Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 2 | 1 |
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 | 1 |
Es recomana haver superat les assignatures Idioma I i II: Xinès modern.
L'objectiu d'aquesta assignatura és consolidar l'aprenentatge dels coneixements lingüístics bàsics de la llengua xinesa per preparar l'estudiant per a la correcta comprensió de la societat xinesa i poder-se comunicar oralment i per escrit en xinès. En acabar l'assignatura l'estudiant haurà de ser capaç de:
D'acord amb la seva tipologia, els continguts es poden agrupar en:
Fonològics i gràfics:
Lèxicomorfològics:
Gramaticals (nivell morfosintàctic):
Comunicatius i socioculturals:
Enciclopèdics i instrumentals:
Les activitats formatives es divideixen en activitats dirigides, activitats supervisades, treball autònom i activitats d'avaluació.
En el temps dedicat a les activitats dirigides (90 h) el professorat explicarà els continguts més importants de cada unitat, es dedicarà també a realitzar lectures i exercicis de comprensió oral i escrita, exercicis d’expressió oral i escrita, pràctica dels punts gramaticals i del lèxic nou, traducció de text, repàs de la matèria donada, etc. Finalment, aquest serà l'espai idoni per aclarir dubtes d'interès general. Les activitats seran variades, de diferents tipus (orals i escrites, individuals i en grup) i, en alguns casos, avaluables (s’avaluarà si els alumnes preparen regularment les tasques que els ha encomanat el professorat i el seu grau de seguiment del ritme de l’assignatura) i la redacció.
A l'espai dedicat a les activitats supervisades (50 h) es realitzarà la pràctica de comprensió i expressió escrita i oral, així com la resolució d'exercicis.
El treball autònom, que representarà al voltant de 150 h, consistirà en la pràctica de la cal·ligrafia per ordenador, l'estudi dels caràcters i del vocabulari, la preparació i repàs dels textos i dels punts gramaticals nous, la resolució i autoavaluació d'exercicis orals i escrits (a través del web docent).
És important que els alumnes assisteixin a classe amb regularitat i és imprescindible que dediquin regularment temps a preparar la matèria nova, fer els exercicis i repassar la matèria donada. Es pressuposa aquesta dedicació per part dels estudiants per al bon seguiment del ritme de l'assignatura.
L'activitat d'avaluació (28h) es dividirà en proves escrites i de comprensió oral, dirigida (carpeta docent) i recuperació (si cal).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Realització d'activitats de comprensió lectora, oral i escrita, de producció escrita i classe magistral. | 90 | 3,6 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercis de comprensió oral i escrita, redacció de text, correcció d'exercisis i resolució de dubtes. | 50 | 2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Realización de actividades de comprensión lectora, oral y escrita, de producción escrita y clase magestral. | 132 | 5,28 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15 |
L'avaluació és avaluació continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari al començament del curs.
1. Avaluació general
Les activitats d'avaluació (formativa i sumativa) seran dels tipus següents:
1.1. Carpeta docent (40%)
Per a cada unitat didàctica es faran exercisis de vocabulari per practicar i assentar el vocabulari i els caràcters i es lliuraran exercicis escrits per entendre i dominar els continguts funcionals i gramaticals de cada unitat.
La carpeta docent representarà un 40% de la nota final, fruit de la suma de:
1.2. Proves (60%)
Es faran dues proves al llarg del quatrimestre que representaran un 60% de la nota final. La primera es farà a mitjans del quatrimestre (novembre) i la segona al final (gener). Cadascuna de les proves representarà un 30% de la nota global.
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitatsen unade sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta docent | 40% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Proves | 60% (30% x 2) | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14, 15 |
Llibres de text de referència:
- Ding Anqi, Chen Xin, Jin Lili (2010) Discover China: Student's book Two + workbook (Llibre de l'alumne 2 + Llibre d'exercicis). Oxford: Macmillan Education; Beijing: Foreign Language Teaching and Research Press.
És imprescindible tant el llibre de text com el d'exercicis. La resta d'exercicis, activitats i informacions d'interès es publicaran a l'espai reservat per a l'assignatura al campus virtual (aula moodle) https://cv2008.uab.cat/.
Obres de referència:
- (Liu Xun) ed. El Nuevo Libro de Chino Práctico. (I) Pequín: Beijing Language and Culture University Press, 2009.
- Helena Casas Tost, Sara Rovira esteva, Anne-Hélène Suárez Girard, Lengua china para traductores, Vol.II, Materals 188, Servei de publicacions, UAB
- López Calvo, F.; Zhao, Baoyan. 2013. Guía esencial de la lengua china. Madrid: Adeli Ediciones.
- Zhou Minkang, Gramática china, 1997, versión castellana, Bellaterra: Servei de publicacions de la UAB. (Materials, 30).
- Ramírez, Laureano. 1999. Del carácter al contexto: Teoría y práctica de la traducción del chino moderno. Bellaterra: Servei de publicacions de la UAB. (Materials, 74).
Recursos a la xarxa de suport a l'estudi:
1. Per aprofundir en temes de fonètica i transcripció en pinyin:
2. Per practicar autònomament al pronunciació (tons, fonemes, etc.):
3. Per poder practicar autònomament l'escriptura dels caràcters (simplificats i tradicionals):
4. Diccionaris:
- Zhou, Minkang. 1999.Diccionari Català-Xinès, Xinès-Català. Barcelona: Enciclopèdia Catalana. (Diccionarisde l'Enciclopèdia).
- Zhou, Minkang. 2006. Diccionari Castellà-Xinès, Xinès-Castellà. Barcelona: Editorial Herder. (Diccionaris deHerder).
5. Altres recursos a la xarxa desuport a l'estudi:
No s'usa cap programari.