Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OB | 2 | 2 |
Una bona comprensió lectora de l'anglès.
Aquesta assignatura s’inclou en la matèria del grau en Comunicació Audiovisual anomenada “Gèneres audiovisuals” i es desenvolupa amb diverses assignatures de 6 crèdits ECTS cadascuna:
- Programació audiovisual
- Gèneres televisius
-Gèneres interactius
-Gèneres cinematogràfics
- Gèneres publicaris
Objectius:
1.Conèixer els fonaments dels principals gèneres audiovisuals, a partir dels orígens, evolució, taxonomies, audiències i indústria audiovisual.
2.Comprendre la relació entre els gèneres i els contexts socials, culturals, econòmics i tecnològics, entre d’altres.
3.Entendre el paper dels referents audiovisuals en la creació de continguts i les identitats de les audiències (locals i globals).
4.Descriure i analitzar les tendències audiovisuals en relació amb els gèneres, continguts i formats.
1. Els gèneres en el context audiovisual
1.1. Definicions i funcions dels gèneres
1.2. Classificació dels gèneres audiovisuals
1.3. Les rutines productives i els gèneres
2. Els gèneres, els formats i les programacions
2.1. Els gèneres i la indústria audiovisual
2.2. Els gèneres i els formats
2.3. El paper de les audiències
2.4. Xarxes socials i gèneres audiovisuals
3. Gèneres cinematogràfics
4. Gèneres radiofònics
5. Gèneres televisius
6. Gèneres publicitaris
7. Tendències dels gèneres audiovisuals: consolidacions i supervivències dels gèneres.
L'adquisició de coneixements per part dels alumnes es farà a través de diferents procediments metodològics que inclouen les classes magistrals, excercicis i debat a partir de visionats i de material de lectura.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | 2, 4, 7 |
Pràctiques | 22 | 0,88 | 3, 6, 7, 8 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 2, 3, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10,5 | 0,42 | 1 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 82,5 | 3,3 | 1, 3, 5, 6 |
L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:
- Examen, 40%
- Projecte, 50%
- Pitch, 10%
Podran fer les proves de recuperació de l'examen teòric i del treball els/les alumnes que tinguin una nota mínima de 3 i inferior a 5
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Pitch | 10 % | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 8 |
Projecte | 50% | 2 | 0,08 | 2, 4, 5, 6, 7 |
Prova teòrica | 40 % | 2 | 0,08 | 2, 4, 5, 6 |
Allen, Robert C. y Gomery, Douglas (1995). Teoría y Práctica de la Historia del cine. Barcelona: Paidós.
Altman, Rick (2000). Los géneros cinematográficos. Barcelona: Paidós.
Atorresi, Ana (1999). Los géneros radiofónicos. Argentina: Colihue.
Bignell, Jonathan (2004). An introduction to Television Studies. London, Routledge.
Brants, Kees. (1998). ‘Who’s Afraid of Infotainment?’. European Journal of Communication 13 (3):315-335. https://doi.org/10.1177/0267323198013003002
Creeber, Glen (ed) (2001). The television genre book. London: British Films Institute.
García-Muñoz, Nuria & Larrègola, Gemma (2010). La TDT en Europa: modelos de programación (TDT in Europe: programming models). Telos, 84, 65-72. https://telos.fundaciontelefonica.com/archivo/autor/n%c3%baria-garc%c3%ada-mu%c3%b1oz/
Geraghty, Lincoln. i Jancovich, Marc (2008). The Shifting Definitions of Genre. North Carolina: McFarland.
Hill, Annette (2007). Restyling factual TV. London and New York: Routledge,
Mittell, Jason (2001). “A Cultural Approach to Television Genre Theory”. A Cinema Journal 40 (3), pp 3-23. https://www.jstor.org/stable/1350192
Neale, Steve (Ed.) (2002). Genre and contemporary Hollywood. London: British Films Institut.
Pastoriza, Francisco (1997). Perversiones televisivas. Una aproximación a los nuevos géneros audiovisuales. Madrid: IORTV.
Prado, Emili; Delgado, Matilde; García-Muñoz, Núria; Monclús, Belén; Navarro, Celina (2020). "General-television programming in Europe (UE5): Public versus commercial channels". El profesional de la información, v.29, n. 2, e290204. https://doi.org/10.3145/epi.2020.mar.04
Rausell Köster (2005). “Nuevos relatos audiovisuales. Hacia una definición del relato audiovisual interactivo”, a Telos 62.
Sánchez Noriega, Jose Luis (2005). Historia del Cine. Teoría y géneros cinematográficos, fotografía y televisión. Madrid: Alianza.
Silberblatt, Alec. (2007). Genre Studies in Mass Media. M.E. London: Sharpe.
Al llarg de les classes es proporcionaran els enllaços als continguts audiovisuals de cada tema.
Edició de text (Word o similar)
Presentacions (Powerpoint o similar)
Full de càlcul (Excel o similar)