Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 | 1 |
Aquesta asignatura no te prerequisits
El objetivo primordial de la asignatura se enmarca dentro de la formación del investigador privado, en aquellas facetas de investigación más trascendentes y de actualidad que son propias de su ejercicio profesional. En este sentido se desarrollarán los conocimientos teóricos en los que se fundamentan estas facetas de investigación, se determinará su aplicación práctica en el ámbito profesional y argumentará el desarrollo y contenido de los informes técnicos que se derivan de las investigaciones realizadas.
Los objetivos formativos generales de la asignatura se concretarán en los siguientes:
- Perfeccionamiento de la capacidad de aprendizaje, de la capacidad de análisis y de aplicación de los conocimientos a la práctica.
- Desarrollo de la capacidad creativa y emprendedora: capacidad de formular, diseñar y gestionar proyectos, capacidad de investigación y tratamiento de la información y de la capacidad para asimilar nuevos conocimientos.
- Ser capaz de analizar, sintetizar y seleccionar la información esencial para el desarrollo técnico de casos específicos y conocer su influencia y trascendencia en la seguridad y en la investigación.
- Asimilar el contenido teórico y práctico de los cometidos profesionales más trascendentes y de actualidad que se relacionan directamente con la profesión del investigador privado.
- Conocer qué relevancia tienen los temas tratados en la investigación operativa y ser capaz de delimitar la forma de actuar de acuerdo con la legislación específica de cada materia.
- Desarrollo de capacidad crítica y autocrítica y de la capacidad para mostrar actitudes coherentes de acuerdo con los conceptos éticos y deontológicos.
Contingut:
L'assignatura està dividida en dos blocs:
BLOC 1: Funcions de la investigació privada i el seu impacte en el món de la seguretat
BLOC 2: Tendències a l'àmbit de la investigació privada.
Amb l'objectiu d'assolir els objectius d'aprenentatge descrits en aquesta Guia desenvoluparem una metodologia que combini l'estudi individual, i la realització de casos pràctics, a més de les classes on el professor esbossi els principals punts de cada tema.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 13, 14, 15, 16, 17, 20 |
Classes magistrals amb suport de TIC, participació activa dels estudiants. | 6 | 0,24 | 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11, 16, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
pràctiques | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 16, 17, 18, 19, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi del material i realització de les pràctiques | 116 | 4,64 | 2, 4, 10, 13, 14, 15, 16, 18 |
L'alumnat realitzarà dues proves d'avaluació continuada (PAC) que lliurarà a través de l'aula moodle.
L'alumnat realitzarà una avaluació mitjançant prova escrita presencial sobre la matèria tractada que tindrà lloc en la data programada a l'Escola. Està prova podrà ser oral a criteri del professor.
Reavaluació:
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa. Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Plagi:
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificaciófinal d'aquesta assignatura serà 0 ". Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteriodel professorat.
Alumnes que tornen a cursar l’assignatura:
En lo relatiu a aquells alumnes que han de tornar a cursar l’assignatura, cal subratyar que la metodología avaluativa es la mateixa que per la resta d’alumnes
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 20 |
Treballs teòric-pràctics | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Bibliogràfia bàsica:
- ANTÓN BARBERÁ F. y DE LUIS TURÉGANO J.V., Policía Científica (2 vols), Ed. Tirant lo Blanch, Valencia, 2004.
- BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO R., Comentarios a la Ley de Propiedad Intelectual, Ed. Tecnos S.A., Madrid, 2007.
- ROBLES LLORENTE M.A. y VEGA RAMOS A., Grafoscopia y Pericia Caligráfica Forense, Ed.Bosch, Barcelona, 2009.
Bibliogràfia complementària:
- ANTÓN BARBERÁ F. y MÉNDEZ VAQUERO F., Análisis de textos manuscritos, firmas yalteraciones documentales, Ed. Tirant lo Blanch, Valencia, 1998.
- ASSOCIATION LITTÉRAIRE ET ARTISTIQUE INTERNATIONALE, La protección de las ideas, Alai, Jornadas de estudio Sitges octubre 1992.
- GARCÍA PINDADO, M. y otros, Identificación (tomo I), División de Formación y Perfeccionamiento del Cuerpo Nacional de Policía, Madrid, 1990.
- GAYET J., Manual de la Policía Científica, Ed. Zeus, Barcelona, 1962.
- LOCARD, E., Manual de Técnica Policíaca, Editorial José Montesó, Barcelona, 1963.
- ROBLES LLORENTE M.A., La escritura y la firma manuscrita como elementos coadyuvantes de la seguridad documental. Tesis doctoral UAB, 2015.
- SERRANOGARCIAP., Grafística. Manual de Documentoscopia o examen y peritaje de documentos, Imprenta Justo López, Madrid 1953.
- VEGA RAMOS A. y ROBLES LLORENTE M.A., Grafoscopia. Identificación de escritura y firmas.Ed. Cedecs, Barcelona, 2000.
- VILLEGAS E. M. y PRIETO MARTIN J., Proceso gráfico: Graphic process, Europol, Salamanca, 2003.
- Glosario del Consejo de la Unión Europea de seguridad de los documentos:
http://prado.consilium.europa.eu/es/glossarypopup.html
http://www.oepm.es
https://euipo.europa.eu
http://www.wipo.int
Aquesta assignatura farà servir el programari bàsic del paquet d'Office 365