Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | FB | 1 | 2 |
Aquesta asignatura no te prerequisits
L'assignatura "Modelos de seguretat" mostrarà els diferents models de seguretat existents, la seva evolució i les seves conseqüències pràctiques en la gestió de la seguretat.
OBJETIUS FORMATIUS
Diferenciar els models de seguretat.
Accions de seguretat adequades en funció del model de seguretat concret.
Avaluar l’impacte de la seguretat humana en la societat.
Models de seguretat: Marc teòric
En aquest primer bloc s'explicaran els diferents models de seguretat existents, destacant la diferència entre els models preventius i els models reactius de seguretat.
Models de seguretat: Experiències pràctiques
En aquest segon bloc s'analitzaran diferents accions i operatius de seguretat on s'han aplicat diferents perspectives d'intervenció en funció del model de seguretat emprat.
La metodologia d'aquesta assignatura es basarà en un model dinàmic i participatiu. Els alumnes hauran de realitzar un correcte seguiment de les explicacions del professorat a l'aula, llegir o estudiar els temes proposats pel professorat, així com participar a classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 13 |
Classes teòriques amb la participació activa de l'alumnat | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorías de apoyo a la realización de los trabajos prácticos y teóricos | 12 | 0,48 | 1, 4, 5, 6, 10, 16, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles i elaboració i treballs acadèmics de l'assignatura | 94 | 3,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
1. Avaluació dels temes treballats a l'aula i avaluació continuada
Exercicis i problemes: lliurament dels exercicis, treballs i problemes que es plantegen a classe.
La nota d'aquestes proves, exercicis i pràctiques equival al 50% de l'assignatura.
La nota d'aquests exercicis (5 punts - nota màxima) respecte a la nota final de l'assignatura es sumarà a la mitjana obtinguda de les proves teòriques individuals sempre que aquestes hagin estat superades en les condicions que s'especifiquen a l'apartat següent *.
2. Proves teòriques individuals
Examen: proves individuals, escrites o orals, que permeten valorar els coneixements adquirits per l'estudiant.
La nota d'aquestes proves equival al 50% de l'assignatura.
Es programaran dues proves amb un valor del 25% cadascuna.
La qualificació mínima de cada prova teórica per a que la nota sumi amb les notes obtingudes als treballs lliurats es de 3,5.
La nota d'aquestes proves (5 punts - nota màxima) respecte a la nota final de l'assignatura.
Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteri de l'professorat.
3. Examen de Recuperació
L'alumne que no superi l'assignatura, que no arribi a un punt 5 (total) sobre 10, d'acord amb els criteris establerts en els dos apartats anteriors podrà presentar-se a un examen final sempre que l'alumne s'hagi avaluat en un conjunt d'activitats , el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Si no ha estat avaluat d'aquestes dues terceres parts per no haver-se presentat a les proves obtindrà una qüalificació de No Avaluat, sense que tingui la possibilitat de presentar-se aquest examen final de recuperació.
En aquest examen es tornarà aavaluar el conjunt dels continguts de l'assignatura.
En el cas de superar-se l'examen final l'assignatura quedarà aprovada amb un 5 com a màxim, independentment de la nota obtinguda en l'examen.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
4. Altres consideracions:
* Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència de l'procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ".
* Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de l'assignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com l'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració i entrega de treballs acadèmics sobre els temes tractats a l'assignatura | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Examen(ns) parcial(s) i Examen final d'avaluació continuada | 50% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 11, 12, 13, 14, 16, 17 |
Al llarg del curs es facilitaran diferents lectures a l'alumnat, destacant les lectures dutes a terme pel Dr. Manuel Ballbé, com són “El futuro del Derecho administrativo en la globalización: entre la americanización y la europeización”, RAP, núm.174, 2007, y Orden público y militarismo en la España Constitucional (1812-1983), ed. Alianza Universidad, 1984, entre d'altres.
Ballbé, M. (1983). Orden público y militarismo en la España constitucional (1812-1983), Madrid, Alianza Editorial.
Ballbé, M. (2007). El futuro del Derecho Administrativo en la globalización: entre la americanización y la europeización», Revista de Administración Pública, 174, 215-276. Consultado en https://recyt.fecyt.es/index.php/RAP/article/view/47819 el 29 de abril de 2022
Aquesta asignatura farà servir el programari bàsic del paquet d'office 365