Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 1 | A |
No n'hi ha.
Àmbit Màrqueting:
Àmbit Gestió Documental
En tractar-se d'una assignatura anual el primer semestre es dedica a treballar els continguts específics de les dues matèries que formen l'assignatura a través de sessions teòriques i pràctiques. El segon semestre es dedica a l'elaboració d'un projecte conjunt en què intervenen totes dues matèries. La metodologia docent d'aquest segon semestre prioritza les sessions pràctiques, els seminaris i les exposicions grupals.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també a l'espai virtual de l'assignatura on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | 1, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 18 |
Sessions de pràctiques i seminaris | 90 | 3,6 | 4, 5, 6, 8, 9, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i revisió d'exercicis i treballs | 15 | 0,6 | 2, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Realització d'exercicis, encàrrecs i treballs. Lectura de textos. Estudi. | 165 | 6,6 | 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 14, 16, 17 |
El sistema per superar l’assignatura és a través del seguiment de l’avaluació continuada. Això vol dir realitzar i lliurar les diferents activitats d’avaluació previstes, que es detallen a continuació:
1. Pràctiques individuals d’aula. El seguiment de l’avaluació continuada exigeix la realització d’un mínim del 70% dels exercicis. La correcta realització de tots els exercicis d’aula proporcionarà el 10% de la nota final.
2. Prova individual de continguts teòrics i pràctics de Màrqueting. La qualificació obtinguda suposarà el 25 % de la nota final.
3. Prova individual de continguts teòrics de Gestió Documental. La qualificació obtinguda suposarà el 10 % de la nota final.
4. Prova individual pràctica de Gestió Documental. La qualificació obtinguda suposarà el 15% de la nota final.
Aquestes tres proves pretenen avaluar l’assoliment i comprensió dels principals continguts teòrics i pràctics de l’assignatura en els seus dos vessants i han de demostrar el grau d'aprenentatge i estudi autònom de l’alumnat.
Per seguir l’avaluació continuada la mitjana de les tres proves individuals no pot ser inferior al 3,5. Si la nota mitjana és inferior a 3, l’assignatura quedarà suspesa sense possibilitat de reavaluació. L'alumnat amb nota mitjana entre 3 i 3,49 haura d’anar a la recuperació de les proves en què no hagin assolit un 5.
4. Treball de curs. Es tracta d’un treball en grup que es realitzarà íntegrament durant el segon semestre. El seu objectiu és conjugar lesdues components de l’assignatura a través d’un cas pràctic. Els encàrrecsper a cada grup i les especificitats sobre la realització i seguiment del treball grupal es donaran a l’inici del segon semestre. La qualificació del treball grupal proporcionarà el 40% de la nota final.
La qualificació del treball grupal s’obtindrà a través de tres evidències.
a) Seguiment del treball (realització dels encàrrecs i seminaris programats). L’absència injustificada a alguna de les sessions de seguiment es penalitza amb 2 punts de la nota del seguiment del treball. La qualificació del seguiment del treball representa en 70% de la nota final del treball.
b) Elaboració del treball. Presentació formal del treball d’acord amb les indicacions dels docents de Mk i GD. La qualificació de la presentació formal representa el 20% de la nota final del treball.
c) Exposició pública del treball, que representa el 10 % de la nota final del treball.
La qualificació final s’obtindrà de la suma dels percentatges corresponents als quatre ítems avaluats sempre que es compleixin els requisits per seguir l’avaluació continuada. Per superar l’assignatura, la suma dels ítems haurà d’arribar a 5.
La recuperació.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Es poden recuperar les proves individuals de Màrqueting i Gestió Documental, és a dir, el 50% de les activitats avaluables. Pot optar a la recuperació quihagi obtingut una nota mitjana de les proves de MK i GD no inferior al 3,5.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Ortografia
Les incorreccions ortogràfiques o gramaticals en qualsevol de les activitats de l’assignatura restaran punts en les seves qualificacions.
Segona matrícula
En cas de segona matrícula l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un treball, sempre i quan en el curs anterior hagi fet el 70% de les pràctiques individuals d'aula. En cas contrari el sistema d'avaluació el decidirà l'equip docent atenent a les particularitats de cada cas.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova Individual de continguts teòrics de Gestió Documental | 10% | 1 | 0,04 | 2, 3, 16 |
Prova Individual de continguts teòrics i pràctics de Màrqueting. | 25% | 2 | 0,08 | 2, 6, 7, 9, 10, 12 |
Prova Individual pràctica de Gestió Documental | 15% | 1 | 0,04 | 2, 3, 16 |
Pràctiques Individuals d'Aula (PIA) | 10% | 5 | 0,2 | 2, 3, 4, 6, 8, 9, 12, 14, 15, 17 |
Treball de Curs | 40% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 18 |
Gestió documental
ABADAL, Ernest. Servicios y sistema de información digital. Gijón: Trea, 2001.
ABADAL, Ernest; CODINA, Lluís. Bases de datos documentales: características, funciones y método. Madrid: Síntesis, 2005. (Ciencias de la información. Biblioteconomía y documentación; 25) ISBN 84-9756-263-1.
CODINA, Lluís. “Motores de búsqueda de información científica y académica”[En línia]. Hipertext.net, núm. 5, 2007. <http://www.hipertext.net> [Consulta: 12.10.2010]. ISSN 1695-5498.
FERRAN, Núria; PÉREX-MONTORO, Mario. Búsqueda y recuperación de la información. [Recurs electrònic]. Barcelona: UOC.
LOPEZ YEPES, José (Coord.) Manual de ciencias de la documentación. Madrid : Pirámide, 2002. (Ozalid). ISBN 84-368-1645-5.
MORENO JIMÉNEZ, Pilar. “Estrategias y mecanismos de búsqueda en la web invisible” [En línia]. En: Biblioteca Daniel Cosío Villegas, México, 2003-2005. http://biblio.colmex.mx/recelec/web_invisible.htm . [Consulta: 12.10.2010]
SALAZAR, Idoia. Las profundidades de Internet. Gijón: Trea, 2005
Màrqueting
CABRÉ, Alex y MARTORELL, Guillermo. “Marketing Democrático. Cómo impulsar una marca sin grandes inversiones.” Barcelona: Editorial on line lulu.com, 2008 ISBN No. Subscripció al bloc “Marketing Democrático” per aconseguir el llibre en pdf (http://marketingdemocratico.com/el-libro/)
CHIAS, Josep. “El màrqueting”. Barcelona: Editorial UOC, 2007. ISBN 84-9788-660-4. Col·lecció Vull saber, núm. 67
KOTLER, P. et altri. “Introducción al Marketing” (2a ed. europea). Madrid: Prentice Hall, 2000. ISBN 84-8322-178-5. (Reimpresión 2006)
KOTLER, P. et altri. “Marketing” (10a ed.). Madrid: Pearson Educación, 2004. ISBN 84-205-4198-3
KIM, W. Chan y MAUBORGNE, Renée. “La estrategia del océano azul. Cómo crear en el mercado espacios no disputados en los que la competencia sea irrelevante.” Barcelona: Grupo Editorial Norma, 2008. ISBN 84-92421-28-2. Verticales de bolsillo. Management.
L'assignatura no exigeix cap programari específic.