Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 3 | 1 |
Aquesta asignatura no te prerequisits
Introduir els aspectes generals de seguretat integral ( PDSI )aplicats a la coordinació empresarial en obres, actes Públics y actes corporatius.
Conèixer la normativa especifica que afecta a la protecció civil, la protecció conta incendis, la prevenció del riscos, la coordinació empresarial, la seguretat i salut en obra, llei de protecció de dades, normatives de seguretat laboral estatal, internacional OHSAS i decrets que regulen esdeveniments corporatius-musicals , en definitiva tot allò que controla la confluència de empreses i persones en un mateix àmbit de treball
Aprofundir en els criteris tècnics i metodologies de la identificació, anàlisi i avaluació de riscos específics de l’àmbit d’activitats industrials i de pública concurrència.
Elaborar un projecte del Pla Director de seguretat integral d’una activitat en aplicació de la normativa vigent a Catalunya i de la normativa sectorial específica a Espanya.
Adquirir coneixements bàsics de la gestió de la seguretat en àmbits específics.
Introduir els alumnes en las metodologies d’anàlisis del càlcul del risc i la gestió integral d’aquest.
Aquesta assignatura conta amb un Manual específic per la mateixa, que conta amb vuit unitats didàctiques, cada una cobrirà un espai temporal de 2 setmanes. Cada Unitat didàctica contarà, a part del propi temari inclòs en el Manual amb una lectura obligatòria per mòdul, mes altres lectures de caràcter voluntari y activitats tipus documental.
Temari, Contingut, Introducció a la assignatura.
Anàlisis de l’espai i contextualització del risc.
Unitat Didàctica 2
Anàlisis de l’espai mapa de riscos.
Unitat Didàctica 3
Unitat Didàctica 4
PEC1
Unitat Didàctica 5
Unitat didàctica 6
Unitat didàctica 7
PEC2
Tenint en compte que la modalitat de la classe , el tarjet de complir els objectius d'aprenentatge descrits en la present guia desenvoluparem una metodologia que combina el estudi individual a partir del manual, les sessions formatives i les lectures que es plantejaran en cada tema, a de més de alguns documentals.
Els dubtes que els alumnes vagin tenint seran aclarits mitjançant correus dirigits al professor de la assignatura. També treballarem amb casos pràctics relatius a controvèrsies respecte el PSDI, on analitzarem les lliçons apreses i les seves implicacions per el sistema de gestió PSDI.
Cal destacar que degut al model els estudiants tindran que preparar el material de forma autònoma (document,lectures,vídeos,etc),i els espais i sessions TEAMS es dedicaran a profunditzar sobre els temes tractats així com possibles dubtes.
Es important mencionar que les videoclases tenen com a principal objectiu resoldre els dubtes relatius al temari, per tant es imprescindible una preparacio de temas avans de cada sesió.
Al llarg del semestre es programaran 6 classes "TEAMS"
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Dirigida, seran aquelles activitats que l'alumne realitza tutoritzat pel professor com són exercicis i lliçons de temari | 40 | 1,6 | 2, 3, 5, 6, 9, 10, 13, 19 |
Evaluació | 4 | 0,16 | 14, 17, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisada, seran aquelles activitats en què l'alumne realitza proves puntuables PEC1(en equip) i PEC2 (individual), més examen final | 12 | 0,48 | 7, 8, 20, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Atonomes, seran aquelles activitats que l'alumne realitza de forma autònoma des de casa amb els mitjans i/o materials de l'assignatura. | 94 | 3,76 | 15, 16, 17, 18 |
Per poder presentar-se a la prova final de l'assignatura es ha d'haver presentat els treballs que el professor proposa tant individuals com col·lectius. PEC1 i PEC2., PEC3, PEC4
Les notes de les PEC1 i PEC2., PEC3, PEC4 i examen es faran públiques en l'apartat de notícies de Moodle, i la reatroació també será per aula moodle, no es lliuren exercicis, tret que el alumne ho demani per revisió dels treballs, se sol·licita tutoria al professor que podria ser presencial o via Teams.
Tant la metodologia docent com l’avaluació prevista en aquesta guia podrà ser modificada en funció de l’evolució de possibles pandèmies o circumstàncies que impedeixin el desenvolupament presencial de l’assignatura.
Els criteris que conformaran la nota de cada PEC seran: oralitat y participacion activa a les clase, ortografia, contingut adient a lo demanat en la PEC y presentacio dels treballs
El exámen sera presencial amb preguntes tipus test s'ha de tenir en compte que cada 2 respostes erroneas resta un punt del examen i 5 preguntes a desenvolupar
Cal obtenir una nota mínima de 3,5 punts perquè aquesta sumi en l'avaluació continuada
REAVALUACIÓ
Si els treballs/exercicis no són realitzats, de la avaluació contínua passem a la REAVALUACIÓ.
Segons l’article 112 ter. 2 de la Normativa acadèmica de la UAB, per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
No Avaluable
Es considerarà un alumne com NO AVALUABLE si no supera la nota de 5 i per tant caldrà que es presenti a la reavaluació.
Tambe el alumne que no presenti cap PEC y no espresente a examen tindrá la condicio de NO AVALUAT
Alumnes repetidors
Els alumnes repetidors realitzaran les mateixes tipologies de proves que la resta d’alumnes. Tant les teòric -pràctiques com el lliurament d’exercicis. D'acord amb l'article 117.2 de la Normativa acadèmica de la UAB, l'avaluació dels alumnes repetidors pot consistir en una sola prova de síntesi. L'alumnat repetidor que es vulgui acollir a aquesta possibilitat, caldrà que es posi en contacte amb el professorat a principi de curs
Plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar..., una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 20% | 0 | 0 | 14, 16, 17, 18 |
Pec 1 individual | 20% | 0 | 0 | 15 |
Pec 2 individual | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 9, 10, 13, 19 |
Pec 3 Treball en grup | 20% | 0 | 0 | 1, 4, 11, 12, 22 |
Pec 4 individual | 20% | 0 | 0 | 7, 8, 20, 21, 22 |
http://www.boe.es/buscar/doc.php?coleccion=iberlex&id=2002/18099
RSCIEI
www.boe.es/boe/dias/2004/12/17/pdfs/A41194-41255.pdf
RIPCI
www.boe.es/boe/dias/1993/12/14/pdfs/A35159-35168.pdf
RD 862/2009
http://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2009-9043
AENOR
http://www.aenor.es/aenor/certificacion/seguridad/seguridad_ohsas.asp#.V40ejDX77K0
DECRET 30/2015
www.diba.cat/...Decret+30_2015.../
DECRET 112/2010
REAL DECRETO 171/2004
www.conectapyme.com/gabinete/publicaciones/manual_RD_171-2004.pdf
LLEI 30/1995
www.insht.es/InshtWeb/Contenidos/.../PDFs/leydeprevencionderiesgoslaborales.pdf
REAL DECRETO 604/2006
www.insht.es/.../realdecreto6042006de19demayoporelquesemodificanelrea.pdf
REAL DECRETO 486/1997
www.unimat.es/upload/20071212162650.rd_486-1997.pdf
REAL DECRETO 1627/1997
www.unimat.es/upload/20071212162715.rd_1627-1997.pdf
Reglamento UE 2016/679 del parlamemto Europeo y del consejo GDPR
Martinez garcia,F. ( 1993) diccionario mafre de la seguridad integral.Madrid:mafre.-
Nebreda.M.(2001) Intimidad y seguridad.Barcelona:Instituto de estudios de la gobernabilidad y la seguridad.-
BIBLIOGRAFIA LIBRE POR INTERNET
Sánchez O..1ª Publicación Protocolo, Comunicación y Seguridad en Eventos: posibles amenazas (2016) madrid . Editorial Icono14
Sánchez O..2ª Publicación Protocolo, Comunicación y Seguridad en Eventos:Situaciones Criticas (2017) madrid . Editorial Icono14
Sanchez. O,3ª Publicación Protocolo, Comunicación y Seguridad en Eventos: observatorio científico de eventos : Analisis de la comunicacion en seguridad (2018) madrid . Editorial Icono14
Sanchez. O,4ª PublicaciónProtocolo, Comunicación y Seguridad en Eventos: observatorio científico de eventos : Observatorio cientifico de eventos (2019) madrid . Editorial Icono14
Aquesta asignatura no requereix programari específic