Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 1 |
Els alumnes que vulguin cursar aquesta assignatura han de tenir uns coneixements previs de comunicació. Encara que l'assignatura s'imparteix en castellà, els alumnes que vulguin cursar han de tenir uns coneixements mínims de la llengua catalana per a un millor seguiment i participació de les intervencions i diàlegs generats en les sessions docents.
Aquesta assignatura forma part de la matèria Estratègia en Publicitat i Relacions Públiques, l'objectiu principal és facilitar als alumnes les eines perquè tinguin la capacitat de dissenyar estratègies de comunicació eficaces.
A través de la mateixa es donarà a conèixer a l'alumne formes de comunicació empresarial alternatives a la comunicació comercial i el principal objectiu és el de crear una imatge positiva que beneficiï globalment a una organització, tant a nivell extern com intern. Veurem també diferents tipologies de crisi i com aquestes poden afectar la reputació d'una empresa o institució, així com gestionar comunicativament. Els alumnes d'aquesta assignatura hauran cursat prèviament l'assignatura de Sistemes Publicitaris Contemporanis, on s'analitzen tècniques de comunicació orientades a aconseguir objectius d'índole comercial, havent vist bàsicament aquesta dimensió de les organitzacions. No obstant això, en l'assignatura que ens ocupa, els alumnes treballaran una dimensió molt més global de les empreses, observant que l'àmbit institucional i el comercial poden actuar com vasos comunicants.
Es tracta d'analitzar tots aquells elements que conformen la identitat d'una organització, els seus valors, la seva cultura, la seva filosofia i els seus objectius en la societat, manejant conceptes com la responsabilitat social empresarial com un dels elements fonamentals de tota organització que vulgui tenir una bona reputació en el seu entorn.
Tema 1.- CREACIÓ I TRANSMISSIÓ DE LA IDENTITAT CORPORATIVA. La creació de la identitat en les organitzacions: trets físics i trets culturals. El programa d'identitat corporativa. La comunicació de la identitat de marca. La creació i adaptació de valors com a via de transmissió de la identitat.
Tema 2.- LA COMUNICACIÓ CORPORATIVA A LES ORGANITZACIONS. Tipologia de tècniques més utilitzades, vies, eines Dimensió identitat / dimensió comunicació / dimensió imatge. La importància dels stakeholders i el plantejament de valors.
Tema 3.- LA COMUNICACIÓ DE LA RESPONSABILITAT SOCIAL EMPRESARIAL A LES ORGANITZACIONS. Ètica empresarial, responsabilitat i reputació. La responsabilitat social empresarial, ¿una moda, una necessitat o una obligació per part de les organitzacions? Tendències i motivacions socials que afecten el comportament de les organitzacions. Enfocaments de la RSE des de l'organització en funció dels àmbits d'actuació i els grups d'interès.
Tema 4.- LA CONSTRUCCIÓ DE MARCA INTERNA A LES ORGANITZACIONS. La comunicació com a via de transmissió interna de la cultura de l'organització. Vies de comunicació interna més utilitzades i la seva direccionalitat en funció dels objectius. Com es relacionen les empreses amb els seus empleats. El seu paper com a transmissor de la identitat de l'organització.
Tema 5.- LA GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ DE CRISI A LES ORGANITZACIONS. Tipologies de crisi. Característiques. Principis. Morfologia. El pla de crisi. Gestió de la comunicació de crisi. Anàlisi de casos pràctics.
La metodologia docent s'adapta a la tipologia de les sessions docents marcades en funció de les característiques de l'assignatura:
- Sessions teòriques presencials, en les que es transmetrà a l'alumne les possibilitats de la comunicació de les organitzacions des d'una perspectiva institucional.
- Seminaris, amb una important participació per part de l'alumne i necessitat d'un treball previ per part seva.
A través dels mateixos els alumnes aplicaran els coneixements que vagin adquirint en l'assignatura.
S'intentarà ajudar l'alumne a potenciar la seva habilitats de presentació, requisit indispensable per a tot professional de l'àmbit de la comunicació.
- Treball autònom per part de l'alumne (recerca de fonts d'informació, anàlisi, establiment d'estratègies, lectures, realització i presentació d'un projecte).
Els alumnes treballaran al llarg de l'assignatura en equips tancats.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions de teoria i seminaris | 52,5 | 2,1 | 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treball del alumne, lectures, treball grupal | 82,5 | 3,3 | 3 |
El sistema d'avaluació que se seguirà en l'assignatura és el següent:
- Realització de treballs en grup (50%) sobre la qualificació final
- Assistència seminaris (10%) sobre la qualificació final
- Examen tipus test (40%) sobre la qualificació final
L'assistència als seminaris és de caràcter obligatori (mínim 80% assistència), i no és recuperable la seva realització ni assistència.
Per superar l'assignatura s'han d'aprovar tant el treball com l'examen, sense això no es fa mitjana.
L'alumne que desitgi millorar la nota de la primera convocatòria de l'examen haurà de preparar una bibliografia específica (a consultar amb l'equip docent). La nota definitiva seria l'última obtinguda, independentment que aquesta fos inferior a la primera.
Recuperació
En el cas de suspendre el treball en grup o algun dels seminaris, l'alumne haurà de rectificar aquells punts incorrectes i presentar-lo degudament millorat. En aquest cas, la nota màxima a obtenir en la recuperació seria d'aprovat (5 o 6).
Si l'alumne suspèn l'examen podrà presentar-se a la reavaluació, podent obtenir una nota màxima d'aprovat (5 o 6).
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificaciófinal d’aquesta assignatura serà 0.
En cas de segona matrícula, l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un treball.
La qualificació de l'assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència Seminaris | 10% | 3,5 | 0,14 | 3 |
Examen | 40% | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 6, 14 |
Treball | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16 |
BIBLIOGRAFIA OBLIGATORIA
Llibre en línia | 2014
Llibre en línia | Editorial UOC | 2018-10- | Primera edición en formato digital
https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2085350?lang=cat
Llibre en línia | Editorial UOC | 2018
Llibreen línia |2016-09-
Llibre en línia | 2018-03-
Llibre en línia | ESIC | 2012 | Segunda edición revisada y actualizada
https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2085383?lang=cat
eBook | 2015
eBook | 2011
Els alumnes/as podran consultar les variacions de la bibliografia obligatòria al campus virtual al inici del període docent.
BIBLIOGRAFIA OPTATIVA:
No necessita de un programari específic