Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500240 Musicologia | OT | 3 | 1 |
2500240 Musicologia | OT | 4 | 1 |
No són necessaris coneixements específics previs per cursar l'assignatura
- Reconèixer les diferents etapes històriques i tendències estilístiques en la creació audiovisual.
- Reflexionar i innovar sobre les diferents tendències en la creació audiovisual contemporània.
- Conèixer i saber aplicar diferents metodologies d’anàlisi audiovisual.
- Aplicar de forma pràctica els coneixements teòrics adquirits en diversos projectes audiovisuals.
- Adquirir competències bàsiques per a la creació de la part sonora i musical d’un projecte audiovisual.
BLOC d'HISTÒRIA.
BLOC d’ANÀLISI.
BLOC de CREACIÓ AUDIOVISUAL.
El primer bloc de l’assignatura consistirà en sessions teòriques amb el format de classes expositives per part del professor.
El segon bloc es configurarà a partir de sessions on es combinaran la teoria i la pràctica, duent a terme anàlisis específiques i exposicions durant les classes.
El tercer bloc serà eminentment pràctic. Durant les sessions es durà a terme un projecte de creació de la part sonora i musical de d'un fragment visual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Bloc d'anàlisi - Sessions Presencials | 22 | 0,88 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 |
Bloc d'història - Sessions Presencials | 30 | 1,2 | 1, 2, 8, 9, 10 |
Bloc de creació audiovisual - Sessions Presencials | 23 | 0,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació dels resultats dels treballs | 3 | 0,12 | 1, 2, 11 |
Tutories individuals i/o grupals | 4 | 0,16 | |
Tipus: Autònomes | |||
Creació i redacció dels treballs proposats | 25 | 1 | 1, 2, 3, 8, 9 |
Estudi de la matèria de l'assignatura | 25 | 1 | 1, 4, 5, 10 |
Organització d'apunts i de material de classe | 15 | 0,6 | 1, 2, 6, 11 |
Per aprovar l'assignatura l'alumne haurà d'obtenir mitjana total de 5/10.
Durant l'assignatura es realitzaran les següents activitats avaluables:
En cas d'incompliment parcial dels lliuraments dels treballs o de no superació d'alguna de les proves escrites establertes, l'alumne podrà optar únicamenta la recuperació de 2 dels ítems d'avaluació, en la data fixada per la Facultat, sempre que hagi obtingut una mitjana mínima de 3,5/10 en el total dels elements d'avaluació. La nota màximaa optar per a les activitats de recuperació és un 5/10.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
El fet que l'alumne faci entrega d'un dels treballs, o es presenti a una de les proves escrites constarà com un acte 'presencial' en l'assignatura. Per tant, únicament l'alumne que no hagi realitzat cap prova d'avaluació al llarg del curs, podrà acollir-se a la consideració de "no avaluable".
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Bloc d'Anàlisi | 30% | 1,5 | 0,06 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Bloc d'Història | 40% | 1,5 | 0,06 | 4, 5, 6, 8, 9 |
Bloc de Creació Audiovisual | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
ALTMAN, Richard. Silent film sound. New York: Columbia University Press, 2004.
CHION, Michel. La audiovisión. Introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido. Barcelona: Paidós Comunicación, 1993.
CHION, Michel. La música en el cine. Barcelona: Paidós Comunicación, 1997.
COLLINS, Karen. Game Sound. An Introduction to the History, Theory, and Practice of Video Game Music and Sound Design, MIT Press, 2008.
COOK, Nicholas. Analising musical multimedia. Oxford University Press, 2000.
DAVIS, Richard. Complete guide to Film Scoring. Boston: Berklee Press, 2010.
EISENSTEIN, Sergei. Hacia una teoría del montaje. Barcelona: Paidós Comunicación, 2001.
ENCABO, Enrique (Ed.) Más allá de la pantalla: Música, sonido e imagen. El Poblet Edicions, 2018.
FRAILE,Teresa, DE LAS HERAS, Beatriz (Eds.) La música en la pantalla. Intersecciones entre la historia y el sonido fílmico. Madrid: Editorial Síntesis, 2019.
GÈRTRUDIX, Manuel. Música y narración en los medios audiovisuales. Madrid: Ediciones del Laberinto, 2003.
GORBMAN, Claudia. Unheard Melodies. Narrative Film Music. Bloomington: Indiana University Press, 1987.
KALINAK, Kathryn. Film Music. A very short introduction. USA: Oxford University Press, 2010.
OLARTE, Matilde (ed). La música en los medios audiovisuales. Salamanca: Plaza Universitaria Ediciones, 2005.
PAVIS, Patrice. El análisisde los espectáculos. Teatro, mimo, danza, cine. Barcelona: Paidós comunicación, 2000.
ROMÁN. Alejandro. El lenguaje Musivisual. Semiótica y estética de la músicacinematográfica. Madrid: Visión Libros, 2008.
SUMMERS, Tim. Underetanding video game music, Cambridge University Press, 2018.
TAGG, Philip. Music's Meanings. A modern musicology for non-musos. New York: The Mass Media Music Scholars’ Press (MMMSP), 2013.
VIÑUELA, Eduardo. El videoclip en España (1980-1995): Gesto audiovisual, discurso y mercado. Madrid: ICCMU, 2009
S'utilitzarà el programa REAPER (o similars, a preferència de l'alumnat) en el Bloc de Creació Audiovisual.