Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500261 Pedagogia | OT | 4 | 1 |
Es recomana haver aprovat les assignatures: Disseny, seguiment i avaluació de plans i programes -2n-, Models i estratègies de formació a les organitzacions -3r-, i Desenvolupament Organitzacional d’Institucions Educatives -3r-.
La gestió i el desenvolupament dels recursos humans a les organitzacions representa un gran repte pels professionals de l’educació en tant que han de ser capaços d’integrar les necessitats i els interessos de les organitzacions amb els dels treballadors i treballadores. Aquestes necessitats impliquen ser capaços de gestionar el talent i potenciar les competències, tot gestionant processos de desenvolupament per permetin consolidar els equips humans a les organitzacions. Un capital humà que és avui en dia, en una societat com la nostra, el principal actiu.
Amb aquestes premisses, l’assignatura pretén desenvolupar en els futurs professionals les competències per a la seva intervenció dins de les organitzacions o en contextos laborals. Es pretén analitzar, gestionar, i avaluar les diferents polítiques de gestió i desenvolupament de recursos humans, aprofundint en l’evolució i l’actualitat d’aquesta gestió, a més de posar en pràctica diversos processos i eines eficaces.
Els objectius de l’assignatura són:
- Analitzar l’evolució de la gestió de persones a les organitzacions dins d’un context complex i global, i adquirir una visió estratègica de la funció actual.
- Identificar les diferents polítiques i processos de gestió integral de desenvolupament de recursos humans a les organitzacions
- Dissenyar eines de desenvolupament de recursos humans adaptades i eficaces a cada context i organització.
- Potenciar les competències pròpies del professional encarregat de gestionar i liderar les polítiques de recursos humans.
- Valorar el rol del professional de l’educació i la formació a les organitzacions, i com a gestor del talent de les mateixes.
1.1 L’evolució de la gestió de les persones a les organitzacions 1.2 Perspectives de futur de la gestió dels RH 1.3 Funcions del departament de RH 1.4 El cicle de les persones a les organitzacions 2. Les polítiques de RH 2.1 Introducció a les polítiques de RH 2.2 La visió estratègica i integral amb el conjunt de polítiques institucionals 2.3 Definició de llocs de treballs i competències. 2.4 Gestió per competències. 2.5 Selecció i acollida 2.6 Avaluació de l’acompliment. 2.7 Motivació, compensació i benefici. 2.8 Altres polítiques de RH: pla d’igualtat, prevenció de riscos, relacions laborals, i comunicació
3. Desenvolupament dels RH 3.1. Polítiques de RH i polítiques de formació 3.2. Planificació estratègica de les polítiques de formació i desenvolupament 3.3. Gestió per competències i formació 3.4. Plans de carrera i promoció. 3.5. La gestió del talent 3.6. RSC i formació. 3.7. El professional dels RH: perfil i funcions
4. Avaluació dels RH i avaluació de la formació 4.1. Model integrat d’avaluació dels RH 4.2. Avaluació de l’acompliment i formació 4.3. Avaluació de la transferència de la formació 4.4. Avaluació de l’impacte de la formació 5. La consultoria de RH i de formació
|
El protagonista en el procés d’ensenyament aprenentatge és l’estudiant i és sota aquesta premissa s’ha planificat la metodologia de l’assignatura tal i com es mostra en el quadre que hi ha a continuació:
Activitat |
Hores |
Metodologia |
Resultats Aprenentatge |
Presencial en gran grup: teoria |
35 |
Exposicions per part del professorat dels continguts i qüestions bàsiques del temari. Es realitza amb tot el grup classe i permet l’exposició dels principals continguts a través d’una participació oberta i activa per part dels estudiants. Malgrat ser una tipologia d’activitat on el protagonisme recau en la figura docent, es fomentarà la participació activa de l’alumnat, compartint els aprenentatges que s’estan assolint |
EP15.4, EP15.5
|
Presencial en gran grup i individuals: activitats pràctiques |
10 |
Espais de treball en grup i individuals reduïts supervisat pel professorat on s’aprofundeix en els continguts i temàtiques treballades en el gran grup. Les activitats a realitzar seran anàlisi de documents, interpretació d’informes i dades, resolució de casos i activitats pràctiques d’anàlisii disseny d’estratègies degestió de RH |
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries (català).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 45 | 1,8 | 2, 5, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades i tutories | 30 | 1,2 | 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 75 | 3 | 2, 6 |
L’avaluació de l’assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats que es mostren en la graella que hi ha a continuació.
|
Activitat d’Avaluació
|
% de la nota |
Resultats Aprenentatge |
BLOC 1 |
Prova teòrica de les unitats 1 a la 6 |
50% |
EP15.4, EP15.5, TF7.4 |
BLOC 2 |
Treball grupal de descripció de les polítiques de RRHH a una organització
|
30% |
EP15.4, EP15.5, TF7.4 |
Dos activitats pràctiques (individuals) de creació d’eines per a la gestió i desenvolupament del RRHH |
20% |
Dates de la prova teòrica: 25 de gener, recuperació 15 de febrer
L’assistència a classe és obligatòria: l’estudiant ha d’assistir a un mínim d’un 80% de classes, en cas contrari es considerarà no avaluable.
Per poder superar l’assignatura s’han d’aprovar cadascun dels dos blocs d’activitats avaluatives de que consta l’assignatura amb un 5.
Cadascuna de les activitatsd´avaluació es poden recuperar, i s´hauran de fer de nou amb les indicacions del professorat.
S´avaluarà l´actitud positiva vers l´aprenentatge, l´anàlisi i la crítica constructiva, així com a la participació activa a totes les activitats i sessions.
El plagi és motiu de no superació de l'activitat avaluativa.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Es treballarà de manera explicita la perspectiva de generè en la matèria de l´assignatura, així com l´ús del llenguatge no sexista.
S´inclourà l´adaptació pertinent per abordar la inclusió de l´alumnat que ho requereixi.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pr?ctiques individuals - 2- de creaci? d'?ines | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Prova te?rica individual | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Treball grupal de descripció de les polítiques de RRHH a una organització | 30% | 0 | 0 | 2, 6 |
Enllaços web:
http://www.earli.org/special_interest_groups/learning_professional
No es necessita