Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500260 Educació social | OB | 3 | 2 |
Aquesta és una assignatura obligatòria de tercer, i és la base de la menció Educació d'Adults de quart.
1. Fonaments històrics, filosòfics i sociològics de l'Educació de persones Adultes.
2. Teories i models d'ensenyament i aprenentatge de les persones adultes.
3. Legislació educativa en Formació de persones adultes. Polítiques educatives en Educació de persones Adultes.
4. Models i sistemes d'Educació de persones Adultes: escola, entorn i xarxes socials.
5. Necessitats formatives de la població adulta a la societat de la informació. nous col·lectius, nous perfils, joves, dones, minories.
6. Oferta formativa: plans i programes de formació de persones adultes.
El protagonista en el procés d'ensenyament aprenentatge és l'estudiant i sota aquesta premissa s'ha planificat la metodologia de l'assignatura tal i com es mostra en el quadre d´activitats formatives.
L'assignatura s'imparteix en dos formats: 35 hores en gran grup i en 15 hores en format seminari (2 desdoblaments) vinculades als diferents blocs de continguts.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminari, desdoblament en 2 grups | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 |
Treball en gran grup | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 8 | 0,32 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 17 |
Tutories | 22 | 0,88 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs, ampliació i estudi | 75 | 3 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 13 |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats que esmostren en la graella que hi ha a continuació.
Blocs/ Tema |
Activitat d’Avaluació% de la nota |
|
A Treball individual |
Vinculat a temes d'interès sorgits del plantejament i desenvolupament d´un sistema de detecció de necessitats foramtives. Es pot recuperar presentant de nou el projecte amb una tutorització. |
20 |
B Examen | Examen, 25-05-2023 i la recuperació és 15-06-2023 | 40 |
C Treball en grup |
treball en grup vinculat a temes d'interès sorgits dels plantejament i desenvolupament del programa. Es treballa en format de seminaris, es resolen casos, s´analitzen documents. Es pot recuperar lliurant de nou el treball prèvia tutorització. |
40 |
Per poder superar l'assignatura s'han d'aprovar cadascun dels blocs d'activitats avaluatives que consta l'assignatura. Les notes de les activitats decada bloc es poden compensar si cadascuna obté una puntuació mínima de 5.
El model d'avaluació és l'avaluació continua, això implica la regularitat en el lliurament i retorn dels treballs. Els treballs es retornaran en un termini aproximat a un mes posterior al seu lliurament.
L'assistència a classe és obligatòria: l'estudiant ha d'assistir a un mínim d'un 80% de classes, en cas contrari es considerarà no avaluable.
La recuperació la poden fer els alumnes que no superin el 5 a la nota de l´examen, treball individual i grupal. la recuperació es farà dues setmanes més tard de la data del primer examen oficial, i consisteix en una segona prova. I els treballs es poden recuperar presentant les parts corregides, dues setmanes més tard de la data del primer examen.
S´avaluarà l´actitut positiva vers l´aprenentatge, participació a l´aula, rigorositat en els treballs, anàlisis i crítica constructiva.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
La còpia o plagi de material, tant en el cas de treballs, pràctiques o exàmens implica una qualificació final de suspès de l'assignatura.
Es treballarà de manera explícita per vetllar la perspectiva de gènere, tant en el llenguatge, com en les activitats d´aprenentatge i contingut abordat a les classes i seminaris.
Per grabar les sessions de classe caldrà demanar permís al professorat i/o convidats puntuals
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit individual. | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Prova de recuperaci? individual | Recuperaci? | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Treball en grup de seminaris i Projecte dun programa formatiu d'adults. | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 |
Treball individual. Pr?ctica escrita. | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8 |
1. Fonaments històrics, filosòfics i sociològics de l'Educació de persones Adultes.
2. Teories i models d'ensenyament i aprenentatge de les persones adultes.
Freire, P. (1970) Pedagogía del oprimido. S. XXI. Madrid
Reig, D. y Vilchez, L.F. (2013) Los jóvenes en la era de la hiperconectividad: tendencias, claves y mirades. https://www.fundaciontelefonica.com/cultura-digital/publicaciones/182/
3. Legislació educativa en Formació de persones adultes. Polítiques educatives en Educació de persones Adultes.
Coll, C. i Albaigés, B. (2021) L´estat de l´educació a Catalunya. Anuari 2020. Fundació Jaume Bofill. Barcelona. https://fundaciobofill.cat/uploads/docs/r/q/o/quw-eec20-anuari2020.pdf
4. Models i sistemes d'Educació de persones Adultes.
Dalmau, O. (2018). Formación y desarrollo del talento. Una experiencia innovadora en organizaciones de salud. Fundació Universitària del Bages. Manresa. ISBN 978-84-09-00277-1
Fajardo, S. (2020). La qualitat de la formación a les organitzacions del tercer sector social. Situació actual i propostes de millora. Revista Educació social. Numer 76. 2020, P- 150-170.
Moreno-Creso, P. et at. (2014). La educación en adultos mayores: percepción de dificultades de aprendizaje y calidad de vida. (Tesis Doctoral) Universidad Pablo de Olavide.
5. Necessitats formatives de la població adulta a la societat de la informació. nous col·lectius, nous perfils, joves, dones, minories.
Fajardo, S.; Pineda, P. Vilarroig, M. (2006) El model de detecció de necessitats formatives en la ONG Médicos Sin Fronteras. Bordón. Revista de pedagogía, ISSN 0210-5934, ISSN-e 2340-6577, Vol. 58, Nº 1, 2006, págs. 3-20
Perez, Mª Paz (2014) Cómo detectar las necesidades de intervención socieducativa. Nercea. Madrid.
6. Oferta formativa: plans i programes de formació de persones adultes.
Ruipérez, G. i García-Cabrero, J.C (Coord.) (2020) Libro blanco de la formación e-larning. Apel. Madrid.
Flores, L.; Veytia, L.G. Moreno, J. (2020) Clase invertida para el desarrollo de la competencia: uso de la tecnología en estudiantes de preparatoria. Revista Educación. Vol. 44, nº1. Pp. 1-30 https://doaj.org/article/e6af21e7e78f40b69bd1d3206f66c4b8
Rodríguez, R. (2016) Filosofía política en acción. El juego de rol como estrategia de enseñanza. Universidad Pablo de Olavide, Facultad de Derecho y CC. Políticas. Vol. 15 nº29, diciembre 2016, pp. 165-174. Sevilla, España.
No es necessita.