Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | FB | 2 | 1 |
Aquesta asignatura no te prerequisits
- Ubicar la promoció de la convivència, la prevenció i la gestió de conflictes en el context de la sociologia del risc.
- Analitzar una situació conflictiva ja sigui interpersonal, intragrupal o intergrupal.
- Entendre la figura professional del facilitador en els processos de diàleg
- Conèixer noves metodologies d’intervenció en trensformació del conflicte en equips, col·lectius, comunitats i organitzacions.
I. Sociologia del risc:
- La perspectiva sociològica i la sociologia del risc.
- Les "crisis" i els conflictes que provoquen
II. Resolució de Conflictes.
- El conflicte: origen, fases, desenvolupament
- Les “crisis” i els “riscos”: conflictes locals o globals?
- Els stakeholders: definició, posició, tractament.
- La ciutadania i la comunitat com stakeholder
- El conflicte i la promoció de la convivència
- Anàlisi del conflicte. Promoure la convivència
- De la mediació a la facilitació
- La facilitació
- Tecnologia social
Combinarem una metodologia expositiva, que no magistral, on se centraran conceptes amb una metodologia de classe invertida (flipped classroom): els estudiants visualitzaran, treballaran, faran cerca o llegiran continguts que després analitzarem i aprofundirem a l'aula, però hauran de venir a classe amb feina feta per poder continuar i centrar-la en els seus interessos.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes tòriques; Debats i foros de discussió i anàlisis de conflictes per a aplicació de tecnologia social | 44 | 1,76 | |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de casos pràctics i presentació oral de treballas a classe | 12 | 0,48 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles i realització d'informes | 94 | 3,76 |
El sistema d'avaluació és el d'avaluació contínuada que combina diferents tipus de proves i agrupacions.
S'adaptaran les proves en cas de diversitat funcional.
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada a l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició justificada emplenant el document que trobarà a l'espai moodle de Tutorització EPSI.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar..., una activitat d'avaluació, implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 25% | 0 | 0 | 1, 4, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Exercicis a l'aula | 30% | 0 | 0 | 2, 3, 9, 10, 12, 17, 18 |
Presentació oral en equip | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18 |
Treball individual | 25% | 0 | 0 | 7, 10, 17 |
BAUMANN,Z. Modernity and Ambivalence. London. Polity Press
BECHMANN, G. “Riesgo y Desarrollo técnico-científico. Sobre la importancia socia de la investigación y valoración del riesgo”, en Cuadernos de Sección, CCSS y Económicas, 2, pp.59-98 (Donostia, Eusko Ikaskuntza)
Beck, U. La sociedad del riesgo. Hacia una nueva modernidad. Barcelona. Paidós. 1998.
(1996) “Risk society and the provident state”, en Lash, S; Szerzynski B; Wynne, B. (eds.) Risk, Environment and Modernity. Towards a new Ecology. London. SAGE Publications.
(1997) “La reinvención de la política: hacia una teoría de la modernización reflexiva”, en Beck, U; Giddens, A.; Lash, S. Modernización reflexiva. Política, tradición y estética en el orden social. Madrid. Alianza Editorial.
(2002) La sociedad del riesgo global. Madrid. Siglo XXI.
BERIAIN, J. (Comp.) (1996) Las consecuencias perversas de la modernidad. Modernidad, contingencia y riesgo. Barcelona. Anthropos.
CASTELLS, M. (1996-1997), La era de la información, 3 vols. Madrid. Alianza Ed. 1997-1998.
GIDDENS, A . (1990) Consecuencias de la modernidad. Madrid. Alianza Ed. 1993.
(1997) “Risk Society: the context of British Politics”, a Franklin, J. (ed.) The Politics of Risk Society”.
LÓPEZ CEREZO J.A.; LUJÁN J.L (2000) Ciencia y Política del Riesgo. Madrid. Alianza Editorial.
RAMOS, R.; GARCÍA SELGAS, F. Globalización, Riesgo, Reflexividad. Tres temas de teoría social contemporánea. Madrid. CIS.
BAUMANN, Z. (2000) Modernidad líquida. Buenos Aires: FCE.
CORNELIUS, H.; FAIRE, S. (1998) Tú ganas, yo gano. Cómo resolver conflictos creativamente. Madrid: Gaia Ediciones.
MAYER, BERNARD S. (2008) Más allá de la neutralidad. Como superar la crisis de la resolución de conflictos. Barcelona: Gedisa.
MORIN, E.; NAÏR, S. (1998). Una política de civilización. Barcelona: Proa.
LEDERACH, J. P. (2000) El abecé de la paz y los conflictos. Madrid: Catarata.
ROSENBERG,M. (2016) Comunicación no violenta. Un lenguaje de vida.Barcelona: Editorial Alcanto
SUARES, M. (2002). Mediando en sistemas familiares. Barcelona: Paidós
URY, W.L. (2000) Alcanzar la paz. Diez caminos para resolver conflictos en casa, el trabajo y el mundo. Barcelona: Paidós
Revista La Trama . http://revistalatrama.com.ar/contenidos/larevista_tapa.php
Revista de Mediación: https://revistademediacion.com/
No es requereix de cap programari específic