Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500260 Educació social | OB | 4 | A |
Aquesta assignatura no té prerequisits explícits però sí que és recomanable haver treballat de manera molt adequada les assignatures obligatòries de tercer, així com aquelles assignatures optatives que aporten els coneixements teòrics i pràctics més especialitzats que actuaran com a referents per l'acció i la reflexió en i des de l'acció.
Complementàriament, a la pàgina web del Pràcticum de la Facultat de Ciències de l'Educació trobareu informació específica sobre normativa (reconeixement de l'experiència professional, pràctiques al lloc de treball, etc.), informes d'avaluació, calendaris de pràctiques, models de convenis i informació dels centres i places de cada pràcticum i grau: http://www.uab.cat/servlet/Satellite/practicum/graus-1267513610334.html.
Els objectius de l’assignatura de pràcticum II són els següents:
Altres objectius específics serien:
1. Context sociocultural, econòmic i social de la intervenció educativa:
2. El disseny de plans, programes i projectes socioeducatius.
3. Aplicació i seguiment de plans, programes i projectes socioeducatius
4. Avaluació de plans, programes i projectes socioeducatius
5. Innovació i millora de projectes d'intervenció socioeducativa
La metodologia de treball en aquest cas es basa en la reflexió de l' acció i des de l’acció mitjançant la realització d’activitats al centre de pràctiques i l’anàlisi i reflexió individual o en grup de les diferents accions i activitats realitzades al centre, a través dels seminaris a la facultat (36 hores). Concretament les activitats plantejades serien:
A partir d’aquesta metodologia es tracta de constatar els avenços dels estudiants i el desenvolupament de les seves competències acadèmiques i professionals, a través dels seminaris programats i de les tutories individuals, i del contacte continuat per part del tutor/a de facultat amb el tutor/a de centre.
Cal que el tutor/a de facultat realitzi com a mínim, una visita al centre de pràctiques per estrènyer el vincle amb el centre i valorar in situ el procés d’adaptació i progressió de l’estudiant.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Estada al centre | 300 | 12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Seminaris i tutories | 36 | 1,44 | 2, 5, 7, 12, 14, 15, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment | 6 | 0,24 | 1, 5, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball personalitzat | 100 | 4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Es realitzarà una avaluació continua de les pràctiques mitjançant el seguiment de l’estudiant al centre de pràctiques (a través del tutor/a del centre) i el seguiment de la participació i implicació activa als seminaris i tutories planificades i realitzades a la universitat (a través del tutor/a de la facultat i del propi estudiant).
S’utilitzaran tres tipus d’evidències d'avaluació:
Per superar l’assignatura cal aprovar amb 5 cadascuna de les tres evidències. L’avaluació de l’informe de pràctiques i de la participació i implicació en els seminaris i tutories serà realitzada per el tutor/a de la facultat i pel propi estudiant (a través d’un informe d’autoavaluació), i en el cas de la participació i implicació al centre l’avaluació la realitzarà el tutor/a del centre de pràctiques.
La presencialitat en aquesta assignatura es tradueix en el compliment total del nombre d'hores d'estada al centre de pràctiques (300 hores) i en l’assistència obligatòria als seminaris programats a la facultat (36 hores).
És responsabilitat de l'estudiant assistir al centrede pràctiques i participar en els seminaris obligatoris, així com fer les tutories necessàries per al bon desenvolupament del seu pràcticum, d'acord amb el que estableix el programa. Cas que aquesta assistència no es respecti, l’assignatura quedarà com a “No avaluable”. Els justificants que es presentin en cas d'absència serveixen únicament per explicar l'absència, en cap cas són un eximent de la presència.
En qualsevol moment de l’estada al centre, el centre pot elaborar un informe justificat on s’evidenciï que l’estudiant no pot continuar fent les pràctiques. Si això passa, aquest estudiant suspendria automàticament el pràcticum (la nota numèrica que li quedaria seria un 3).
L’informe de pràctiques a més ha d'estar escrit correctament (tenir cura de l'ortografia, de la redacció i de la presentació formal). La no observació d'aquests aspectes formals restarà punts a la nota. L’informe de pràctiques no es pot recuperar ni es pot tornar a presentar per pujar nota.
La copia o plagi de material constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero a l'activitat. Recordem que es considera "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a. "Plagi" és el fet de presentar tot o part d'un text d'un autor com a propi, sense citar les fonts, siguin en paper o en format digital.
La data de lliurament de l'informe de pràctiques és el dia 22 de juny del 2023 a través del Moodle. La revisió i retorn de l'informe a l'estudiant es farà com a màxim un mes després del seu lliurament i anirà acompanyat d'un informe avaluatiu.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de pràctiques | 33,3% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Participació i implicació als seminaris de la facultat (36 hores), tutories de seguiment | 33,3% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 19 |
Valoració del centre de pràctiques | 33,4% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
ARMENGOL, C.; FEIXAS, M.; PALLARÈS, R.M. (2000). Seguint el fil de l'organització. Servei de Publicacions, Universitat Autònoma de Barcelona.
FEIXAS, M.; JARIOT, M.; TOMÀS-FOLCH, M. (coords.) (2015). El pràcticum de pedagogia i educació social. Competències i recursos. Servei de Publicacions, Universitat Autònoma de Barcelona.
JARIOT, M.; MERINO, R.; SALA, J. (Coord) (2004). Les pràctiques d'educació social. Eines per al seu desenvolupament. Servei de Publicacions, Universitat Autònoma de Barcelona.
CAP PROGRAMARI