Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | FB | 2 | 1 |
Aquesta assigantura no té prerequisits
I. Sociologia del risc:
- La perspectiva sociològica i la sociologia del risc.
- Les "crisi" i els conflictes que provoquen
II. Resolució de Conflictes.
- El conflicte: origen, fases, desenvolupament
- Les "crisi" i els "riscos": conflictes locals o globals?
- Els stakeholders: definició, posició, tractament.
- La ciutadania i la comunitat com stakeholder
- El conflicte i la promoció de la convivència
- Anàlisi del conflicte. Promoure la convivència
- De la mediació a la facilitació
- La facilitació
- Tecnologia social
Aprenentatge Basat en Problemes (ABP): Es plantejaran una sèrie de problemes a l'aula que els estudiants hauran de resoldre. Per a això, partiran del material base (manual) però hauran de buscar informació, seleccionar-la i finalment prendre una decisió que serà la resposta al problema plantejat. Cada problema serà un repte que es fonamenti en la transformació del conflicte.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Tutories de suport a la realització el treball pràctic i teòric (sessions Webex); Resolució de dubtes; Seguiment dels exercicis; Atenció a l'Aula Moodle | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de casos pràctics i presentació en moodle | 18 | 0,72 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal per als exàmens; Resolució de les PACs | 120 | 4,8 |
RECUPERACIÓ
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada a l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició justificada emplenant el document que trobarà a l'espai moodle de Tutorització EPSI.
PLAGI
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0".
Les proves/exàmens podran ser escrits i/o orals a criteri del professorat.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PECs: 4 Activitats individuals escrites o orals de caràcter reflexiu i pràctic | 50 | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Pruebas escritas | 50 | 0 | 0 | 3, 7, 11 |
BAUMANN,Z. Modernity and Ambivalence. London. Polity Press
BECHMANN, G. “Riesgo y Desarrollo técnico-científico. Sobre la importancia socia de la investigación y valoración del riesgo”, en Cuadernos de Sección, CCSS y Económicas, 2, pp.59-98 (Donostia, Eusko Ikaskuntza)
Beck, U. La sociedad del riesgo. Hacia una nueva modernidad. Barcelona. Paidós. 1998.
(1996) “Risk society and the provident state”, en Lash, S; Szerzynski B; Wynne, B. (eds.) Risk, Environment and Modernity. Towards a new Ecology. London. SAGE Publications.
(1997) “La reinvención de la política: hacia una teoría de la modernización reflexiva”, en Beck, U; Giddens, A.; Lash, S. Modernización reflexiva. Política, tradición y estética en el orden social. Madrid. Alianza Editorial.
(2002) La sociedad del riesgo global. Madrid. Siglo XXI.
BERIAIN, J. (Comp.) (1996) Las consecuencias perversas de la modernidad. Modernidad, contingencia y riesgo. Barcelona. Anthropos.
CASTELLS, M. (1996-1997), La era de la información, 3 vols. Madrid. Alianza Ed. 1997-1998.
GIDDENS, A . (1990) Consecuencias de la modernidad. Madrid. Alianza Ed. 1993.
(1997) “Risk Society: the context of British Politics”, a Franklin, J. (ed.) The Politics of Risk Society”.
LÓPEZ CEREZO J.A.; LUJÁN J.L (2000) Ciencia y Política del Riesgo. Madrid. Alianza Editorial.
RAMOS, R.; GARCÍA SELGAS, F. Globalización, Riesgo, Reflexividad. Tres temas de teoría social contemporánea. Madrid. CIS.
BAUMANN, Z. (2000) Modernidad líquida. Buenos Aires: FCE.
CORNELIUS, H.; FAIRE, S. (1998) Tú ganas, yo gano. Cómo resolver conflictos creativamente. Madrid: Gaia Ediciones.
MAYER, BERNARD S. (2008) Más allá de la neutralidad. Como superar la crisis de la resolución de conflictos. Barcelona: Gedisa.
MORIN, E.; NAÏR, S. (1998). Una política de civilización. Barcelona: Proa.
LEDERACH, J. P. (2000) El abecé de la paz y los conflictos. Madrid: Catarata.
SUARES, M. (2002). Mediando en sistemas familiares. Barcelona: Paidós
URY, W.L. (2000) Alcanzar la paz. Diez caminos para resolver conflictos en casa, el trabajo y el mundo. Barcelona: Paidós
Epecial interés:
Revista La Trama http://revistalatrama.com.ar/
Revista de mediación: https://revistademediacion.com/
No es requereix de cap programari específic