Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500798 Educació Primària | OB | 2 | A |
No s'exigeixen prerequisits per a cursar aquesta assignatura.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposició en grup | 27 | 1,08 | 1, 4, 6, 7 |
Seminaris | 41 | 1,64 | 1, 2, 8, 9, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats tutoritzades | 45 | 1,8 | 4, 5, 6, 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Realització de propostes: teoria i pràctica de l'educació artística: música i visual. | 112 | 4,48 | 4, 5, 6, 7, 9, 10 |
Per a poder superar l'assignatura s'han d'haver aprovat cada una de les dues parts de què consta: la d'educació visual i plàstica, i la d'educació musical. La nota final serà la mitja aritmètica entre les dues parts.
Concreció de les activitats d'avaluació
Tasca d’avaluació |
Tipologia d’activitat |
Percentatge |
Data d’avaluació |
Data de reavaluació
|
Treball Exposició (Bloc I) |
Individual |
15% |
Gener 2023 |
|
Projecte Processos Artístics (Bloc II) |
Grupal |
15% |
Desembre 2022 |
|
Projecte interdisciplinari (Bloc II) |
Grupal |
10% |
Gener 2023 |
|
Projecte educatiu (Bloc III) |
Individual |
10% |
Març 2023 |
|
Reflexions d’articles (Bloc IV) |
Individual |
4% |
Gener 2023 |
|
Treball Museu de la Música (Bloc IV i V) |
Grupal |
6% |
Novembre 2022 |
|
Treball d’assistència a un concert (Bloc IV) |
Grupal |
3% |
Gener 2023 |
|
Prova escrita música (Bloc V i VI) |
Individual |
20% |
Desembre 2022 |
|
Projecte interdisciplinari (Bloc V i VI) |
Grupal |
7% |
Gener 2023 |
|
Prova oral música (Bloc V) |
Individual |
10% |
Gener 2023 |
|
|
|
|
|
Les tasques d’avaluació que estiguin suspeses es podran recuperar durant l’Abril de 2023. |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Bloc I. Art i educació. DIMENSIÓ CULTURAL I PERFORMATIVA | 15 | 0 | 0 | 2, 8, 11, 12 |
Bloc II. Formació en la pràctica de lart. DIMENSIÓ PRODUCTIVA I PERFORMATIVA | 25 | 0 | 0 | 1, 5, 7, 9, 10 |
Bloc III. L'educació artística a l'escola. DIMENSIÓ DIDÀCTICA: LA INTERVENCIÓ EDUCATIVA | 10 | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 10, 13 |
Bloc IV Música i educació. DIMENSIÓ CULTURAL | 10 | 0 | 0 | 2, 8, 12 |
Bloc V. Formació en la pràctica musical. DIMENSIÓ PRODUCTIVA I PERCEPTIVA DE LA MÚSICA | 30 | 0 | 0 | 5, 6, 7, 9, 10 |
Bloc VI. L'educació musical a l'escola. DIMENSIÓ DIDÀCTICA DE LA MÚSICA | 10 | 0 | 0 | 1, 5, 9, 12, 13 |
EDUCACIÓ DE LES ARTS VISUALS
http://www.uab.cat/servlet/Satellite/el-departament/didactica-de-les-arts-plastiques-1243492964927.html
Acaso, M., Megías, C. (2017). Art Thinking. Cómo el arte puede transformar la educación. Barcelona: Paidós
Atkinson, D. (2011). Art, Equality and Learning: Pedagogies Against the State. Rotterdam: Sensepublishers
Agra, M. J. (2007). La educación artística en la escuela. Barcelona: Graó
Arnheim, R. (1993). Consideraciones sobre la educación artística. Barcelona. Paidós
Bauman, Z. (2008). Els reptes de l’educació en la modernitat líquida. (Tr. J. Sampere). Barcelona: Arcàdia
- (2008). L'educació en un món de diàspores. Debats d’Educació. Recuperat de: https://www.fbofill.cat/publicacions/leducacio-en-un-mon-de-diaspores
Chomsky, N. (2003). Chomsky on democracy education (C.P. Otero, Ed.). New York: Roudledge Falmer.
- (2009). La (des) educación (3ª edición) Barcelona: Crítica.
Efland, A. (2002). Una historia de la educación del arte. Tendencias intelectuales y sociales en la enseñanza de las artes visuales. Barcelona: Paidós.
- (2004). Arte y cognición. La integración de las artes visuales enel currículum. Barcelona: Ed. Octoedro.
Eisner, E. (2004). Elarte y la creación de la mente. Barcelona, Paidós
- (2005). Educar la visión artística. Barcelona: Paidós.
Freire, H. (2008). Arte infantil y transformación social. El rapto de Europa. Pensamiento y creación. 13, 23-38
Gardner, H. (1994). Educación artística y desarrollo humano. Barcelona: Paidós.
- (1995). Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barcelona: Paidós.
Gompertz, W. (2015). Piensa como un artista. Barcelona: Taurus
Marín, R. (2005). Investigación en Educación Artística. Granada: Univ. de Granada y Sevilla.
Munari, B. (2018). Fantasía. Barcelona: Gustavo Gili.
París, G. (2018). Art i joc, processos de creació a la infància. Infància, 225, 37-42.
París, G., i Morón, M. (2019). Quan l’art entra a l’escola la creativitat surt per la finestra. Guix, 453, 41-45.
Rodari, G. (2017). Escuela de fantasía. Barcelona: Blackie Books.
Torres, M., Juanola, R. (1998). Dibuixar: mirar i pensar. Barcelona: Rosa Sensat.
Ungerer, T. (2019). Així és la vida. Barcelona: Blackie Books.
EDUCACIÓ MUSICAL
Blacking, J. (1994). Fins a quin punt l'home és music. Vic: Eumo Editorial.
Bonal, E., Casas, M., Casas, N. (2005). Diversita't. Cançons, danses... activitats i recursos per a la convivència en la diversitat. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Fundació Bofill. (inclou 2 CDs)
DDAA: Cançons populars i tradicionals a l'escola. Propostes didàctiques i metodològiques. Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament.
Hargreaves, D.J. (1998). Música y desarrollo psicológico. Barcelona: Graó.
Hennessy, S. (1995). Music 7-11. Developing primary teaching skills. Londres: Routledge.
Maideu, J. (1996). Assaig. Cançons i exercicis. Barcelona: Eumo Editorial.
Malagarriga, T., Valls, A. (2003). La audición musical en la Educación Infantil. Barcelona: CEAC (inclou CD).
Swanwick, K. (1991). Música, pensamiento y educación. Madrid: Morata y MEC.
Tafuri, J. (2006). ¿Se nace musical?. Barcelona: Graó.
CURRICULUM EDUCACIÓ PRIMÀRIA: http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/primaria/curriculum/
En aquesta assignatura no s'utilitza cap programari concret.