Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503743 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OB | 3 | 1 |
No hi ha prerequisits
Aquesta assignatura té com a objectiu general l’estudi de la mobilitat i el transport en el marc del nou paradigma de la sostenibilitat. De manera més concreta es plantegen els objectius específics següents.
- Conèixer els conceptes bàsics de la mobilitat
- Entendre la relació complexa entre mobilitat i territori
- Conèixer els límits i els impactes associats al model de mobilitat actual
- Entendre i ser capaç de predir les externalitats positives i negatives dels futurs desenvolupaments en matèria de mobilitat i transport
- Conèixer les principals metodologies d’estudi de la mobilitat
- Conèixer els instruments necessaris i les seves metodologies per a la gestió de la mobilitat
Bloc 1. CONÈIXER: La mobilitat sostenible, segura, saludable, equitativa i inclusiva (Marc teòric i conceptual)
- Què és la mobilitat?
- L’evolució de la mobilitat
- Els mitjans de transport
- Condicionants de les formes de mobilitat
- Els costos de la mobilitat
- Dret a la ciutat i a la mobilitat
- Els col·lectius vulnerables de la mobilitat
- La mobilitat activa
- Canvi climàtic i mobilitat
- Mobilitat i energia
- Equitat en la mobilitat
- Mobilitat inclusiva
- Mobilitat i salut
- Mobilitat amb perspectiva de gènere
- Espai públic i mobilitat
- Mobilitat i economia
- El carrer com a espai multifuncional
- Qualitat urbana i espais exteriors
- Àmbits rurals i/o suburbans i mobilitat
- Escenaris de futur
Bloc 2. OBSERVAR I ANALITZAR (Metodologies d'intervenció i anàlisi)
- Les fonts per estudiar la mobilitat
- Què observar i com observar: mètodes i tècniques d'observació i anàlisi
- L'anàlisi estadística: variables, fonts d'informació...
- Els mètodes qualitatius
- L'observació de l'espai públic
Bloc 3. DEBATRE (Coneixement i posicionament en les polèmiques d'avui )
- El vehicle elèctric i les tech solutions: una veritable solució?
- Educació viària: a l'escola o a l'autoescola?
- 'Si no vols cotxes ves-te'n a viure al camp'
- Dret a aparcar (o no)
- ZBE, peatges urbans o pagar per aparcar: 'comunismo o libertad'?
- Motos a les voreres? Un debat obert
- El tramvia per la Diagonal?
- 'La bicicleta és la mort lenta de la nostra economia (i caminar encara és pitjor, els vianants ni tan sols compren una bicicleta)'
Bloc 4. ACTUAR (Eines i mètodes d'intervenció)
- Noves prioritats en el disseny del viari
- Espai públic i qualitat urbana: espais d'estar
- La moderació i la pacificació del trànsit
- Les zones peatonals
- La xarxa ciclable
- El planejament de la mobilitat
Metodologia
La metodologia docent consistirà en:
- Classes teòriques
- Sessions de debat i anàlisi crítica de suports multimèdia
- Participació activa en els debats de classe
- Presentació del treball
- Pràctiques de curs
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 37 | 1,48 | 3, 5, 6 |
Sessions de Pràctiques i debats a classe | 20 | 0,8 | 1, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball de curs | 20 | 0,8 | 4 |
Tutories individuals o en grups reduïts | 10 | 0,4 | 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures | 18 | 0,72 | 3, 6 |
Preparació de les proves escrites | 18 | 0,72 | 5 |
Avaluació continuada
S’estableix un sistema d’avaluació continuada amb quatre tipus d’activitats avaluatives a realitzar al llarg del curs.
El lliurament d’una activitat avaluativa fora del termini establert suposarà l’obtenció d’una nota màxima de 5. En cas que el lliurament fora de termini sigui degut a una causa de força major (que caldrà justificar degudament) la qualificació es realitzarà sobre 10.
No avaluable
Per ser avaluat caldrà:
- Fer l'examen
- Realitzar una exposició a classe
- Haver entregat almenys el 80% de les pràctiques
- Entregar el treball de curs
En cas contrari a la nota constatarà com a No avaluable.
Suspens
Es considerarà suspesa l’assignatura quan la qualificació global, aplicats els percentatges de cada activitat avaluativa, sigui inferior a 5.
Revisió de qualificacions
Un cop anunciada la nota de cada activitat avaluativa s’establirà un període de 10 dies per a revisar les qualificacions.
Per a cada activitat avaluativa s’anunciarà el format de revisió més adient: presencial, online...
Recuperació
Es podran recuperar totes les activitats d'avaluació, excepte les exposicions a classe.
Per a poder optar a la recuperació es requerirà una nota global d'almenys un 3,5.
S’estableix un període d’entre 10 i 20 dies per al nou lliurament de les activitats recuperables (sempre que s’hagin lliurat en el termini establert i no superi algun dels terminis indicats per la coordinació del grau, especialment la data de tancament d’actes).
Matrícules d’Honor
Els criteris per a la concessió de Matrícules d’Honor són els establerts per la normativa de la UAB (https://www.uab.cat/Document/543/151/MH.pdf).
Estudiants repetidors
No s’estableix cap tractament diferenciat en els criteris i mecanismes d’avaluació dels estudiants repetidors.
Plagi
La copia o plagi de material, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero a l'activitat. En cas de reincidència essuspendrà tota l'assignatura. Recordem que es considera "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a. "Plagi" és el fet de presentar tot o part d'un text d'un autor com a propi, sense citar les fonts, siguin en papero en format digital. Vegeu documentació de la UAB sobre "plagi" a: http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 2 | 0,08 | 2, 3, 5 |
Exposicions a classe | 10% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 6 |
Pràctiques | 30% | 12 | 0,48 | 1, 3, 4, 5 |
Treball de curs | 30% | 12 | 0,48 | 2, 6 |
La bibliografia i els enllaços web que s'utilitzaran per al desenvolupament de l'assignatura s'especificaran a la plataforma Moodle a mesura que l'avenç del curs ho requereixi.
Cap d'específic. Es recomana el paquet Office o similar