Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500257 Criminologia | OT | 4 | 1 |
Molt recomanable haver superat l'assignatura de "Policia i Seguretat"
Generals:
1. Assimilar coneixements específics per tasques directives de seguretat privada.
2. Conèixer els procediment d'actuació en l'àmbit de la seguretat privada.
3. Saber planificar operatius de seguretat privada.
4. Promoure la igualtat dels generes en les tasques de investigació i gestió de la seguretat privada.
5. Promoure els equips de treball multidisciplinaris sense discriminació de gènere
Específics:
1 Gestionar tasques de seguretat privada en els diferents àmbits d'actuació.
2 Dirigir protocols d'actuació en seguretat privada
3 Avaluar i confeccionar plans de seguretat privada.
4 Aprendre a treballar homes i dones amb respecte igualtat sense perjudici de gènere.
A) Bloc de gestió
1. Gestió i direcció de la seguretat privada
2. Funcionament dels departaments de seguretat, direcció d'equips humans i gestió de recursos materials
3. Protecció de dades de caràcter personal i deontologia professional
4. Prevenció de riscos laborals
5. Metodologia anàlisis del espai públic i privat Vs. la seguretat.
B) Bloc operatiu
6. Seguretat contra incendis i protecció civil
7. Seguretat en entitats de crèdit i seguretat patrimonial.
8. Informe implantació de activitats en espai públic (idoneïtat) Vs. seguretat
Nota: Abans de començament de curs, l'alumnat tindrà disponible a l'aula virtual un cronograma d'activitats i temari d'assignatura.
1.-Sistema docent
L'aprenentatge cooperatiu i el mètode del cas.
Classes magistrals
3.-Classes tèoriques i seminaris:
Les classes teòriques seran acompanyades amb mitjans audiovisuals.
Els seminaris estaran basats en la presentació de casos reals i discussió de les seves vies de prevenció. Perquè els estudiants puguin realitzar els exercicis requerits, serà facilitada una guia pràctica.
A més als seminaris, els estudiants realitzen les presentacions del treball de grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Magistrals (Explicació de casos pràctics) | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 20, 22, 24 |
Seminaris | 18 | 0,72 | 2, 9, 10, 15, 18, 19, 20, 21, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, preparació de dossiers i treball en grup | 109 | 4,36 | 5, 6, 12, 15, 17, 20, 21, 24 |
Assistència
a) L’assistència és obligatòria. El professorat computarà a cada sessió les absències justificades i no justificades. Les absències només es poden justificar per raons de malaltia, per d'altres de força major i per raons acadèmiques prèviament autoritzades pel professorat.
b) Si un alumne no assisteix a un mínim del 80% de les activitats docents no podrà ser avaluat.
c) Les absències justificades no poden computar negativament. El professor ha de possibilitar que l’alumne pugui recuperar el treball realitzat en les classes en el cas d’absència justificada. Per que una absència sigui justificada aquesta ha d’estar documentada. Només poden ser absències justificades les derivades de força major sobrevingudes com malaltia o situacions similars que impedeixen assistir a les activitats docents. La realització d’altres activitats formatives del grau podrà ser considerada absència justificada si així ho accepta amb anterioritat el professor responsable de l’assignatura.
d) Les classes comencen i acaben puntualment, i que, salvant casos de força major, no s’admet ni l’entrada una vegada que la classe ha començat ni abans de que finalitzi.
Model d’avaluació
Avaluació continua, que exigeix la assistència a classe amb un mínim del 80%. Es valoraran criteris generals com el nivell de participació de l'alumne i la capacitat de relacionar els continguts conceptuals amb els procedimentals, emmarcat tot pels valors deontològics de la professió.
Criteris d’avaluació
Existeixen 3 activitats avaluatives. Totes elles han de superades (5) per superar l’avaluació
a. Confecció telemàtica d’un dossier ( portfoli). En ell quedarà recollit tot el contingut treballat a l'assignatura mitjançant l'explicació del professor, visualització de documents gràfics, lectures, conclusions del treball grupal, entre altres. 30% qualificació final. És obligatori en els exercicis presentats les referències i cites a la bibliografia recomanada. El treball serà consensuat amb el professor.
b. Treball individual PEC 1 . 30% qualificació final.
d. Asistencia i Participació a classe. 10% qualificació final assignatura
30%+30%+30%+10% = 100%
Condicions per ser avaluat
Participar activament en les classes i realitzar els treball individual i el grupals
Recuperacions
Si un alumne no supera alguna de les activitats, tindrà una possibilitat de recuperar. El professorat indicarà a l'alumnat els requisits per a poder recuperar les parts no superades.
Copia en exàmens i plagi
Un alumne que copiï o intenti copiar a un examen tindrà un 0 en l'assignatura i perdrà el dret a la re-avaluació. Un alumne que presenti una pràctica en el que hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva pràctica obtindrà un 0 i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta, l'alumne suspendrà l'assignatura (0) i perdrà el dret a la recuperació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistencia i participacipació | 10% | 0 | 0 | 19 |
Portafoli | 30% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 22, 23, 24 |
Treball individual | 30% | 2,5 | 0,1 | 1, 3, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 15, 18, 21, 22 |
Treball practic en grup | 30% | 2,5 | 0,1 | 2, 3, 8, 18, 19, 20, 21, 22 |
Nota: No hi ha bibliografia obligatòria. L'ús de les referències bibliogràfiques als treballs tant individuals com a col·lectius fa patent que l'alumne a més del que s'ha explicat a classe i als seminaris, ha dut a terme una tasca de recerca i recolzament del coneixements adquirits, comportant que la nota dels treball sigui superior.
Bibliografía bàsica
Anitua, A. (2006). Manual de Protección Civil. Dirección de Atención de Emergencias. Gobierno Vasco.
Dirección general de protección civil y emergencias. (2008). Guía para voluntarios de protección civil. Ministerio del Interior.
García, C.; Matías E. (2009). Manual de Rescate en Inundaciones, Riadas y Ríos. Dirección de Atención de Emergencias. Gobierno Vasco.
Gómez, E. (2009). Manual para la Formación en Prevención de Riesgos Laborales. Especialidad de Higiene industrial. Ciss.
Mata, Y.; Martín, R. M. (2007). Estafa convencional, estafa informática y robo en el ámbito de los medios electrónicos de pago El uso fraudulento de tarjetas y otros instrumentos de pago. Aranzadi.
Menéndez, D. (2008). Formación Superior en Prevención de Riesgos Laborales. Parte Obligatoria y Común. Lex Nova.
Rebollo, D. (2004). Derechos fundamentales y protección de datos. Dykinson.
Romeo, C. (2006). El Cibercrimen, Nuevos retos jurídico-penales, nuevas respuestas político-criminales. Comares.
Ruiz, A. (2005). Manual práctico de protección de datos. Bosch.
Bibliografía complementària
Ferro, J, M . (2014). Manual operativo del director y jefe de seguridad. Fragua.
Poeda, M. A.; Torrente. B. (2015). Dirección y gestión de la seguridad privada. Fragua.
Sanchez, O. (2017). Protocolo de comunicación y seguridad en eventos: Situaciones Críticas. Editorial Icono 14.
Medina-Reyes, J. L. (2018). Protección de personalidades e instalaciones físicas. Fragua.
Bibliografia amb perspectiva de gènere
Alonso-Olea, A.; Casas, M. E (2010). Derecho del trabajo. Cívitas.
Vara, M. J. (2006). Estudios sobre género y economía (Vol. 15). Akal.
Torrente, D. ( 2015). Análisis de la seguridad privada. UOC
L'assignatura no fa servir cap programari informàtic específic