Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 | 2 |
No hi ha cap prerequisit establert específicament per a aquesta assignatura.
Els objectius formatius de l'assignatura són els següents:
1) Què és l’Educació per a la Salut?
1.1.- Definició de salut i d’Educació per a la Salut.
1.2.- Objectius de l’Educació per a la Salut.
1.3.- Importància de l’Educació per a la Salut.
1.4.- Àmbits d’actuació.
2) Variables moduladores dels comportaments de risc o de promoció de la salut.
3) Com promoure el canvi?
3.1.- El model PRECEDE-PROCEED.
3.2.- El mapa d’Intervenció.
3.3.- Estratègies pel canvi en Educació per a la Salut.
Metodologia docent de les classes magistrals està basada fonamentalment en una introducció teòrica seguida d'exercicis pràctics, seminaris de treball autònom, lectures relacionades i realització de tallers per part de l'alumnat.
Nota: La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries. L’equip docent detallarà a través de l’aula moodle o el mitjà de comunicació habitual el format presencial o virtual/on-line de les diferents activitats dirigides i d’avaluació, tenint en compte les indicacions de la facultat en funció del que permeti la situació sanitària.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals en grup | 24 | 0,96 | |
Seminaris | 12 | 0,48 | 2, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Suport a la realització de treballs i solució de dubtes | 24 | 0,96 | 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectura de textos | 39 | 1,56 | |
Realizació i preparació de treballs | 49 | 1,96 | 3, 6 |
Les competències d'aquesta matèria seran avaluades mitjançant quatre evidències d'aprenentatge.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a "no avaluable".
Es considerarà que l'alumnat ha superat l'assignatura si en el conjunt de les 4 evidències obté una puntuació igual o superior a 5, i en l'evidència 1 ha tret com a mínim una puntuació de 2.5 sobre 5.
Un/a estudiant pot optar a la recuperació si (1) ha estat prèviament avaluat/da en un conjunt d'activitats els pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura i (2) no ha assolit els dos crtieris establers per superar l’assignatura (nota global igual o superior a 5, i que almenys 2.5 d’aquest 5 punts s’hagin obtingut a l’evidència 1). En cas de no assolir aquests requisits, la nota màxima a consignar a l'expedient acadèmic serà de 4.5 punts.
Es podrà recuperar l'evidència 1 i/o evidència 2. La nota obtinguda en la recuperació d'Ev1 i/o evidència 2 subsituirà l'obtinguda originalment en el càlcul de la qualificació de l'assignatura.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
La normativa d'avaluació es pot trobar en el següent enllaç: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Codi evidència |
Denominació |
Pes |
Format(oral, escrit o ambdós) |
Autoria (individual, col·lectiva o ambdues |
Via (presencial, virtual o ambdues) |
EV1 |
Prova escrita de preguntes obertes |
40% |
escrit |
individual |
presencial (Primer periode avaluatiu) |
EV2 |
Lectura i comentari d’un llibre |
10% |
escrit |
individual |
virtual (Primer periode avaluatiu) |
EV4 |
Presentació de tallers |
25% |
oral |
col·lectiva |
presencial (aprox setmanes 10-14) |
EV3 |
Informe del treball de pràctiques |
25% |
escrit |
col·lectiva |
virtual (aprox setmana 16) |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1 Prova escrita individual | 40 | 2 | 0,08 | 1, 6 |
Evidència 2 Lectura i comentari d'un llibre | 10 | 0 | 0 | 3, 6, 7 |
Evidència 3 Informe del treball de pràctiques (col.lectiva) | 25 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Evidència 4 Presentació oral del treball (col.lectiva) | 25 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Bibliografia complementaria
- Miller, William.R. i Rollnink, Stephen. (2015). La entrevista motivacional. Barcelona: Paidos.
- Balaguer, Isabel. (2002). Estilos de vida en la adolescencia. Valencia: promolibro.
- Martos-García, Raul. (2016). Fundamentos de la educación para la salud. Madrid: Alacala Grupo Editorial.
-