'introducció es donarà als alumnes un llistat de lectures complementaries.
IDE (Visual Studio Code, Sublime Text,NetBeans...)