Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 3 | 2 |
Aquesta asignatura no te prerequisits
El objetivo de esta asignatura es conseguir que el alumnbado sea capaz de implantar y gestionar un Sistema de Gestión de la Calidad conforme a las normas internacionales ISO 9001 y de Calidad Total , como parte integrada de otros sistemas de gestión de la Seguridad Corporativa.
Tema 1- Introducció a la Gestió de Qualitat.
Tema 2- Models normatius: Les normes ISO.
Tema 3- Procés dimplantació de la norma ISO 9001: 2015.
Tema 4- La gestió dels processos.
Tema 5- Sistemes integrats de gestió.
Tema 6- Models per a la implantació de la Qualitat Total.
Tema 7- El model EFQM - Interelacions amb la norma ISO 9001.
Tema 8- Equips de treball a l'àmbit de la gestió de qualitat: Els "Cercles de Qualitat".
Tema 9- La Seguretat Corporativa.
Tema10- La Gestió de la Qualitat a l'Administració Pública.
La metodologia docent consistirà en una combinació de les tradicionals classes magistrals durant la primera part de les classes dirigides, per donar pas immediatament després a lestudi en grup i individual de casos pràctics i el seu posterior desenvolupament supervisat i autònom per part de lalumnat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 1, 7, 15, 18, 21 |
Classes teòriques: classes magistrals | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment dels treballs de grup: supervisió del professor | 12 | 0,48 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal: treball personal de consolidació de coneixements | 37 | 1,48 | 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22 |
Resolució de casos pràctics i realització de treballs en grup | 57 | 2,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22 |
L'AVALUACIÓ consistirà de:
-Proves escrites que permetin valorar els coneixements adquirits per l'estudiant (50%): Al final del curs es realitzaran dues proves teòriques que equivalen cadascuna al 25% de la nota de l'assignatura. Aquests exàmens consistiran en preguntes conceptuals de resposta curta. Cal obtenir una nota mínima de 4 a les proves escrites per poder aprovar l'avaluació continuada.
-Lliurament dels exercicis pràctics en grup (50 %): Al llarg del curs es realitzaran un total de 5 proves pràctiques en grup, cadascuna de les quals s'avaluarà amb el lliurament d'un exercici en anglès. Per el seu caràcter curricular, la participació presencial de lalumnat als exercicis pràctics és obligatòria per a la seva avaluació personalitzada. La seva no assistència requereix del justificant formal corresponent per part de l'alumnat per a la seva consideració, devent participar en un mínim en tres pràctiques per poder aprovar l'avaluació contínua.
RECUPERACIÓ:
En cas de no superar l´assignatura dacord amb els criteris abans esmentats (avaluació contínua), l´alumnat podrà fer una prova de recuperació en la data i horari programats i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa. Per participar en la recuperació, l´alumnat ha d´haver estat prèviament avaluat en un conjunt dactivitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l´assignatura. Tot i això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne serà d'un màxim de 5-aprovat.
AVÍS:
Sense perjudici daltres mesures disciplinàries que estimin oportunes i dacord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per l´alumnat que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar... una activitat d'avaluació implicarà suspendre aquesta activitat amb un zero (0). Les activitats d´avaluació qualificades d´aquesta manera i per aquest procediment no seran recuperables. Si cal superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la al mateix curs.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves teòriques conceptuals | 50% | 0 | 0 | 1, 7, 15, 16, 18, 21 |
Resolució de casos pràctics i realització de treballs en grup | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
BIBLIOGRAFIA RECOMANADA:
- Jiménez Tello. P./ Equeter Leva, A. (2021) .Modelos integrados de gestión: Calidad y Seguridad Corporativa. Escuela de Preveción y Seguridad Integral - Universidad Autónoma de Barcelona.
- CEN (20015). UNE-EN ISO 9001- Sistemas de gestión ambiental. Requisitos. AENOR.
- CEN (2015). UNE-EN ISO 14001- Sistemas de gestión de la calidad. Requisitos con orientación para su uso. AENOR.
- ISO, (2018). UNE-EN ISO 45001- Sistemas de gestión de la seguridad y salud en el trabajo. Requisitos con orientación para su uso.ISO.
- Radoslav Jankal, Miriam Jankalova (2016) The Application of The EFQM Excellence Model by the Evaluation of Corporate Social Responsibility Activities of Companies. Procedia Economics and Finance, Volume 39, P. 660-667. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(16)30313-6. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212567116303136)
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA:
- alainversa. (2014). Plus Consulting gestión empresarial (Video). ivoox. (http://www.ivoox.com/podcast-plus-consulting-gestion-empresarial_sq_f191540_1.html)
- Berruezo, David. (2006). Mario Nissim (Video). YouTube. (http://www.enac.es/web/enac/inicio)
- Fundación Europea para la Gestión de la Calidad (2003). Manual EFQM de Excelencia: pequeñas y medianas empresas (PYMES). EFQM.
- Jiménez Tello, Pilar (2009). Auditoria Universitaria de Calidad: La evaluación como conquista social ante lacompetencia universitaria global. VDM Verlag Dr. Müller.
-Velasco Sánchez, Juan (2010). Gestión de calidad: mejora continua y sistemas de gestión de calidad: teoría y práctica. Pirámide.
Aquesta assignatura no requereix d'un programari específic.