Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500893 Logopèdia | OT | 4 | 1 |
No hi ha prerequisits
En estudiar els diferents processos psicològics a primer curs heu vist la importància de la memòria en la construcció de la identitat de la persona i en la relació amb els altres processos psicològics. En aquesta assignatura aprofundirem en les estructures, funcions i processos de la memòria humana i especialment en la seva relació amb el llenguatge.
1. Memòria: concepte, tipus, anatomia i interacció amb el llenguatge
2. Sistemes de la memòria
3. Processos de la memòria
4. Amnèsia, relació amb el llenguatge i patologia logopèdica
5. Avaluació i programes de rehabilitació logopèdica
- ACTIVITAT DIRIGIDA:
Classes magistrals amb suport de TIC.
Seminaris d'anàlisi i discussió d'articles especialitzats i casos.
- ACTIVITAT SUPERVISADA
Tutories de seguiment
- ACTIVITAT AUTÒNOMA
Lectura comprensiva d'articles
Preparació i elaboració dels treballs plantejats.
Cerca de documentació
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 24 | 0,96 | 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 14 |
Pràctiques | 12 | 0,48 | 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories en grup | 12 | 0,48 | 9, 10 |
Tutories individuals | 4,5 | 0,18 | 2, 9, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 95,5 | 3,82 | 1, 2, 8, 12 |
En cas que l’estudiant tingui dificultats per entendre els enunciats de les proves escrites en català (p.ex., per ser estudiant d’intercanvi, etc.) pot demanar la prova en castellà sempre que ho faci abans de la setmana 4 per escrit a la coordinació de l’assignatura.
Les competències d'aquesta assignatura seran avaluades mitjançant: proves escrites, la participació en les xerrades que tindran lloc durant les clases de Seminari, i la presentació d’informes/treballs en les clases de Seminari.
El sistema d'avaluació s'organitza en dos mòduls, cada un dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final.
En concret, es presentaran les evidències d'aprenentatge següents:
EV1: Presentació de treballs i participació en les xerrades del Seminari (grupal i individual) (pes del 25%) (presencials i/o virtuals.)
EV2: Treball escrit grupal i defensa oral (pes del 35%) (segon període avaluatiu) (entrega del treball virtual, defensa oral presencial)
EV3: prova escrita individual (pes del 40%) (segon període avaluatiu) (presencial)
L'estudiant aprovarà l'assignatura a partir d'obtenir com a mínim una qualificació de 5 (escala 0-10) com a mitjana de les evidències, i d’haver aprovat dues de les tres evidències.
Un estudiant que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a 'no avaluable'.
Es preveu una prova de recuperació de les evidències d'aprenentatge (EV2 i EV3) en el cas que no s'hagués demostrat un rendiment satisfactori. Podrà optar a realitzar la prova de recuperació l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l’assignatura i quecompleixi les següents condicions: (a) la nota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 punts (escala 0-10), i (b) hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
La nota màxima que es podrà obtenir d'una evidència recuperada serà de 5 punts.
Enllaç a les pautes d'avaluació de la facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Treball escrit i participació als seminaris | 25 % | 0 | 0 | 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14 |
EV2. Treball escrit i presentació oral | 35 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
EV3. Examen | 40 % | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 14 |
Bibliografia fonamental:
BRUNA, O., ROIG, T., PUYUELO, M., JUNQUÉ. C., i RUANO, A. (2011). Rehabilitación neuropsicológica: intervención y práctica clínica. Barcelona: Elsevier.
RUIZ-VARGAS, J.M. (2010). Manual de Psicología de la memoria. Madrid: Síntesis.
Bibliografia complentària:
ANDRADE, J. (Ed.) (2002).Working Memory in Perspective. Hove (UK): Psychology Press.
BADDELEY, A.D. (1998). Memoria humana. Teoría y práctica. Madrid: McGraw Hill.
BADDELEY, A. (2004). Your memory: A user's guide (New illustrated edition). London: Carlton Books.
BADDELEY, A.D., EYSENCK. M.W. i ANDERSON, M.C. (2009). Memoria. Madrid: Alianza, 2010.
NEATH, I. i SURPRENANT, A. (2002). Human Memory (Second edition). New York: Wadsworth Publishing.
PAPAGNO, C. (2008). La arquitectura de los recuerdos: Cómo funciona la memoria. Barcelona: Paidós.
PICKERING, S. i PHYE, G.D. (Eds.) (2008). Working Memory and Education (Educational Psychology). London: Academic Press.
RUIZ-VARGAS, J.M. (1991). Psicología de la Memoria. Madrid: Alianza.
SAIZ, D., SAIZ. M. i BAQUES, J. (1996). Psicología de la memoria. Manual de Prácticas. Barcelona: Avesta.
SÁNCHEZ CABACO, A.i BEATO, M. S. (Coord) (2001). Psicología de la memoria: Ámbitos aplicados. Madrid: Alianza.
SCHACTER, D. L. (2001) The seven sins of memory: How the mind forgets and remembers. New York: Houghton Mifflin Co. (Traducció a:SCHACTER, D.(2003). Los siete pecados de la memoria: la memoria es la clave de la inteligencia. Barcelona: Ariel.).
no s'aplica