Titulaciķ | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501572 Administraciķ i Direcciķ d'Empreses | OB | 2 | 1 |
2501573 Economia | OB | 2 | 1 |
Es recomana haver superat les assignatures:
Introducció a la Economia
Matemàtiques I
Matemàtiques II
L'objectiu de l'assignatura es conèixer les eines bàsiques de l'anàlisi microeconòmica i obtenir la capacitat per a aplicar-les.
Els temes que es tracten inclouen:
Teoria del Consumidor (Preferències i Utilitat, Demanda) i Teoria de la Producció (tecnologia i costos)
TEMARI
Cada tema té assignat un capítol del llibre de text: Hal Varian, Microeconomia Intermedia, Edició 9.
Tema I: Introducció a la microeconomia
I.1 El criteri de racionalitat en economia(capítol 1)
I.2 Els conceptes d’equilibri i eficiència (capítol 1)
I.3 La naturalesa dels models econòmics (capítol1)
Tema II: Teoria del consumidor
II.1 Relacions de preferència i corbes d’indiferència (capítol 3)
II.2 Funcions d’utilitat: propietats i característiques (capítol 4)
II.3 Exemples de funcions d’utilitat: Lineal, Leontief, Cobb-Douglas, Stone-Geary, quasi-lineal (capítol 4)
II.4 La restricció pressupostària (capítol 2)
Tema III: Teoria de la demanda
III.1 Elecció òptima del consumidor (capítol 5)
III.2 Variacions en la renda: béns normals i inferiors (capítol 6)
III.3 Variacions en els preus: béns ordinaris, Giffen, substitutius i complementaris (capítol 6)
III.4 La descomposició de Slutsky: efectes renda i substitució (capítol 8)
Tema IV: Aplicacions de la teoria del consumidor
IV.1 Dotacions i funcions de demanda: descomposició de Slutsky amb efecte riquesa (capítol 9)
IV.2 El model d’oferta de treball i lleure (capítol 9)
IV.3 Elecció intertemporal (capítol 10)
IV.4 Elecció sota incertesa (capítol 12)
Tema V: Teoria de l’empresa
V.I La tecnologia: propietats i característiques (capítol 19)
V.2 Exemples de tecnologies: Leontief, Cobb-Douglas, CES. (capítol 19)
V.3 La minimització de costos i propietats de les funcions de costos (capítol 21)
La metodologia prevista inclou estudi, preparació i discussió d'exercicis, lectura de textos, classes magistrals, exercicis en grup i tutories.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que puguin decidir les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulaciķ, per a la complementaciķ per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluaciķ de l'actuaciķ del professorat i d'avaluaciķ de l'assignatura/mōdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 32,5 | 1,3 | |
Exercisis i discussiķ en grup | 17 | 0,68 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autōnomes | |||
Estudi, preparaciķ i discussiķ d'exercicis | 64 | 2,56 | |
Lectura de textos | 15 | 0,6 |
Procés d'avaluació
El procés d'avaluació previst consistirà en una prova d'avaluació final amb un pes del 50%, un examen parcial, amb un pes del 35% i, com a mínim, una prova d'avaluació addicional. Com a mínim una part d'alguna de les tres (o més) proves d'avaluació ha de ser del tipus examen escrit i almenys una part d'alguna de les tres (o més) proves d'avaluació ha de ser del tipus test (multiresposta).
Un estudiant que es presenta i lliura qualsevol prova d'avaluació no podrà ser considerat com "No Avaluable".
Qualsevol modificació d'aquest procés per causes externes pot comportar canvis en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries i seran adequadament informats seguint les pautes i recomanacions del Deganat de la Facultat d'Economia i Empresa i la UAB. El professorat adaptarà les proves al format que consideri més adient i eficient incloent-hi les proves orals, si escau.
Calendari d'activitats d'avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l'estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d'avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de laFacultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/nou-reprogramacio-de-proves
El professorat escollirà el tipus de prova més adient i eficient per la reprogramació individual incloent-hi les proves orals.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Prova de Recuperació (antigament "Reavaluació")
"Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul." Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB).
Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l'assignatura entre 3,5 i 4,9 per a presentar-se a recuperació.
La data d'aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
La nota de la Prova de Recuperació serà qualitativa, amb dues possibles opcions: apte o no apte. Si s'obté una nota d'apte, la nota numèrica final de l’assignatura serà igual a 5. Si el alumne o alumna obté un "no apte", no superarà l’assignatura y la sevanota final serà la nota prèvia a la recuperació.
Irregularitats en actes d'avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Normes de comportament
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, el/la professor/a podrà minvar la nota mitjana obtinguda en les "activitats d'avaluació addicionals" entre un 1 i 2 punts sobre 10 a aquell/a alumne que de forma reiterada no respecti les indicacions del/de la professor/a quant a normes de comportament a classe. El/la professor/a anunciarà aquestes normes a principi de curs.
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitaries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ex?men Final | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Prāctiques i proves parcials | 50% | 4,5 | 0,18 |
Varian, H., Microeconomia Intermedia: Un enfoque actual, edició 9. Editorial ANTONI BOSCH.
Edicions anteriors són també vàlides si s'adapten adequadament la indexació dels capitols als temes de la Guia.
No hi ha programari específic per la matèria però pot resultar útil tenir familiaritat amb Wolfram|Alpha que és una aplicació matemàtica disponible en qualsevol navegador i qualsevol sistema operatiu.