Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500786 Dret | OB | 3 | 1 |
No hi ha cap requisit previ.
Les classes teòriques dels grups 1 i 2 del Grau de Dret són en castellà. Les dels grups 51 de Dret i 70 de ADE+Dret en català. Els seminaris 11, 12, 13, 21, 22, 23, 511, 512 de Dret i 71 de ADE + Dret són en castellà. El seminari 513 de Dret i 70 de ADE+Dret són català
Assolir un bon coneixement de les principals institucions del Dret mercantil relacionades amb els contractes mercantils, els títols-valors i el dret concursal.
Activitats formatives
El procés d’aprenentatge de l’alumnat s’estructura a través de tres tipus d’activitats:
1. Activitats dirigides
Seran de dos tipus i es desenvoluparan a l’aula:
a) Classes teòriques, que consistiran en l’exposició del temari per part del professorat.
b) Seminaris: aquelles que es duen a terme a l'aula amb un protagonisme compartit del professorat i de l’alumnat.
Consistiran en la realització d’un mínim de tres activitats que exigiran un treball previ de l’alumnat fora de l’aula i, després, a l’aula. Tindran diversos formats: resolució de casos pràctics, anàlisi de jurisprudència, lectura i comprensió de posicions doctrinals, redacció de documents jurídics, argumentació i debat, etc. Algunes d’aquestes activitats es podran realitzar en grup; altres seran individuals. L'assistencia als seminaris és obligatòria
Les dates de les activitats d’avaluació es faran públiques al començament del semestre a través de l’Espai Docent del Campus Virtual.
2. Activitats supervisades
Consistiran en el seguiment de l’assignatura i resolució de dubtes, mitjançant les tutories, individuals o grupals.
3. Activitats autònomes
Les activitats autònomes són totes aquelles en les quals l’alumnat organitza el seu temps i esforç de forma autònoma, ja sigui individualment o en grup, com la recerca i l’estudi de bibliografia, l’elaboració d’esquemes o resums, etc. En el marc d’aquesta assignatura la part essencial de les activitats autònomes es vincula al seguiment de les activitats dirigides i a lapreparació de l’examen final teòric.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul. Igualment, es reserven 5 hores per a l’avaluació
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 19,5 | 0,78 | 1, 4, 8, 10, 12, 13 |
Seminaris | 19,5 | 0,78 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Avaluació | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 9, 10, 11 |
Estudi fora de l'aula | 50 | 2 | 2, 6, 9, 10, 11 |
Preparació dels seminaris | 46 | 1,84 | 3, 4, 6, 8, 9, 12, 13 |
Per a cada grup es publicarà al Campus Virtual, abans de l'inici de la docència, la data concreta o la setmana de realització dels items avaluables (avaluació continuada), sens perjudici que, excepcionalment i per causes de força major, aquestes puguin, amb preavís i antelació suficient, ser modificades.
La nota de l'avaluació continuada es farà pública abans de l'examen final.
La nota final es composa de la nota d’avaluació continuada i la de l’examen, cada una de les quals valdrà el 50%. Quant a la primera, el professor valorarà tots els items realitzats en els seminaris. Tot i que seran com a mínim 3, el professor indicarà el nombre i la data exacte dels items al començament de curs. L’examen final serà un test i el professor informarà respecte de la modalitat específica del mateix, així com el còmput de les respostes correctes, incorrectes i en blanc.
Per a aprovar l'assignatura, l'estudiant ha de haver obtingut una nota mínima de 4 en el examen final i participat en, al menys, les dos tercers parts dels items de l'avaluació continuada avaluables.
Els alumnes que no hagin aprovat l’assignatura en l'avaluació poden presentar-se a l'examen de reavaluació si han obtingut almenys un 4 en cadascuna de les activitats avaluatives (examen final i avaluació continuada). Només es reevaluarà l'examen, no l'avaluació continuada.
La nota de l'avaluació continuada es tindrà en compte per fixar la nota final resultant tant de l'avaluació, com de la reavaluació.
Una persona que copiï o intenti copiar a un examen tindrà un 0 en l'examen. Una persona que presenti una pràctica en el que hi hagi plagi obtindrà un 0 i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta, suspendrà l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evaluación continuada | 50% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Examen final | 50% | 5 | 0,2 | 1, 4, 6, 8, 9, 10, 12, 13 |
BIBLIOGRAFIA BÁSICA
Broseta Pont, Manuel - Martínez Sanz, Fernando., Manual de derecho mercantil, vol. II, última edició, Madrid, Tecnos.
Jiménez Sánchez, Guillermo - Díaz Moreno, Alberto (dirs.), Derecho mercantil II, última edició, Barcelona-Madrid-São Paulo, Marcial Pons
Menéndez, Aurelio - Rojo, Angel (dirs.), Lecciones de derecho mercantil, vol. II, última edició, Cizur Menor, Thomson Reuters Civitas (Accessible a la biblioteca digital UAB).
Sánchez Calero, Fernando, Instituciones de derecho mercantil, vol. II, 2015, Cizur Menor, Thomson Reuters Aranzadi (Accessible a la biblioteca digital UAB).
Sierra, Eliseo, Esquemas de derecho de los contratos mercantiles. Incluye los contratos marítimos, quarta edició, 2020, Valencia, Tirant lo Blanc.
Vicent Chulià, Francisco.: Introducción al Derecho mercantil, última edició, Valencia, Tirant lo Blanc (Accessible a la biblioteca digital UAB)
No s'utilitza cap programari especial