Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500891 Infermeria | OT | 4 | 2 |
Cap
La finalitat de l'assignatura és desenvolupar un coneixement crític i una actitud oberta enfront de la diversitat cultural en els processos de salut-malaltia-atenció. L'eix central de l'assignatura es fonamenta en la definició de malaltia entesa aquesta com un fenomen cultural en si mateixa més enllà del seu aspecte purament biològic. La malaltia és una entitat cultural polièdrica on podem diferenciar tres dimensions: la disease (mal funcionament de l'organisme humà) la illness (significats i representacions del subjecte en relació a la seva dolència o patiment) i la sickness (dimensió social de la malaltia).
Antropologia de la Medicina i diferents referents teòrics. Universalitat del binomi salut-malaltia.
Models explicatius de la malaltia com a conceptes d'anàlisi dels processos de salut-malaltia-atenció.: model biomèdic vs models profans o subalterns. Hegemonia del model biomèdic. Els rols professionals a partir de la dimensió del conflicte: poder, autoritat i prestigi.
Els processos de medicalització. Normalització vs desviació.
Les diferents metodologies pretenen guiar l'estudiant en l'adquisició dels coneixements i habilitats necessàries que fomentin una actitud crítica i una visió professional respectuosa enfront la malaltia com a procés de construcció cultural i social. A la teoria estan incloses les narratives de pacient expert (EPIN_Expert Patint Illness Narratives) on pacients experts vindran en dies diferents per explicar la seva narrativa. També s'utilitzarà un quart dia on els estudiants faran el seu feed-back als narradors. En les pràctiques d'aula, es realitzarà en grup un treball per a explorar el model explicatiu del pacient sobre una malaltia i es compararà amb el corresponent model biomèdic.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES D'AULA (PAUL) | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
TEORIA (TE) | 35 | 1,4 | 1, 2, 4, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
TUTORIES | 14 | 0,56 | 1, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
ESTUDI PERSONAL | 84,5 | 3,38 | 1, 3 |
Les proves d'avaluació continuada es faran després d'impartir l'assignatura.
La qualificació final de l'assignatura és la mitjana ponderada de cadascuna de les activitats d'avaluació: avaluacions escrites i oral. La ponderació es realitzarà sempre que la nota mínima en cada una de les proves d'avaluació sigui igual o superior a 4, en cas de no presentar-se es qualificarà com a No Avaluable (NA) i es quantificarà com a zero (0).
Definició de NO AVALUABLE: S'entendrà per No Avaluable aquella situació en la que no s'hagi realitzat el 50% o més de les activitats d'avaluació.
Revisió de proves: La revisió consistirà en una tutoria individual on es farà el feed-back amb l'estudiant en relació a com se l'ha avaluat. Tenen dret a revisió totes/s les/els estudiants prèvia cita amb el professor/a.
El tractament eventual de casos particulars: Es realitzarà a partir d'un comitè docent (format pel coordinador de l'assignatura, i 1 professor del departament experts en la matèria) on s'avaluarà la situació particular de l'estudiant i es prendran les decisions més adients.
Els estudiants que no hagin superat l'assignatura per mitjà de l'avaluació continuada es podran presentar a una prova de recuperació sempre i quan l'estudiant hagi estat avaluat de les dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Aquesta prova de recuperació inclourà tot el temari de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació escrita mitjançant proves objectives: prova d'assaig de preguntes restringides | 10% | 0,6 | 0,02 | 1, 5, 7 |
Defensa oral de treballs | 50% | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Proves objectives: ítems d'elecció múltiple | 40% | 0,15 | 0,01 | 1, 2, 4, 6, 7 |
Bibliografia específica:
Bibliografia de consulta:
No s'utilitza cap programari.