Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | OB | 1 | 1 |
2500897 Enginyeria Química | OB | 2 | 1 |
El pla d'estudis no determina cap prerequisit específic per aquesta assignatura.
Per tal de poder treballar en àmbits afins a la biotecnologia o a l’enginyeria ambiental, els enginyers químics han de ser capaços de combinar una comprensió dels principis biològics bàsics amb les habilitats de resolució de problemes pròpies d’un enginyer. Així, l’objectiu central d’aquesta assignatura és proporcionar els conceptes biològics i bioquímics bàsics que es poden aplicar l’enginyeria química. A més, es vol familiaritzar l’estudiant amb el llenguatge utilitzat en l’àmbit de la biologia i la bioquímica, amb l’objectiu que es sentin còmodes treballant en àmbits com l'enginyeria bioquímica o l'enginyeria ambiental, o treballant en equips multidisciplinars que incloguin aquests àmbits.
Els continguts de l'assignatura es divideixen en 7 temes:
Sessions presencials
A més de les classes magistrals, s'aprofitarà les classes presencials per a la resolució problemes i preguntes de forma activa per part dels estudiants. Es faran també classes en les que caldrà preparar prèviament els continguts per part de l'estudiant, que seràn posteriorment treballats a classe.
Treball en grup
Els estudiants, en grups de 4 o 5 persones, hauran fer un treball de recerca sobre un tema d’interès actual relacionat amb l’assignatura. El tema del treball s’escollirà d’entre un llistat de temes que es donaran a l’inici de l’assignatura.
El treball serà presentat per escrit i posteriorment exposat oralment i discutit a classe. Tots els mebres del grup hauran de participar en la presentació oral. El professor, just abans de l'inici de la presentació, indicarà què presenta cada mebre del grup. La durada de la presentació i la discussió dependrà del número de grups. La presentació dels treballs es farà al llarg de l’assignatura.
Es farà, com a mínim, una sessió obligatòria de seguiment del treball per cada grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 9, 10, 12, 13 |
Problemes i activitats a classe | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 8, 9, 10, 12, 13, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació i discussió dels treballs en grup | 5 | 0,2 | 3, 5, 6, 7, 8, 11, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Avaluació treball | 3 | 0,12 | 5, 6, 8, 16 |
Estudi | 71 | 2,84 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16 |
Treballs en grup | 20 | 0,8 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16 |
Procés i activitats d’avaluació programades
Al llarg del curs es duran a terme diferents activitats d’avaluació que donaran lloc a la nota final de l’assignatura obtinguda per avaluació continuada. Concretament les activitats avaluatives seran:
Requisits de nota mínima:
En la qualificació de l'examen es tindran en compte aspectes com: presentació de l'examen, redacció, cometre erros bàsics, modificant, si fos necessari, la nota final obtinguda a partir de la mitjana ponderada de cada una de les notes.
Programació d’activitats d’avaluació
A l’inici de l’assignatura es formaran els grups per fer els treballs. El lliurament del treball escrit i les presentacions es faran alllarg de l’assignatura, en funció del treball escollit. Es farà un calendari a l’inici de l’assignatura.
Els exàmens es faran d’acord amb l’horari fixat en el calendari d’exàmens del Grau.
Procés de recuperació
Pel procés de recuperació cal tenir en compte que:
Procediment de revisió de les qualificacions
Per cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiantpodrà revisar l’activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Sil'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no esrevisarà posteriorment aquesta activitat.
Qualificacions
Atorgar una qualificació de matrícula d’honor (MH) és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiantsque hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats. En aquesta assignatura, per poder optar a la Matricula d’Honor, a més dels criteris anteriors, caldrà que l’estudiant tingui una nota igual o superior a 8.5 de cada una de les activitats avaluatives i que no hagi hagut de recuperar cap dels exàmens parcials.
Els estudiants que, després del procés de recuperació, obtinguin una nota final igual o superior a 5, però que tenen una nota inferior a 4 en el segon parcial, s’avaluaran com a suspesos, reflectint-se com a nota final la nota corresponent al segon parcial obtinguda en el procés de recuperació.
Els estudiants que obtinguin una nota inferior a 5 en la part de continguts del treball en grup suspenen l’assignatura. La nota final obtinguda correspondrà a la nota més baixa entre la mitjana ponderada de les notes i la nota de la part de continguts del treball.
Es considerarà com a No Avaluable aquell estudiant que, no havent superat l’assignatura per avaluació continuada, no es presenti a la recuperació dels exàmens parcials.
Irregularitats per part de l’estudiant, còpia i plagi
Copiar en qualsevol activitat d'avaluació suposarà suspendre l'assignatura amb una nota de 3 sobre 10.
Avaluació dels estudiants repetidors
No es preveu un sistema diferent d’avaluació pels alumnes repetidors. Si que es contemplarà la possibilitat de mantenir la nota del treball fet el curs anterior, sempre i quan no repeteixi per haver copiat i es comuniqui abans de la formació de grups.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens parcials | 85 | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16 |
Preguntes Treballs en Grup | 5 | 0,5 | 0,02 | 3, 5, 6, 8 |
Treball en grup | 10 | 0,5 | 0,02 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15, 16 |
Qualsevol llibre de Bioquímica general i de Biologia de la cèl·lula pot servir per revisar o ampliar el que es fa a classe. De totes formes, podeu utilitzar qualsevol edició dels llibres de la llista següent (tots tenen la seva versió en anglès que és la més actualitzada).
N/A