Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500893 Logopèdia | OT | 4 | 1 |
No hi ha prerequisits però va bé tenir coneixements d'anglès a nivell de lectura.
Aquesta assignatura aprofundeix sobre el coneixement d'una de les funcions cognitives més importants com és el pensament humà i la relació que té amb el llenguatge amb l'objectiu general de potenciar el pensament crític de les estudiants i l'adquisició de competències i coneixements rellevants per a la pràctica professional com a futures logopedes.
El programa de l'assignatura s'estructura en els següents temes que inclouen també seminaris i classes pràctiques
Tema 1: Aspectes conceptuals del pensament
Tema 2: Pensament i llenguatge: relació
Tema 3: Pensament i llenguatge: habilitats terapèutiques
Tema 4: Dificultats del llenguatge i pensament
ACTIVITAT DIRIGIDA
ACTIVITAT SUPERVISADA
ACTIVITAT AUTÒNOMA
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 24 | 0,96 | 5, 6, 8, 9, 10, 16, 24 |
Classes pràctiques | 12 | 0,48 | 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individualitzades | 8 | 0,32 | 1, 3, 8, 11, 15 |
Tutories seguiment grup | 8 | 0,32 | 1, 3, 11, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 98 | 3,92 | 3, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15, 16 |
Les competències d'aquesta matèria seran avaluades mitjançant diferents evidències.
De cadascun de les evidències s'explica el seu pes i la setmana de realització o lliurament estimat:
Evidència 1. Què volem aprendre? 15% (A classe, abans del primer período avaluatiu)
Evidència 2. Pla d'intervenció 30% (A classe, abans del segon període avaluatiu)
Evidència 3. Presentació oral 25% (A classe, abans del segon període avaluatiu)
Evidència 4. Llibreta d'aprenentatges 30% (Segon període avaluatiu)
Codi Evidència |
Denominació |
Pes |
Format (oral, escrit o ambdós) |
Autoria (individual, col·lectiva o ambdues) |
Via (presencial, virtual o ambdues) |
EV1 |
Què volem aprendre? |
15 |
ambdós |
col·lectiva |
|
EV2 |
Pla d’intervenció |
30 |
ambdós |
amdues |
ambdues |
EV3 |
Presentació oral |
25 |
ambdós |
amdues |
presencial |
EV4 |
Llibreta d'aprenentatges |
30 |
escrit |
individual |
virtual |
|
Per a poder fer aquestes evidències es requereix la presència (assistència) de l'alumnat en les diferents activitats proposades.
Es considerarà que un/a estudiant ha superat l'assignatura si en el conjunt de les 4 evidències obté una puntuació igual o superior a 5, i com a mínim en l'evidència 4 (llibreta d'aprenentatges) ha tret un 3 . L'estudiant que NO presenti totes les evidències NO superarà l'assignatura, malgrat que en el còmput global la nota sigui igual o superior a 5.
Un cop superada l'assignatura (nota ≥ 5). No es poden establir sistemes per millorar la qualificació final un cop superada l’assignatura/mòdul (basat en l’art 116, punt 5 dela Normativa UAB).
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) constarà com a “avaluable”.
La prova de recuperació només la podrà fer l'alumnat que tingui una qualificació d'avaluació continuada mínima de 3,5, però inferior a 5. Per tal de poder optar a aquesta prova cal que l'alumnat hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Aquesta prova de recuperació correspodrà a les evidències no superades i no serveix per a pujar nota si un/a estudiant ja l'ha aprovat.
La nota màxima que pot obtenir en l'assignatura un estudiant que realitza la prova de recuperació és un 5.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avaluï mitjançant una única prova de síntesi no recuperable
CÒPIA O PLAGI: Segons l’Art 116, punt 10 Normativa UAB, en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi,suplantació d’identitat o falsificació de signatura en la llista d’assistència presencial i/o altres conductes acadèmiques deshonestes...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura/mòdul, la qualificació final serà 0.
Més informació sobre pautes d'avaluació : https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev 1. Què volem aprendre? | 15 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25 |
Ev 2. Pla d'intervenció | 30 | 0 | 0 | 1, 3, 4, 7, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 25 |
Ev 3. Presentació oral | 25 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25 |
Ev 4. Llibreta d'aprenentatges | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24 |
Bibliografia general
Boroditsky, L. (2011). How language shapes thought. Scientific American, 304(2), 62-65.
Cerezo, F. G. (2011). Psicología del pensamiento. Editorial UOC.
De Profesionales, F. E. D. A. (2013). La primera noticia. Estudio sobre los procedimientos profesionales, las vivencias y las necesidades de los padres cuando se les informa de que su hijo tiene una discapacidad o un trastorno del desarrollo.
Eussen, M. L., de Bruin, E. I., Van Gool, A. R., Louwerse, A., van der Ende, J., Verheij, F., ... & Greaves-Lord, K. (2015). Formal thought disorder in autism spectrum disorder predicts future symptom severity, but not psychosis prodrome. European child & adolescent psychiatry, 24(2), 163-172.
Lupyan, G., Rahman, R. A., Boroditsky, L., & Clark, A. (2020). Effects of language on visual perception. Trends in cognitive sciences.ç
Trejos, L. M. J. (2020). Análisis e interpretación de casos clínicos como herramienta para entender la teoría y desarrollar pensamiento crítico. Documentos de trabajo Areandina, (2).
S’ampliarà la bibliografia al llarg del curs.
No aplicable